کد خبر: ۵۳۶۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
چرا باید اول خود مسولا ن اجرایی به مسئله گرانی اعتراف کند و آنگاه تلویزیون از شب بعد از آن شروع به مصاحبه و گزارش در این رابطه کند. به راستی اگر صدا و سیما درددل های جامعه را انتقال دهد آیا رونقی برای شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد ماند؟
ندای انقلاب، در اخبار ساعت 21 رسانه ملی که مهمترین بخش خبری آن محسوب می شود شاهد یک ابتکار جالب بودیم. در این بخش خبری خبرنگار واحد مرکزی خبر به میان مردم رفته و نظرشان را راجع به روند برگزاری دادگاه بزرگ مالی پرسیده بود. از نکات جالب این گزارش آن بود که مواضع گوناگون مردم درباره این دادگاه پخش شد. از کسانی که روند آن را عالی می‌دانستند تا افرادی که این دادگاه را «فرمالیته» می‌خواندند.

برخی افراد اعلام می‌کردند اگر جای قاضی بودند همه متهمان را اعدام می‌کردند و برخی دیگر نگاه مثبتی به این روند داشتند. البته نکته‌ای که در این گزارش غالب بود انتقاد بسیاری از مردم از به درازا کشیدن این دادگاه بود.

در پایان این گزارش به سراغ دولت آبادی دادستان محترم تهران رفته بودند و نامبرده نیز این انتقادات را پذیرفته و به قاضی توصیه کرد با برگزاری هفته‌ای دوبار دادگاه یا برگزاری در دو نوبت صبح و بعداز ظهر به این روند شتاب دهد.

از نکات ریز این گزارش آن بود که بدون اینکه قوای سه‌گانه و خصوصا قوه قضاییه را زیر سوال ببرد نگاه مردم کوچه بازار را نسبت به یک پرونده بزرگ قضایی را به مسئولان انتقال می‌دهد. پرونده‌ای که خروجی آن به آبروی نظام گره خورده است و هر نتیجه‌ای داشته باشد در نگاه مردم کشورمان و سایر ملل و کشورها به این نظام تاثیر خاصی خواهد گذاشت.

موضوعی که در ادبیات برخی از اقشار مردم شهره شده، این است که در چنین پروند‌های بزرگی «آفتابه دزد» را می‌گیرند و دانه درشت را رها می‌کنند. کسی این موضوع را تایید نمی‌کند اما وقتی که اطلاع رسانی مناسبی از روند کار نشده و یک موضوع آنقدر به درازا بکشد که در میان مردم اینگونه وانمود شود که نظام قصد برخورد با این افراد را ندارد و خدای نکرده این دادگاه‌ها فرمایشی است، پاک کردن ذهن جامعه از این شایعات به راحتی امکان‌پذیرنخواهد بود و تنها اقدام و برخورد جدی و به موقع است که می‌تواند این شایعات را خنثی کند. خصوصا اینکه در گسترش این شایعات ده‌ها و صدها شبکه ماهواره‌ای ضد نظام سهیم هستند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

ای کاش مسئولان محترم دستگاه قضا با حساسیت بیشتر نسبت این پرونده از همان ابتدای کار روندی را ترتیب می دادند که ظرف نهایت 6 ماه این پرونده مختومه میشد و مجرمان واقعی به سزای عمل خود می رسیدند. در این صورت آیا شاهد اظهارتی مثل این که همه این دادگاه ها فرمالیته است را نمی شنیدیم.

شاید اگر این گزارش پخش نمی شد و جناب دولت‌آبادی نگاه مردم را نسبت به این دادگاه نمی‌دید اینگونه به قاضی توصیه نمی‌کرد که روند را تسریع بخشد بنابراین اینجاست که می‌توان به نقش واقعی رسانه پی‌برد.

چرا باید اول خود مسولان اجرایی به مسئله گرانی اعتراف کند و آنگاه تلویزیون از شب بعد از آن شروع به مصاحبه و گزارش در این رابطه کند.

به راستی اگر صدا و سیما با درک خطوط قرمز نظام، بدون اینکه خود سانسوری کند درددل های جامعه را انتقال دهد آیا رونقی برای شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد ماند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها