کد خبر: ۵۳۲۸۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۴     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
يك سياستمدار عراقي حامي اسرائيل، از دوستي عميق دولت عراق با جمهوري اسلامي ايران ابراز نگراني كرد.
به گزارش نشريه فرانكفورتر آلگماينه، مثال الالوسي عضو پارلمان عراق كه به گرايش به اسرائيل مشهور است و 8 سال پيش سفري به تل آويو داشت، مي گويد: دولت نوري مالكي روابط عميقي با ايران دارد و ايران از طريق عراق، از نظام سوريه در برابر اپوزيسيون اين كشور حمايت مي كند.
الالوسي همچنين گفته است: از دسامبر سال گذشته(دي ماه) كه نيروهاي نظامي آمريكا، عراق را ترك كرده اند، نفوذ ايران در عراق گسترده تر شده است.
براساس اين گزارش الالوسي، طرفدار شناخته شده اسرائيل است و در سال 2004- يك سال پس از اشغال عراق- به اسرائيل سفر كرد. وي در سال 2006 به خبرنگاران گفته بود ايران از هر دو جناح در عراق حمايت مي كند. اين نماينده داراي گرايش هاي صهيونيستي مي گويد نفوذ ايران در عراق، مقدمه گسترش نفوذ در خاورميانه است.
الالوسي، با استيصال خطاب به اوباما گفت: آقاي رئيس جمهور! از شما خواهش مي كنم از روحانيون حاكميت ايران نترسيد. اگر كاري نكنيم آنها نزديك و نزديكتر مي شوند. ما داريم عراق را به ايران و حزب الله لبنان تقديم مي كنيم(!) شما آمريكايي ها و ما بهاي سنگيني داده ايم. تنها چيزي كه مي تواند باعث تغيير اين وضعيت شود، اين است كه مقامات كاخ سفيد از خواب بيدار شوند.
انتشار اين اظهارات آميخته با عجز و لابه اين مزدور رژيم صهيونيستي در عراق در حالي است كه به گزارش بي بي سي، دولت آمريكا با وضعيت بغرنجي در افغانستان مواجه است و طبق نظرسنجي مشترك نيويورك تايمز و سي بي اس، بيش از دوسوم مردم آمريكا معتقدند آمريكا نبايد بيش از اين در افغانستان بماند. آنها از جنگ دلزده هستند.
بي بي سي در گزارش خود نوشت: جنگ افغانستان به طولاني ترين جنگ در تاريخ افغانستان تبديل شده و ده سال است سربازان آمريكا كشته مي شوند در حالي كه وضعيت روشني پيش رو ديده نمي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها