کد خبر: ۵۳۳۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
اجرای عملیات‌های خرابکارانه افزایش تهدیدات و به راه انداختن جنگ روانی و رسانه‌ای علیه سوریه ترفندهای شیطانی و انتقامی دشمنان سوریه برای تخریب ماموریت عنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جریان به اصطلاح دوستان سوریه با هزینه‌های کلان (پرداخته شده از سوی آل سعود و آل ثانی ) تحرکات دیپلماتیک وسیع(حمایت شده از سوی ائتلاف فراآتلانتیکی ) در سه نشست"تونس "،" استانبول" و "پاریس " نتوانستند اهداف معارضان سوریه در خارج را محقق کنند.

چند ماه پیش محور استانبول ـ آمریکا و اتحادیه اروپا، دمشق را به چماق شورای امنیت، سازمان ملل و قطعنامه‌های صادره تهدید کردند آنها طی این مدت در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تلاش کرده تا بالاخره توافقی حاصل شد و کوفی عنان جهت حل قضیه سوریه مأموریت یافت و برای عملی شدن شش بند طرح او شورای امنیت یک بیانیه رئاستی و دو قطعنامه صادر کرد.

 بر اساس قطعنامه شورای امنیت عنان و تیم ناظران سازمان ملل در صحنه و عرصه واقعی سوریه حضور فعال دارند در حالی که طرح آتش‌بس کوفی عنان هر روز مورد تعرض و آسیب از سوی جریان معارض و حامیان آن قرار گرفته است. 

جریان معارض و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن از همان آغاز طرح و مأموریت عنان و تیم ناظران سازمان ملل را  شکست خورده خوانده و دمشق را به زیر پا گذاشتن توافقات با عنان متهم ساخته‌اند.

دمشق گرچه با تهاجم و حملات روانی و ایذایی جریان معارض و حامیان آن  روبه‌رو است ولی  این روزها با جدیت و نشاط فراوان به دنبال محقق کردن و عملی کردن  کارزارهای انتخابات مجلس الشعب(پارلمان) است که پازلی از اصلاحات اعلام شده از سوی بشار اسد به حساب می‌رود.

البته دمشق در عین حالی که سخت مشغول آماده‌سازی زمینه مبارزه انتخاباتی پارلمان و تشویق رقابت سالم میان نامزدان این انتخابات است با انواع ترفندها و توطئه‌های شیطانی و انتقامی نیز روبه‌رو است که می‌توان به موارد عدیده‌ای از این توطئه‌ها اشاره کرد: 

1ـ عملیات خرابکارانه، ترور، ربایش، تهدید، جنگ نرم و روانی از سوی جریان معارض در خارج و گروه‌های مسلح مورد حمایت محور استانبول ادامه دارد.

2ـ جنگ روانی و رسانه‌ای اعلام شده ار سوی محور استانبول و غرب تشدید و ادامه یافته است.

3ـ سقف و گستره دامنه تهدیدات علیه سوریه به ویژه از سوی آمریکا که اخیرا چماق بند هفتم از منشور سازمان ملل علم کرده است، افزایش یافته است.

جماعت نئوعثمانی‌های ـ آل سعود ـ آل‌ثانی این روزها نیز در چرخه تبلیغاتی و جنگ روانی خود علیه دمشق از سناریوی ایجاد منطقه حایل زیاد استفاده می‌کنند.

4ـ در این روزها شایعات حمله نظامی برق آسا و محدود از جمله حمله هوایی و موشکی محدود به اهداف راهبردی و حساس سوریه،به فراونی مطرح است.

جبهه مخالف امنیت و ثبات سوریه این روزها یک جریان جنگ نرم و روانی  و یک حمله تبلیغاتی و رسانه‌ای  علیه مأموریت ناظران سازمان ملل و کوفی عنان و تیمش به راه انداخته است و هدف اولیه این اقدامات به شکست کشاندن طرح عنان و مأموریت وی در سوریه و مقصر جلوه دادن سوریه در این راستا است

در این روزها که دمشق به دنبال کمک جدی و فعال به موفقیت عنان در این مأموریت است تحرکات و رایزنی‌های دشمنان امنیت و آینده سوریه تشدید و افزایش یافته  و قصد نهایی آنها اعلام شکست طرح عنان و آغاز فاز بعدی عملی کردن بند هفتم منشور سازمان ملل علیه دمشق است.

جریان معارض سوریه  در خارج از همان زمانی که دمشق طرح عنان را پذیرفت تا این لحظه در ابعاد و زمینه‌های مختلف فعال و عملیاتی شده است:

الف ـ  تحرکات سیاسی ـ دیپلماتیک خود را در خاورمیانه و اروپا  تشدید نموده و در مذاکرات با مقامات عربی و اروپایی، خواسته قدیمی خود را یعنی مداخله نظامی خارجی جهت ساقط کردن بشار اسد تکرار کرده است.

ب ـ به اقدامات ایذایی و عملیات تروریستی و تخریبی خود در مناطق مختلف و کانون‌های  بحرانزا در سوریه، دامن زده است

ج ـ این روزها جریان معارض در تلاش است صحنه و عرصه انتخابات پارلمانی را برهم زند زیرا اجرا شدن این انتخابات در ابعاد گوناگونی به زیان آینده این جریان است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها