کد خبر: ۵۳۳۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها دولت را مکلف کردند قیمت فروش داخلی بنزین و فرآورده های نفتی را "به تدریج" تا پایان برنامه 5 ساله پنجم کمتر از 90 درصد قیمت و بیشتر از تحویل روی کشتی (فوب) در خلیج فارس تعیین نکند.
مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها را در دستور کار داشتند.

دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه در مجلس به تصویب رسیده است.

نمایندگان مجلس در بررسی کلیات این طرح با 128 رای موافق، 22 رای مخالف و 20 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

نمایندگان مجلس همچنین با 138 رای موافق، 8 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 203 نماینده حاضر با جزئیات این طرح 2 فوریتی موافقت کردند و بر اساس آن دولت باید قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت با لحاظ کیفیت حامل ها و با احتساب هزینه های مترتب "به تدریج" تا پایان برنامه 5 ساله توسعه، بیشتر  از 90 درصد قیمت و نهایتا معادل قیمت تحویل روی کشتی (فوب) در خلیج فارس تعیین کند.

بر اساس ماده واحده این طرح دو فوریتی بندهای الف و ب ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها به شرح زیر اصلاح می گردد:

الف - در بند الف ماده یک بعد از عبارت "90 درصد قیمت"،  عبارت " و بیشتر از قیمت"  اضافه گردد.

به گزارش مهر، ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها مصوب 15/10/1388 به این صورت اصلاح می شود:

الف - قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حامل ها و با احتساب هزینه های مترتب (شامل حمل و نقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه 5 ساله توسعه کمتر از 90 درصد قیمت و بیشتر از قیمت تحویل روی کشتی (فوب) در خلیج فارس نباشد.

نمایندگان در اصلاح بند ب ماده یک مقرر کردند بعد از عبارت "معادل 75 درصد" عبارت " و حداکثر معادل" اضافه گردد.

بر اساس این اصلاح بند ب به این صورت اصلاح شد:

ب- میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل 75 درصد و حداکثر معادل متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه های انتقال، مالیات و عوارض شود.

نمایندگان مجلس همچنین در بند پ این طرح مقرر کردند در تبصره بند ب ماده یک بعد از عبارت "قیمت خوراک"، عبارت "گاز و مایع" اضافه می گردد.

بر اساس بند پ این طرح تبصره بند ب ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها به این صورت اصلاح می شود:

تبصره - جهت تشویق سرمایه گذاری، قیمت خوراک،گاز و مایع واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی برای مدت حداقل 10 سال پس از تصویب این قانون هر متر مکعب حداکثر 65 درصد قیمت سبد صادراتی در مبدا خلیج فارس (بدون هزینه انتقال) تعیین می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها