کد خبر: ۵۳۴۹۶
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
حاشيه هاي نهمين دادگاه فساد اقتصادي؛
نهمين جلسه رسيدگي به فساد بزرگ بانكي با حاشيه‌هاي خواندني همچون واكنش و خوشحالي قاضي سراج، پيشنهاد فراهاني به دادگاه، درخواست متهم از دادگاه براي تبرئه، ايراد وكلا به صلاحيت دادگاه و ... همراه بود.
باشگاه خبرنگاران؛ نهمين جلسه رسيدگي به فساد بزرگ بانكي با حاشيه‌هايي همچون واكنش هاي قاطع و خوشحالي قاضي سراج، پيشنهاد فراهاني به دادگاه، درخواست متهم از دادگاه براي تبرئه، ايراد وكلا به صلاحيت دادگاه و ... همراه بود.

 

*سريال تكراري تاخير شروع دادگاه


نهمين جلسه رسيدگي به فساد بزرگ بانكي نيز با 18 دقيقه تاخير شروع شد.

 

*هميشه پاي يك وكيل زن در ميان است


وكيل متهم (م.ح.الف) عفت ابراهيم‌پور بود. وي اولين وكيل زني است كه در پرونده كلان فساد پشت تريبون دفاع از موكلش قرار گرفت.

 

*اولين عصبانيت قاضي مهربان


اخلاق قاضي سراج همواره در طول 9 جلسه دادگاه مورد تمجيد وكلا بود اما قاضي سراج در اين جلسه در پاسخ به اظهارات يكي از وكلا بسيار عصباني شد و گفت؛ اگر شما بدانيد كه اين گروه با مملكت چه كار كرده است هرگز وكالت اين متهمين را نمي‌پذيرفتيد.


قاضي سراج ادامه داد: كشاورزي، فولاد و گوشت كشور در سيطره گروه اميرمنصور آريا قرار داشت شما وجدان داشته باشيد چرا كه اموال كشور را برده‌اند.

 

*ايراد وكيل آقاي قاضي را عصباني كرد


وكيل مدافع يكي از متهمين ايراداتي را به صلاحيت دادگاه انقلاب در رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي مطرح كرد؛ البته در جلسات گذشته دادگاه نيز همين ايرادات از سوي ساير وكلا تكرار شده بود و قاضي سراج در اين باره پاسخ كامل و جامعي را ارائه كره بود اما ايراد تكراري اين وكيل به صلاحيت دادگاه باعث عصبانيت قاضي شد و گفت:‌ من بيش از چندين بار در خصوص صلاحيت دادگاه توضيح داده‌ام.

 

*نامردي دولتي‌ها متهم را شگفت زده كرد


متهم (ك.ر.ت) گفت: فكر نمي‌كردم كه دوستان دولتي انقدر نامرد باشند؛ اين اظهارات متهم با خنده قاضي روبرو شد و متهم پاسخ داد: البته دور از جان شما كه قاضي پاسخ داد اشكالي ندارد ما قضايي هستيم.

 

*حلقه گل در گردن چهره‌هاي ماندگار


فراهاني نماينده دادستان گفت: به دادگاه پيشنهاد مي‌كنم كه اسم اين پرونده را چهره‌هاي ماندگار بگذارد چرا كه مديران ما بسيار خير هستند و هر كدام عنوان مي‌كنند در قبال دريافت رشوه كارهاي خير انجام داده‌اند پس بايد به ما بودجه بدهيد تا گل بخريم و به گردن آنان آويزان كنيم.

 

* جوان 19 ساله 19 ميلياردي


جوانترين متهم اين پرونده 19 سال دارد كه 19 ميليارد سهام نيز به نام وي ثبت شده است.

 

*غيردولتي كه داراي برو بيايي در وزارتخانه است/مديريت در سايه


متهم (ك.ر.پ) در چيدن مهره‌هاي وزارت راه و حل اختلافات ميان يكي از مقام هاي ارشد اين وزارتخانه با معاونين خود نقش اساسي را دارد.

 

*استاد هواي شاگردش را دارد


متهم (ك.ر.پ) شاگرد يكي از مقام هاي ارشد سابق در وزارت راه و ترابري بوده است كه به واسطه اين رابطه برو بيايي در وزارتخانه پيدا مي‌كند.

 

*استرس در شادترين دادگاه


وكيل متهم (ك.ر.پ) عنوان مي‌كرد كه موكلش در دادگاه استرس دارد قاضي در پاسخ به اظهارات وي گفت: همه به من ايراد مي‌گيرند كه چقدر دادگاه شما شاد است چگونه اين حرفها را مي‌زنيد.

 

*ايراد وكلا به بنر پشت سر قاضي


بنر پشت سر قاضي با عنوان دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي بود كه اين بنر با اعتراض وكلا مواجه شد و قاضي سراج در پاسخ به اعتراض وكلا گفت:‌ لطفا به بنر آن طرف سالن نيز نگاه بياندازيد لازم به ذكر است كه بر روي بنر مورد خطاب قاضي اين مضمون نوشته شده بود:
"هدف اصلي دستگاه قضايي اقامه عدل و فصل خصومات و احقاق حقوق مردم است"

 

*وقت شناس‌ترين وكيل هم، زن از آب درآمد


ساير وكلا چندين دقيقه از موكل خود دفاع كردند اما تنها وكيل زني كه در اين دادگاه حضور داشت در مدت زمان كوتاهي از موكل خود دفاع كرد.

 

*رياحي پاي ثابت دادگاه


رياحي وكيل مدافع رديف اول و دوم كه هردو باهم برادر هستند در تمامي جلسات دادگاه حضور داشته، البته اين حضور آقاي وكيل نشان مي‌دهد وي پيگير پرونده موكل خود است.

 

*چرا خانواده متهم رديف اول غيبت داشتند؟


خانواده متهم رديف اول يعني (م.خ) در تمامي جلسات دادگاه حضور داشتند اما در اين جلسه از آنان خبري نبود.

 

*تعريف وكيل از قاضي


وكيل مدافع يكي از متهمين ضمن تعريف و تمجيد از رياست قاضي سراج گفت: شما در اين پرونده از من مسلط ‌تر هستيد.

 

*گنج قارون مساوي با ثروت امير خسروي


وكيل مدافع متهم (م.ي.ي) گفت: اميرخسروي مالكيت 40 كارخانه معتبر در كشور را داشته است.

 

*آنگاه كه وزرا خوابشان مي‌برد


وكيل مدافع متهم (م.ي.ي) گفت: وزير اقتصاد، وزير بازرگاني و رئيس بانك مركزي جزء شوراي عالي مبارزه با پولشويي هستند آيا اين آقايان در زمان اختلاس سه هزار ميلياردي خوابشان برده بود كه پولشويي را كشف نكردند چرا بايد موكل ساده من پولشويي را كشف كند.

 

*متانت دادستان در پاسخ به خبرنگاران


دادستان تهران در پايان نهمين جلسه رسيدگي به فساد بزرگ بانكي در جمع خبرنگاران حاضر شد و با متانتي قابل توجه به تك تك سوالات آنان پاسخ گفت.

 

*امان از وقتي كه روابط بر ضوابط ترجيح داده مي‌شود


متهم (ك.ر.پ) به دليل رفت و آمد خانوادگي كه با يكي از مقامات ارشد وزارت راه و ترابري داشت در اين وزارتخانه فرمانروايي مي‌كرد. وي در واگذاري پروژه ها به شركت‌ها و حل اختلافات در اين وزارتخانه و چينش مهره‌هاي كليدي وزارت راه دخالت داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام ازقاضی محترم میخواهم بعداز برکرداندن اموال اعدام که حکم اسلام است درحق آنها اجراکند تا عبرت دیگران شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها