رئيس دانشكده و پژوهشكده
مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت اعلام كرد: ايجاد پلت فرم ملي براي توليد
خودروهاي با ميانگين قيمتي 12هزار دلار در اين دانشكده آغاز شد.
محمدحسن
شجاعي فرد، در مراسم امضاي تفاهم نامه دانشكده و پژوهشكده مهندسي خودرو
دانشگاه علم و صنعت با سازمان ملي استاندارد ايران عنوان داشت: 37 پروژه
ملي در شوراي عطف وزارت علوم و مجموعه هاي علمي- صنعتي كشور تصويب شده كه
از جمله آنها مي توان به پروژه هواپيماهاي پهن پيكر و پلت فرم ملي براي
توليد خودرو اشاره كرد.
وي تصريح كرد: براي پروژه پلت فرم ملي 50
ميليارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده كه 3 ميليارد تومان پيش پرداخت آن در
اختيار دانشكده خودرو قرار گرفت.
وي متذكر شد: البته مبلغ درنظر گرفته شده براي اين پروژه كافي نبوده و مقرر شده تا در طول پروژه تقويت و اضافه گردد.
شجاعي
فرد زمان نهايي شدن اين پلت فرم را 3 سال ذكر كرد و افزود: كار اين پروژه
طي تفاهم نامه اي با سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، وزارت
صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و شركت پارسيان انجام
شده و قرار شده تا اين شركت 20 ميليارد تومان به راه اندازي اين پروژه كمك
كند و خود نيز مصرف كننده آن باشد.
رئيس دانشكده خودرو دانشگاه علم و
صنعت، همچنين با بيهوده خواندن نصب ايربگ روي خودروهاي توليد داخل گفت: نصب
ايربگ در كشورهايي مانند آمريكا اجباري شد زيرا بسياري از رانندگان در
حالت مستي تصادف مي كردند كه باعث افزايش تلفات سوانح رانندگي در اين كشور
مي شد اما چنين چيزي در اروپا الزامي نيست و لزومي ندارد تا در ايران نيز
اجباري باشد.
وي افزود: در حالي كه برخي خودروهاي داخل هنوز موفق به كسب
استاندارد تصادف نشده اند نصب ايربگ روي آنها بي معني است و حتي در برخي
موارد ايربگ در حين تصادف باز نشده يا باعث خفگي راننده مي شود.
شجاعي
فرد با اشاره به ايجاد كرسي ارتباط دانشگاه و صنعت يونسكو در توسعه پايدار
در ايران، خاطرنشان كرد: خودرو يكي از صنايعي بود كه يونسكو براي ايجاد اين
كرسي در ايران پيشنهاد كرده بود كه اين هفته اين كرسي نيز در كشور آغاز به
كار كرد.