کد خبر: ۵۳۳۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس پارلمان مصر با انتقاد از عملکرد دولت انتقالی کمال الجنزوری خواستار استعفای وی و در عین حال باقی ماندن کابینه وی برای پیشبرد امور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد.

"محمد سعد الکتاتنی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره  بار دیگر عملکرد دولت انتقالی مصر به ریاست الجنزوری را به باد انتقاد گرفت و گفت این دولت در حل مشکلات موجود در کشور از جمله مسائل اقتصادی یا ناامنی و تحصن‌ها موفق عمل نکرده است.

 رئیس پارلمان الشعب ادامه داد: راه حلی را به شورای نظامی ارائه داده است تا به اختلافات بین دولت و شورای نظامی خاتمه دهد به گونه‌ای که الجنزوری استعفا دهد اما وزارتخانه‌هایش تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیشبرد امور را در برعهده گیرند.

وی تاکید کرد: اکثریت نمایندگان مجلس (743 نفر) بر سر تعلیق جلسات گفت‌وگو به توافق رسیدند و این تصمیم به صورت شخصی اتخاذ نشده است بلکه پس از رایزنی با نمایندگان مجلس صورت گرفته است تا گامی برای تشدید حملات علیه دولت الجنزوری باشد.

الکتاتنی ضمن اطمینان خاطر درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر خود گفت: مردم مصر در هیچ صورتی با لغو انتخابات ریاست جمهوری موافق نیستند.

وی در ادامه افزود: 743 نماینده در پارلمان الشعب مصر از عملکرد کابینه الجنزوری ناراضی هستند و دولت انتقالی باید بر اساس قوانین موجود استعفا کند.

الکتاتنی پیش از این نیز  بر انحلال دولت انتصابی کمال الجنزوری تاکید کرده اما گفته بود: باید دولتی ائتلافی با مشارکت گروه‌های مختلف سیاسی در کشور تشکیل شود.

الکتاتنی همچنین تاکید کرد: اخباری درباره اصلاح و تعدیل جزئی کابینه توسط شورای عالی نظامی مصر منتشر شده است اما این اصلاحات جزئی به اختلاف نظرهای پارلمان و دولت پایان نمی‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها