کد خبر: ۵۳۱۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
دولت اوکراین در واکنش به اقدامات آلمان در انتقاد از وضعیت جسمی رهبر مخالفان اوکراینی و تحریم مسابقات فوتبال این کشور،اقدام به تهدید آلمان به تحریم اقتصادی کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "لئونید کوشارا" معاون "ویکتور یانوکویچ "رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به موضعگیری‌های آلمان درباره درمان "یولیا تیموشنکو" نخست‌وزیر پیشین اوکراین و رهبر مخالفان این کشور به آلمان هشدار داد که چنین سیاستی می‌تواند پیامدهای منفی اقتصادی برای این کشور داشته باشد.

بر اساس این گزارش، کوشارا گفت: بدون اطلاع آلمان دسترسی این کشور به بازارهای محلی اوکراین محدود خواهد شد. که به این صورت تولید‌کنندگان آلمانی متحمل ضرر خواهند شد.

پیش از این "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان درباره پیامدهای ادامه اعتصاب غذای  تیموشنکو به یانوکوویچ هشدار داد. وستروله با اشاره به تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا گفت: مسیری که به پیوستن به اتحادیه اروپا منتهی می‌شود، از پلی عبور می‌کند که بر 2 مبنا قرار دارد: دموکراسی و حاکمیت قانون قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که اوکراین به عنوان عضو شورای اروپا باید حداقل استانداردهای حقوق بشر را رعایت کند و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی تیموشنکو، از دولت یانوکویچ خواست تا نیازهای دارویی تیموشنکو را برطرف کند.

سرویس امنیتی اوکراین در اکتبر سال 2011 شکایتی را علیه یولیا تیموشنکو مطرح کرد که که بر اساس آن شرکت دولتی «سیستم انرژی واحد اوکراین» که ریاست آن در سال‌های 1990 برعهده وی بود، رقمی بیش از 400 میلیون دلار به وزارت دفاع روسیه اضافه تر پرداخت کرده است. بدین ترتیب تیموشنکو متهم به تلاش برای هدر دادن مبلغی معادل 405 میلیون دلار از بودجه دولت اوکراین شده که در صورت اثبات اتهامات وارده در این پرونده، وی به 12 سال حبس محکوم خواهد شد.

نخست وزیر سابق اوکراین در ماه اکتبر سال 2011 بخاطر سوء استفاده از مقام خویش در هنگام امضای قرارداد گازی با روسیه در سال 2009 و آسیب مالی جدی رساندن به دولت اوکراین به 7 سال حبس محکوم شده و از آن زمان تاکنون در زندان شهر خارکوف بسر می‌برد.

با این حال قرار است از روز سه‌شنبه تیموشنکو در  اوکریان و زیر نظر پزشکی آلمانی تحت درمان قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها