کد خبر: ۵۳۵۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
به دنبال پیروزی رهبر سوسیال‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، رهبران جهان با برقراری تماس با "فرانسوا اولاند" احساسات خود از پیروزی وی را ابراز کردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "سان"، "فرانسوا اولاند" موفق شد روز گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با کسب 52 درصد از آراء انتخاباتی بر رقیب خود "نیکلا سارکوزی" غلبه کند و به کاخ الیزه وارد شود.

به دنبال پیروزی اولاند در انتخابات فرانسه "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که در هدف اولاند برای بهبود اقتصاد اروپا سهیم خواهد شد.

باروسو تصریح کرد: ما به طور وضوح یک هدف مشترک داریم و آن کمک به اقتصاد اروپا است تا رشد بادوامی داشته باشد. ما باید هم‌اکنون این آرزوها را عملی کنیم.

"باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا نیز پس از برقراری تماس با اولاند، به وی به دلیل پیروزی در انتخابات تبریک گفت و او را برای ماه جاری میلادی به کاخ سفید دعوت کرد.

"الیو دی روپو" نخست‌وزیر سوسیالیست بلژیک، تنها رهبر اتحادیه اروپا که در حین مبارزات انتخاباتی پاریس، به فرانسه سفر کرده بود تا از اولاند حمایت کند، از طرح اقتصادی اولاند پشتیبانی کرد.

نخست‌وزیر بلژیک در واکنش به پیروزی اولاند در انتخابات فرانسه ضمن تبریک به وی گفت که نظم بودجه اروپا می‌بایست دست به دست با راهبرد رشد اقتصادی در بین افراد انتقال یابد.

"فرانسوا اولاند" از منطقه یورو درخواست کرده بود تا تمرکز خود را از ریاضت اقتصادی به سوی رشد یکپارچه اقتصادی معطوف کند و این پیام وی بود که در سخنرانی پیروزی او ایراد شد و در آن زمان گفت: ریاضت اقتصادی دیگر نمی تواند تنها گزینه باشد.

اولاند در حین مبارزات انتخاباتی خود از "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به دلیل اصرار بیش از اندازه بر طرح‌های ریاضت اقتصادی بعنوان شیوه‌ای برای خروج از بحران اقتصادی انتقاد کرده بود و به همین منظور مرکل تمایل داشت تا سارکوزی در این انتخابات پیروز شود.

روز گذشته، پس از آنکه سارکوزی در انتخابات شکست خورد، مرکل با اولاند تماس تلفنی برقرار کرد و پس از تبریک به وی، اولاند را برای گفت‌وگوهای فوری در برلین به آلمان دعوت کرد.

"دیوید کامرون" نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس نیز که در آغاز مبارزات انتخاباتی از سارکوزی حمایت کرده بود، متعهد شد تا به منظور تقویت روابط فرانسه و انگلیس با اولاند همکاری کند.

شواهد امر و اظهارات اولاند نشان می‌دهد که طرح‌های داخلی ریاضتی کامرون در تضاد با سیاست‌های رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه است.

"ماریانو راجوی" نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا که طرح‌های کاهش بودجه وی به تظاهرات خیابانی در سراسر کشورش منتهی شده است و کشورش درگیری رکود اقتصادی و نرخ 24 درصدی بیکاری است، به اولاند به دلیل پیروزی در انتخابات تبریک گفت و قرار است امروز از طریق تلفن با رئیس‌جمهور جدید فرانسه گفت‌وگو کند.

"ماریو مونتی" نخست‌وزیر ایتالیا نیز به اولاند تبریک گفت و برای همکاری نزدیک میان دو کشور با هدف اتحاد کارآمد و همراه با رشد اقتصادی فزاینده میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال همکاری نزدیک با اولاند و دولت وی در خصوص طیفی از چالش‌های مشترک اقتصادی و امنیتی است.

کشورهای آمریکای لاتین نیز به رهبری برزیل که یک قدرت اقتصادی بزرگ است پیام تبریک برای رئیس‌جمهور جدید فرانسه ارسال کردند.

"دیلما روسوف" رئیس‌جمهوری برزیل در بیانیه‌ای که در وبلاگ رسمی ریاست‌جمهوری قرار داده شده بود، نوشت: می‌خواهم پرحرارت‌ترین تبریکات را به او نثار کنم. فرانسه و برزیل از طریق پروژه‌های دوجانبه زیادی با یکدیگر متحد هستند. من مطمئن هستم که این همکاری در سالهای بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

"هوگو چاوز" رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز به اولاند به دلیل غلبه بر سارکوزی تبریک گفت.

"استفان هارپر" نخست‌وزیر کانادا نیز در یک تماس تلفنی به اولاند به دلیل پیروزی در انتخابات فرانسه تبریک گفت.

به دنبال پیروزی اولاند در انتخابات فرانسه، بازارهای سهام واکنش‌ نگران‌کننده‌ای داشتند و قیمت یورو امروز در بازارهای آسیایی افت داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها