کد خبر: ۵۳۵۶۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

بولتن نیوز - سرویس فرهنگی : پس از کش و قوس های فراوان در نهایت از چند روز قبل سری جدید مجموعه ویدیویی قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری روانه سوپرمارکت ها و فروشگاه های توزیع محصولات فرهنگی و هنری شد اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که چه عاملی باعث ساخت دوباره این سریالی شد که به گفته دست اندر کارانش برای همیشه متوقف شده بود ؟



اوایل ماه رمضان سال قبل بود که سری بیست و پنجم مجموعه قهوه تلخ توزیع شد و مهران مدیری در ابتدای نمایش این مجموعه ها به مردم توضیح داد که پس از یک ماه وقفه با انرژی مضاعف به میان مردم بازخواهد گشت اما نه تنها پس از اتمام ماه مبارک رمضان سری بعدی این سریال روانه فروشگاه ها نشد بلکه طولانی شدن مدت وقفه توزیع این سریال شبکه خانگی حاشیه های زیادی را برای این مجموعه به وجود آورد . گرچه ابتدا برخی قصد داشتند توقف این سریال را به توقیف وزارت ارشاد ربط دهند اما خیلی زود اخبار دیگری مبنی بر از هم پاشیدن تیم بازیگران ، افسردگی مهران مدیری، شکست تجاری تهیه کنندگان و . . . برای پایان این سریال مطرح شد و نهایتا در روزهای ابتدایی بهمن ماه سالجاری اعلام شد این مجموعه برای همیشه تمام شده است .

در حالی که پس از همه این اتفاقات و خبر خانه نشینی مهران مدیری به دلیل افسردگی کمتر کسی فکر توزیع شماره بعدی این سریال را داشت قسمت 26 این مجموعه به ظاهر طنز از 12 اردیبهشت ماه روی میز مراکز خرید آمد . در باره چرایی از سر گرفته شدن این سریال مسائل مختلفی مطرح شد اما به نظر می رسد توقف پخش سریال و اخبار ضد و نقیض به وجود آمده پیرامون قهوه تلخ تنها یک حربه تبلیغاتی از سوی مهران مدیری و تیم همفکرانش برای نجات پروژه ای بود که جایگاه خود را در میان مردم از دست داده بود . 



قسمت جدید سریال قهوه تلخ در حالی در اختیار مردم قرار گرفته است که معلوم نیست سه قسمت این مجموعه جدید پس از ماه ها توقف و در حالی که کارگردانش از افسردگی رنج می برده است چگونه فیلم برداری و تدوین شده است؟ حتی آهنگ تیتراژ این مجموعه نیز به خوانندگی خود مهران مهدیری عوض شده است اما معلوم نیست کسی که از یک بیماری رنج می برد چگونه می تواند برای ضبط ترانه به استودیو برود؟ این درحالی است که اصولا پس از گذشت این همه ماه از توقف فیلم برداری بازیگران این مجموعه که طبق عرف در مجموعه های مختلف دیگر بازی می کنند همگی بدون کوچک ترین تغییری دوباره گرد هم آمده اند در حالی که برخی آن ها سال قبل در مصاحبه هایی بر علیه تهیه کنندگان از مشکلات مالی مجموعه سخن گفته بودند حال چگونه است که همان افراد دوباره در این مجموعه به کار گرفته شده اند ؟ چند ماه قبل خشایار الوند نویسنده سریال در مصاحبه ای در خصوص احتمال تولید دوباره این سریال اعلام کرده بود که به دلیل اینکه بازیگران این مجموعه سر کارهای دیگر حاضر شده اند جمع کردن دوباره آن ها کاری غیر ممکن است و به همین دلیل سریال ادامه پیدا نمی کند .

همچنین شایعه ورشکستگی تهیه کنندگان این مجموعه آنقدر قوی بود که بازگشت دوباره آن ها با همان روند قبلی سوالات زیادی را برای مردم به وجود آورده است . از بازگشت دوباره این مجموعه اینطور می شود استنباط کرد که مهران مدیری در یک پروژه شارلاتانیسم تبلیغاتی برای مجموعه ای که دیگر کمتر در سبد خرید خانوار جا داشت تلاش کرد با کلید زدن یک مظلوم نمایی از پیش طراحی شده و انتشار اخبار کذب از جمله بیماری افسردگی خود از احساسی بودن مردم سوء استفاده کرده و با بازگشتی ناگهانی سریال قهوه تلخ را از ورشکستگی نجات دهد . وی در قسمت های جدید تلاش کرده است با به کاربردن نماهای جدیدتر و آوردن فضای شهری جدید به سریال و همچنین تکه پرانی های سیاسی روز نشان دهد که تحت هیچ شرایطی نمی خواهد شکست را برای خود متصور باشد و از هر مستمسکی برای نشان دادن در اوج بودن خود استفاده می کند .

حال جای این سوال باقی است که مهران مدیری که روزگاری در دل مردم جای داشت چرا به خاطر سود بیشتر حاضر است هرگونه دروغی را به مردم بگوید ؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۴
در انتظار بررسی: ۹
* نظر:
ارسال نظرات
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۵۶
۵۱
مهران مدیری در این مدت از فراماسونری و... تا شارلاتانیسم متهم شد؟چرا؟چون مجموعه ای ساخت که با خط فکری عده ای همخوانی نداشت.چقدر راحت تهمت و افترا در این چند سال توسط افراد مدعی ارزشگرایی بسط و گسترش یافت.مهران مدیری و امثال ایشان همیشه در دل مردم جای دارند چون مستقل بوده و پیرو و تابع عده ای (که فقط ادعای ارزشی بودن را دارند )نشد.
پاسخ
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴۲
۵
این مقاله شما هم در راستای همان عملیات روانی است که خودتان گفتید تا مردم کوچه بازار اگر هم هیچ ایده ای در این رابطه ندارند بیشتر تهییج بشوند و ببینند این تم سیاسی جدید چه می باشد و اگر واقعا میخواهی سر به تن مدیری نباشد راههای سادهتر دیگری هم هست که خودت بهتر می دانی .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۱
۱۰
بنده بعنوان یک فیلمساز که از تفکرات شهید آوینی الهام می گیرم از این نوع متن گلایه دارم.البته در شکست پروژه شکی ندارم اما برای هنرمند توانایی مثل مدیری که قربانی سوءمدیریت رسانه ی ملی شده اشکال دیگری وارد است.آنهم حضور اله مانهای تفکرات ماسونی در قهوه تلخ است. مطمئنم که اگر تلویزیون از این هنرمند سابقه دار حمایت می کرد قهوه تلخ ساخته نمی شد.
پاسخ
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
منظورتون از اله مان همون المان بود؟ :D
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۶
۴
این چه حرفیه که می گی می خواهی شر درست کنی
پاسخ
ناشناس
Poland
۱۴:۵۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۳
۴
چرا چرند میگی،خودتون شایعه میسازید وتکذیت می کنید.
پاسخ
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۵
۱۱
بابا خجالت بکشید دیگه اتهام دیگه نیست به این هنرمند عزیز بزنید چرا حرفای فسیل بزرگ کیهانی میزنید وبا شعور مردم بازی میکنید بگید چشم نداریم این اقا رو ببینیم بگید افراد مرتجعی مثل ح.ش و...نمیذارن مردم شاد باشن ها چیه جناب سلحشور خوبه ؟... اخیش حرفمو زدم راحت شدم میخوای منتشر کن میخوای نکن این حرف بیشتر مردمه .این حرفا چیه یعنی این ...اون تابلو یعنی اون اگه اینطوره هیچ شکل هندسی نباید موجود باشه چون اشکال هندسی فراماسونن راستی یکی در باره معماری مجلس چرا حرف نمیزنه که عینهو اهرام مصر میمونه ؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۶
۷
به مهران مديري تبريك ميگم . دست مريضات . با وجود اين همه شعار و حرفهاي بي ربط مثل شير ايستاده و كارش رو دنبال ميكنه . ايشون مثل بعضيا نيستند كه تا سرشون درد ميگيره از درد مردم غافل و راهي ديار فرنگ ميشن . اون مرد بزرگيه . قدرشو بدونين و حمايتش كنين . يادتون باشه ..شاد كردن مردم هنره وگرنه گريوندن رو هر كسي بلده .....مگه كم اشك مردمو در ميارين .......
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
دست مريزاد درسته برادر!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۲
برو بابا...داغون
پاسخ
قاسم نایبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۸
مریضات!!!!!! پسر یا دختر ناشناس من!دست توهم مریزاد!کمی شواد یاد بگیرید حیف است این مخ های سفیدتان!
پاسخ
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
با سلام خدمت لاك غلطگير عزيز!
برادر گلم!اگه محترمانه تر بگي فكر ميكنم بيشتر رو جناب ناشناس تأثير بذاره!
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
جناب قاسم نایبی
خودتون هم غلط املایی داری؟!
سواد درسته نه شواد!
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
و این است درد مملکت ما !!!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۲۱
مدیریبهترین طنز پزداز است.اما حیف که برای پول کار میکند نه برای مردم،چراکه مردم به دور ازامکانات شهری به این مجموعه یا دسترسی ندارندیاتوان خریدندارن
پاسخ
من
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۴
۶
من به هنرمند بودن مهران مدیری شک ندارم شما هم برید خودتونو درست کنید چرا هرکسی داره پیشرفت می کنه دوست دارید پاشو بگیرید و بکشید پایین.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۳
مثل عقده ای ها مطلب می نویسید
پاسخ
شما
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۴
مطلبتون واقعا بی خود بود عقده ای ....
پاسخ
وجدان شیر فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۴
عزیزم برو نون بازوتو بخور ، زیر آب مردمو میزنی که چی آخه ؟ عیب نیست ؟ اونم زیرآب کسی مثله مهران مدیری که همه مردم دوسش دارن ؟
پاسخ
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۱
۳
رفتار مهران مديري آدم را بياد اين دو بيت مياندازد . تا احمق در جهان است . مفلس در امان است .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۲
به هنرمند محبوب ما توهين ميكني......
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۷
گوشت کیلویی 2000000تومن اجاره خونه 700000تومن بیکارید سر کسی بحث می کنید که نشسته پول پارو می کنه پی بدبختی خودتون باشید که سرتون با این چیزا گرم شده
پاسخ
عبدالحسين طاهري
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۵
اگه شك داريد كه نمادهاي فراماسونري به عمد در قهوه تلخ گنجانده شده اند يك بار ديگر از اول آن را ببينيد.
نفوذ دوباره قهوه تلخ را به راه انداخت.
پاسخ
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱
چرا حرف در میارید گیرم که اینطور باشه بازی یا سیاست یا تبلیغات مگه بقیه نمیکننن حالا چرا گیر دادید به این یه برنامه غرض دارید؟.
در ضمن آواز واسه روحیه افسردگی خوبه هاا
پاسخ
آقا ماژور
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
با این انگی که تو الآن به این زحمت کش فلک زده زدی مرد هزار چهره شد 1001 چهره تنها کناهش اینه که ایران متولد شد زندگی جنگ هست و دگر هیچ
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱
این مجموعه خیلی وقت پیش قاچاقیش اومده بود و همون موقع هم مهران مدیری اهنگ جدیدش روش بود ،پس این مجموعه اصلا جدید نیست و همون نسخه قاچاقی هست،پس الکی افکار عمومی رو مخدوش نکن،به جای اون برو اطلاعات کسب کن ببین این شعر کی ضبط شده بود.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۳
خاک تو سر نویسنده این مطلب که انقدر کوته نظر است شایسته نیست همچین ادمهایی با این ذهن بیمار مطلب در این سایت بنویسند درود بر مهران مدیری پادشاه طنز ایران نامرداش چاپ نکنند
پاسخ
mesbah217
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۲
خواهشا یه ذره تحقیق کنید بعد مطلبو بذارید این وقفه به خاطر پخش شدن کپی غیر مجاز مجموعه ی 26 بود
پاسخ
علی
United Kingdom
۱۸:۴۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۳
واقغا در نوع خودش بینظیره! مهران مدیری یک اسطوره طنز است .
پاسخ
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۷
۲
من طرفدار مهران مديري نيستم اما از روي اين همه تهمت بي روا خونم به جوش اومده سريال قهوه تلخ رو از اول ببنيد تمام جاهايي كه اين افراد نامرد به عنوان نماد فراماسيون ياد كرده اند رو ببنيد تمام دقيقه ها رو ببينيد تمام حرف ها رو با اين حرفا ربط بديد تمامش دروغ و تهمته فقط يكي از اونا رو مثال ميزنم جايي كه بلوتوث در نظميه از سرباز پرسيد اسم تو چيست سردار سرباز جواب داد چاكرتون داوود و مهران مديري گفت چاكرتون چه اسم زيبايي و اين افراد به دروغ مي گن گفت داوود چه اسم زيبايي!
يا حق خدا نگهدارتون...
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
مهران مدیری مثل بت پرستش میشه .چون مردم رو میخندونه .اگه 10000تا نماد فراماسونی دیگه تو سریالاش پیدا شه بازم میگن می خواین مدیری رو خراب کنین. پرستش غیر از اینه؟؟؟؟؟
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۶
۲
علائم ماسوني در قهوه تلخ يكي دو تا نيست خيلي تابلوه بابا من نميدونم چطور باش برخورد نشده كسي اگه ميدونه لطفا جواب بده
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۹
۲
مشکل شما اینه که جنبه ندارید موفقیت کسی رو ببینید.این شایعه ها از زمانی شروع شد که قهوه تلخ محبوبیت فراوانی پیداکرد.
مهران مدیری مرد ترازاین حرف هاست که با شایعه های دروغ جابزنه.اگر این طوربود مثل خیلی هابه کشورهای دیگر میرفت
پاسخ
ناخدا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
۰
۰
ما همیشه از جایی که کاملا مطمعن بودیم ضربه خوردیم مثالش اقایون اصلاح طلب که سال 88 تو زرد از اب در امدند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها