کد خبر: ۵۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

شرق: مهلت به پايان رسيد اما نه‌سوالات پاسخ داده شد و نه ابهامات برطرف شدند. نيمه‌شب پنجشنبه آخرين فرصت براي مراجعه به سايت رفاهي بود تا دريافت‌كنندگان پيامك انصراف از دريافت يارانه‌ها، انصراف يا عدم انصراف خود را اعلام كنند. پيش از اين 12 ارديبهشت‌ماه آخرين مهلت براي مراجعه به سايت رفاهي اعلام شده بود اما بروز مشكل جهت ورود به سايت براي بسياري از مراجعه‌كنندگان، فرصتي دو روزه را رقم زد تا آخرين زمان براي ورود به سايت و اعلام انصراف يا عدم انصراف از دريافت يارانه‌ها ساعت 24 پنجشنبه باشد، اما اين فرصت دو روزه مشكلات را حل نكرد.

بار ديگر برخي از مراجعه‌كنندگان با ورود به سايت رفاهي، شاهد اختلال در سايت بودند و در كنار آن برخي نيز اعلام مي‌كردند كه عدم انصراف را در سايت انتخاب كرده‌اند اما در نهايت از آنها به دليل انصراف از دريافت يارانه‌ها تشكر شده است. در روزهاي گذشته پرسش‌هاي بي‌پاسخي كه درخصوص هدفمندي يارانه‌ها در ذهن مردم نقش بسته بود، تعداد مراجعان به ستاد هدفمندي يارانه‌ها را افزايش داد اما اين در حالي است كه اين مراجعه نيز مشكلات مردم را حل نكرده و بسياري همچنان با موضوعي كه باعث شد به ستاد هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كنند، دست به گريبان هستند. دبيرستان قديمي و نامدار پايتخت يكي از اين ستادهاست كه اين روزها مراجعان بسياري را به خود ديده است.

سوالات تكراري است

در چند هفته گذشته مردم براي ورود به سايت رفاهي و اعلام عدم انصراف با ابهامات بسياري روبه‌رو بودند كه سعي مي‌كردند با پرسش از يكديگر، به اين ابهامات پاسخ دهند. ابتدا مشكل نبود گزينه عدم انصراف در سايت رفاهي بود كه باعث شد بسياري از مراجعان به اشتباه روند ثبت عدم انصراف خود را طي كرده و در نهايت انصراف خود را ثبت كنند. پسر جواني كه به دبيرستان البرز مراجعه كرده است تا اين مشكل خود را حل كند به «شرق» مي‌گويد: زماني كه وارد سايت شدم تا عدم انصراف را اعلام كنم، انصراف از دريافت كل يارانه‌ها ثبت شد. مراجعه كردم و گفتند كه براي اصلاح و اعلام دريافت يارانه به بانكي برويد كه شماره حساب آن را براي واريز يارانه‌ها تعيين كرده‌ايد. وي ادامه مي‌دهد: به بانك مراجعه كردم و آنها هم دوباره حساب را برقرار كردند و به من نيز گفتند كه مشكل حل شده اما همچنان وارد سايت كه مي‌شوم، با وارد كردن اطلاعاتم مي‌بينم كه از دريافت يارانه‌ها انصراف داده‌ام و مشكل هنوز حل نشده است. در كنار وي بسياري اعلام مي‌كنند كه در روزهاي گذشته بارها به سايت مراجعه كرده‌اند و نتوانسته‌اند وارد سايت شده و عدم انصراف خود را اعلام كنند. اين در حالي است كه برخي اظهار مي‌كردند براي ورود به سايت با مشكلي مواجه نبوده‌اند اما در مراحل اعلام عدم انصراف خود، از دريافت يارانه‌ها انصراف داده شده‌اند.

خانم ميانسالي كه خود را خانه‌دار معرفي مي‌كند با اشاره به اينكه با پسرم كه مجرد است زندگي مي‌كنم و با وجود اينكه هزينه‌هاي زندگي مان را پسرم به تنهايي تامين مي‌كند، يادآور مي‌شود كه با وجود اينكه درآمد بالايي نداريم اما پيامك انصراف را دريافت كرده‌ايم. وارد سايت شديم كه عدم انصراف را اعلام كنيم؛ مراحل را به درستي طي كرديم اما كدي كه برايمان ارسال شد تا با وارد كردن در سايت عدم انصراف را قطعي كنيم، اشتباه بود. چند بار مراحل را طي كرديم اما هر بار كد را كه وارد مي‌كرديم، اعلام مي‌شد كه اشتباه است و در نهايت موفق نشديم عدم انصراف خود را اعلام كنيم. فرد ديگري در ادامه مي‌گويد: من نيز مشكل مشابهي دارم، با اين تفاوت كه كد را وارد كردم، سايت قطع شد. چند بار مرحله را تا پايان رفتم و كد جديد گرفتم و هر بار كد را وارد كردم و خواستم تاييد كنم سايت قطع شد، الان نمي‌دانم كه بالاخره عدم انصرافم را اعلام كرده‌ام يا خير. سيم‌كارت‌هاي همراه سوخته، قطع شده يا گمشده ديگر مواردي هستند كه مردم را سرگردان كرده‌اند. يكي از مراجعان به ستاد هدفمندي يارانه‌ها در اين خصوص مي‌گويد: سيم‌كارتم اعتباري بود و چندي است كه آن را گم كرده‌ام و از سيم‌كارت ديگري استفاده مي‌كنم. نمي‌دانم پيامك را دريافت كرده‌ام يا خير. اما راهنمايي‌ام كردند كه به بانك مراجعه كنم تا متوجه شوم مابه‌التفاوت به حسابم واريز شده است يا خير، زيرا كساني كه مابه‌التفاوت را دريافت نكرده‌اند، جزو كساني هستند كه پيامك برايشان ارسال شده است. وي ادامه مي‌دهد: مابه‌التفاوت برايم واريز نشده بود و به اين ترتيب براي اعلام عدم انصراف به سايت رفاهي مراجعه كردم. در نهايت اعلام شد كه براي دريافت كد تاييد انصراف يا عدم انصراف شماره همراه خود را انتخاب كنم. اين در حالي است كه شماره ثبت‌شده گم شده است و ديگر به آن دسترسي ندارم.

بار ديگر راهنمايي‌ام كردند كه براي ثبت شماره همراه از طريق شعب بانكي كه يارانه دريافت مي‌كنم، اقدام كنم. وي تصريح مي‌كند كه به بانك مراجعه كردم و كارمند بانك در مقابل درخواستم براي ثبت شماره و حل مشكلم گفت اسم شما براي دريافت ما‌به‌التفاوت در ليست است ولي‌ هنوز به ما دستور پرداخت داده نشده است. به همين دليل نمي‌دانم بايد چه كنم. مراجعه‌كننده ديگري نيز در اين خصوص مي‌گويد: من نه پيامك دريافت كرده‌ام و نه 28‌هزارتومان به حسابم واريز شده است الان هم به اينجا مراجعه كرده‌ام تا ببينم بايد چه كنم اما متوجه شدم كه مراجعه‌ام بي‌نتيجه است چراكه مردم مي‌گويند سايت قطع است و نمي‌توانند وارد سايت شده و عدم انصراف خود را اعلام كنند. قطعي سايت گله بزرگي بود كه بسياري آن را طنز كرده و از آن ياد مي‌كنند. يكي از اين مراجعان با خنده به ديگران كه هر يك مشكل خود را مطرح كرده و از يكديگر راهنمايي مي‌خواهند، مي‌گويد: به نظرم وقت اضافه داشتيم و آمديم دور هم خوش باشيم. دو روز است كه به سايت مراجعه مي‌كنم اما قطع است حال اگر به سوالات‌مان پاسخ هم داده شود، چه فايده‌اي دارد نمي‌توانيم وارد سايت شويم. اين شوخي، پاسخي را از سوي يكي ديگر از مراجعان در پي داشت. وي كه گويي چند باري به سايت مراجعه كرده و قطع بود، مي‌گويد: وقتي سايت را مي‌بندند يا نمي‌توانند سايت را مديريت كنند تا مردم براي مراجعه به آن مشكلي نداشته باشند، چرا اعلام مي‌كنند كه بايد به سايت مراجعه كنيد و عدم انصراف خود را اطلاع دهيد در غيراين صورت از دريافت يارانه انصراف داده‌ايد. وي خاطرنشان مي‌كند: اين موضوع باعث مي‌شود فكر كنيم به‌قصد سايت مختل شده است تا كسي نتواند عدم انصراف خود را ثبت كند. اين پايان بحث مختل بودن سايت رفاهي نبود. فرد ديگري با اشاره به اينكه اگر قرار بود مشكلي از مشكلات مردم حل شود، اعلام مي‌شد تنها كساني كه مي‌خواهند انصراف دهند به سايت مراجعه كرده و انصراف را اعلام كنند نه اينكه همه كساني كه پيامك را دريافت كرده‌اند مراجعه كنند و عدم انصراف يا انصراف را اطلاع دهند چراكه بسيارند كساني كه يا سيم‌كارت‌شان سوخته، گم شده يا قطع است يا حتي بازنشستگاني هستند كه پيامك‌هاي خود را كنترل نمي‌كنند و در نهايت مي‌بينند كه پيامك را دريافت كرده‌اند يا بعد از قطع شدن يارانه متوجه مي‌شوند كه پيامك متمكن بودن را دريافت كرده‌اند. اين كار دولت مردم را سرگردان كرده است. اين موضوع با تماس يكي از بازنشستگان محترم با روزنامه شرق عينيت يافت. روز گذشته يكي از بازنشستگان با شرق تماس گرفته و اظهار داشت كه تنها زندگي مي‌كنم و از پيامك و اينها سر درنمي‌آورم. امروز (جمعه) تلفن همراه خود را به فرزندانم نشان داده و تازه متوجه شده‌ام كه پيامك دريافت كرده‌ام. اكنون مهلت ورود به سايت نيز تمام شده است چه بايد كنم؟ به هر روي درست است كه مهلت ورود به سايت رفاهي براي اعلام عدم انصراف تمام شده اما ابهامات و سوالات به قوت خود باقي است و اين در شرايطي است كه در روزهاي پاياني براي اعلام انصراف يا عدم انصراف از دريافت يارانه‌ها، سايت رفاهي قطع بود و مراجعه‌كنندگان را پشت پيامي قرار مي‌داد كه نوشته بود، The request has been accepted for processing و شايد بسياري نمي‌دانستند كه اين جمله يعني چي.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها