کد خبر: ۵۳۶۶۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
زلفی‌گل در همایش مقام استاد در دانشگاه قم:
دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری: در جمهوری اسلامی وزیر خودش حضور پیدا می‌کند، می‌ایستد، حرف آنها را می‌شنود و مشکلات دانشجویان را برطرف می‌کند. اما در دنیای سلطه که دم از حقوق بشر، رهبری دنیا و آزادگی میزنند دیدیم که نیروهای نظامی و امنیتی چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598؛ وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری روز گذشته ضمن سفر به قم در همایش گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه قم حضور پیدا کرد. در این همایش علاوه بر دکتر زلفی‌گل، دکتر شریفی ریاست دانشگاه قم و حجت الاسلام نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم نیز سخنرانی کردند.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه دکتر مهرآوران، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی به نمایندگی از اساتید به بیان مشکلات و دغدغه‌های اساتید دانشگاه پرداخت. در انتهای همایش نیز از ۵۷ استاد دانشگاه قم که ۱۰ نفر از آنان، جزو اساتید سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند تجلیل به عمل آمد.

 

دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری در جریان این همایش با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح در تامین امنیت و آسایش مردم، گفت: من هر زمان عزیزی را می‌بینم که لباس نظامی برتن کرده برای سلامتی او و خانواده‌اش دعا می‌کنم چراکه وجود آن عزیزان است که ما امنیت، آرامش و آسایش داریم.

وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بعضی اوقات فکر می‌کنم که اگر یک روز آب، برق یا گاز تهران قطع شود چه اتفاقی می‌افتد؟ چه کسانی این امنیت را برای ما تامین می‌کنند؟

وی در در ادامه اظهار داشت: علیرغم تمام مشکلات و انتقادات‌ به حقی که ما داریم آن عزیزانی که امنیت را برای ما فراهم می‌کنند باید قدردانشان باشیم.

دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری همچنین در واکنش به اتفاقاتی که در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی که در حمایت از فلسطین رقم خورده گفت: این روزها می‌بینم که در دانشگاه های دنیا چه اتفاقی میافتد. شما عزیزان از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی ملاحظه می‌فرمایید که امروز تمام دنیای حق در مقابل باطل قرار گرفته است. تمامی جماعت شرافت در برابر جماعت شرارت قرار گرفته است.

دکتر زلفی‌گل تصریح کرد: امروز دانشجویان بخاطر آن نفس پاکشان و وجدان بیدارشان در مقابل نسل کشی و درندگی و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی، اعلام موضع کنند. امروز مشخص شد آن شعر سعدی «چو عضوی بدرد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار» در واقعیت تاثیر خودش را در جامعه بشری می‌گذارد.

وی همچنین اظهار داشت: من نمی‌دانم –سردمداران غرب- چگونه سر بر بالین می‌نهند وقتی می‌بینند زنان، کودکان بی‌دفاع و افراد غیرنظامی اینطور کشته می‌شوند.

وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری بیان کرد: وقتی رفتارهای جامعه غرب را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم دنیای دوگانه‌ای که دم از آزادی و آزادگی، حقوق بشر و دموکراسی می‌زند نمی‌تواند در محیط دانشگاه‌ها اعتراض جامعه دانشگاهی را بربتابد.

دکتر زلفی‌گل خاطر نشان کرد: این درحالیست که قوانین جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و امنیتی به دانشگاه‌ها را نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: در جریان اتفاقات سال 1401 بنده شخصا در دانشگاه صنعتی شریف حضور پیدا کردم. شرایط خاصی بود. در جمهوری اسلامی وزیر خودش حضور پیدا می‌کند، می‌ایستد، حرف آنها را می‌شنود و مشکلات دانشجویان را برطرف می‌کند. اما در دنیای سلطه که دم از حقوق بشر، رهبری دنیا و آزادگی میزنند دیدیم که نیروهای نظامی و امنیتی چگونه با دانشجویان برخورد کردند. راحت می‌شود نتیجه گیری کرد!

وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری همچنین در تایید جمله یکی از سخنان بیان کرد: جمله قشنگی و بسیار زیبا بود که «بهترین‌ها شایسته برترین‌ها هستند». جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی بهترین‌های کشور ما هستند و به همین دلیل شایسته برترین‌ها هم هستند. در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از حرمت و احترام ویژه ای برخوردار است و ما باید قدر این حرمت را بدانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها