کد خبر: ۵۳۳۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
پپ گواردیولا در آخرین بازی خود در نیوکمپ تیمش را به بردی عالی رساند، بردی که تمامی گل‌های آن را لیونل مسی زد تا رکورد خود را به 50 گل در این فصل لالیگا برساند.
هفته سی‌ و‌ هفتم لالیگای اسپانیا شب گذشته با 10 دیدار به طور همزمان پیگیری شد و در یکی از بازیها بارسلونا در دربی کاتالان توانست اسپانیول را چهار بر صفر ببرد. این آخرین باری بود که پپ گواردیولا روی نیمکت بارسلونا در نیوکمپ می‌نشست.

4 گل مسی برای بدرقه گواردیولا از نیو کمپ
هر چهار گل بارسلونا را لیونل مسی زد تا رکورد خود را به 50 گل در این فصل لالیگا برساند. او رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ‌های اروپایی را از آن خود کرد. این رکورد پیش‌تر در اختیار دودو گئورگسکیو بود که در فصل 77-1976 با دینامو بخارست در لیگ رومانی 47 گل زده بود.

بارسا بازی را به سبک همیشگی آغاز کرد و در دقیقه 12 هم به گل رسید. لیونل مسی در این دقیقه ضربه‌ای ایستگاهی پشت محوطه جریمه حریف گرفت و خودش آن را با ضربه تماشایی پای چپ به گل تبدیل کرد. البته رائول بائنا هم با ضربه سر خود روی این توپ تاثیر گذاشت.

بارسا در نیمه اول دو موقعیت خوب دیگر داشت که هر دو را کریستین آلوارس گرفت. ابتدا سیدو کیتا به شکلی عالی از تله آفساید گریخت اما آلوارس از او دریبل نخورد و توپ را گرفت، و سپس ضربه ایستگاهی دیدنی آندرس اینیستا را آلوارس به کرنر فرستاد.

بارسا در نیمه دوم برای زدن گل‌های بیشتر تلاش کرد و آدریانو یک خط به جلو آمد تا دفاع این تیم سه‌نفره شود.
در دقیقه 63 بود که بائنا در محوطه جریمه بارسلونا پس از برخوردی بسیار جزئی با مارتین مونتویا سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطا نداشت. یک دقیقه بعد، کریستین گومس تازه‌وارد توپ را در محوطه جریمه خودی با دست زد. داور این بار پنالتی گرفت و مسی آن را با ضربه‌ای که به تیر دروازه هم خورد به گل هفتادم خود در تمامی رقابت‌های این فصل تبدیل کرد.

اندکی بعد خوان فورلین خوسه پینتو را در بیرون محوطه جریمه از پیش رو برداشت ولی ضربه او را خاویر ماسچرانو به شکلی تماشایی با سر از دروازه بارسا بیرون کشید.

مسی در دقیقه 74 گل سوم را هم زد. آدریانو پاسی فوق‌العاده برای او فرستاد، و ستاره آرژانتینی با سرعتی عالی به پیش تاخت و توپ را به سمت مخالف دروازه زد و آن را از زیر دستان آلوارس به گل سوم تبدیل کرد.

مسی در دقیقه 79 گل دیگری زد. این بار سرخیو بوسکتس در محوطه جریمه سرنگون شد، هرچند که با وجود انجام خطا خود را به شکلی اغراق‌آمیز به زمین زد اما داور پنالتی را گرفت و مسی آن را به گل پنجاهم خود در لالیگا تبدیل کرد.


مسی چیزی نمانده بود در دقیقه 92 گل پنجم را هم بزند، اما ضربه چیپ او در موقعیتی تک‌‌به‌تک به بیرون رفت. البته به نظر می‌رسید که آلوارس روی این ستاره هم‌وطنش خطا انجام داده اما داور پنالتی نگرفت و در نهایت بازی با همان چهار گل به پایان رسید.
این آخرین باری بود که گواردیولا در نیو کمپ روی نیمکت بارسلونا می نشست ، تماشاگران در این بازی به هر نحوی که توانستند از پپ قدردانی کردند. بارسلونا هفته بعد میهمان بتیس است.

رئال در آستانه 100 امتیازی شدن

در دیگر دیدار مهم دیشب، تیم فوتبال رئال مادرید قهرمان زودهنگام این مسابقات در خانه گرانادا به برتری 2 بر یک رسید.

گل‌های این بازی را خارا در دقیقه 5 برای گرانادا و کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی در دقیقه 81 و کورتس گل‌به خودی در دقیقه 90 به ثمر رساندند.

ضمن اینکه تیم میزبان با اخراج دو بازیکن خود هورتادو و سیکوایرا هر دو بازیکن در دقیقه 90، نه نفره بازی را به پایان رساند.

رئال مادرید با این پیروزی 97 امتیازی شد و در آستانه رسیدن به امتیاز جالب 100 قرار گرفت، رئال هفته آخر از مایورکا پذیرایی می کند.

سایر نتایج لالیگا:

زاراگوزا 2 - سانتاندر یک

بیلبائو صفر - ختافه صفر

مایورکا یک - لوانته صفر

سویا 5 - والکانو 2

خیخون 2 - بتیس یک

اتلتیکو مادرید 2 - مالاگا یک

والنسیا یک - ویارئال صفر


جدول رده بندی:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها