کد خبر: ۵۳۶۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
تنش‌های بین آمریکا و اسرائیل بر سر موضوعات مختلف از جمله ایران، این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا اسرائیل در آستانه از دست دادن حمایت‌های امریکا به عنوان تنها حامی جنایت ضد بشری این رژیم در منطقه خاورمیانه است.

محدوده ، در پی رشد روز افزون موج بیداری اسلامی در جهان و به خطر افتادن موجودیت اسرائیل، اختلافات میان سران  رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث تیره شدن روابط این دو رژیم شده است.

وقوع انقلاب های اسلامی در منطقه خاور میانه طی چند ماه گذشته که موجب سرنگونی حکومت های وابسته به غرب شد بیش از هر زمان دیگری موجودیت رژیم صهیونیستی را به هاله ای از ابهام می برد.

پس از راهیابی جریان موج بیداری اسلامی  به سمت ایالات متحده و اروپا، رژیم اشغالگر صهیونیستی در محاصره کامل فریادهای پرسشگر مردمان بیدارجهان قرار گرفته است.

کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، که با حمایت های بی دریغ سیاسی و اقتصادی، شرایط بسیار سختی را برای مردمان خود رقم زده اند، اکنون با مطالبه گری آنها روبرو شده و توان ادامه حمایت از این رژیم جعلی را ندارند.

در چنین شرایطی تنها امید اسرائیل، حمله به حکومتی است که توانسته الگویی برای همه مردمان بیدار جهان باشد بر این اساس آنها معتقدند نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند باعث توقف موج بیداری جهانی باشد.

اسرائیل برای عملی کردن این موضوع حیاتی شدیدا نیازمند همکاری کشوری است که در بحرانی ترین شرایط اجتماعی و اقتصادی یکصد سال گذشته ی خود به سر می برد. در حالی که وضعیت اقتصادی و اعتراضات مردمی در این کشور دولت را در شرایط بسیار متزلزلی قرار داده است، آمریکا نمی تواند هیچگونه کمکی به خیال پردازی های اسرائیل کرده و راهی بجز تنها گذاشتن رژیم صهیونیستی در این مسیر ندارد.

بر اساس اخبار منتشر شده در در رسانه ها، اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا هرگونه تصمیم‌گیری درباره حمله به ایران، تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر به تاخیر بیافتد.

وی که با وعده پایان دادن به جنگ های عراق و افغانستان به کاخ سفید راه پیدا کرده بود، به خوبی می داند که هرگونه گرایش به گزینه های نظامی، مساوی با شکست وی در انتخابات آتی خواهد شد.

با توجه به مشکلاتی که پس از جنگ های عراق و افغانستان برای آمریکا، در عرصه های اقتصادی و اجتماعی  پدید آمده است، شروع یک جنگ جدید، این کشور را در آستانه فروپاشی قرار می دهد.

عدم حمایت سران آمریکا به خصوص شخص اوباما از رژیم صهیونیستی ، به صورت گسترده ای خشم سران اسرائیل را در پی داشت  تا آنجا که نتانیاهو در واکنش به عملکرد دولتمردان  ایالات متحده ابراز داشته است: دولت اوباما با این اقداماتش، اسرائیل را با گزینه ی درگیری با ایران، آنهم به تنهایی مواجه ساخته است.

وخامت این روابط، نتانیاهو را بر آن داشته تا اذعان کند: همکاری نکردن آمریکا با اسرائیل باعث می شود که دیگر به عقاید واشنگتن حساس نباشیم.

این تنش ها که حتی در روادید ندادن به شخصیت های سیاسی دو طرف نیز نمایان شده، این سؤال را به وجود می آورد که آیا اسرائیل در آستانه از دست دادن تنها حامی خود در منطقه و ایجاد یک فضا سنگین در معادلات منطقه ای برای به انزوا کشیدن این رژیم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها