کد خبر: ۵۲۷۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
مری جوانفر تحلیلگر ایرانی اسرائیلی در حوزه خاورمیانه نوشت:
مری جوانفر تحلیلگر ایرانی اسرائیلی در حوزه خاورمیانه و نگارند کتاب های ابوالهول هسته ای ایران، محمود احمدی نژاد و کشور ایران می باشد. وی همکنون مشغول به تدریس سیاست های معاصر ایران در مرکز آموزشی چند رشته ای در هرتزلیا تل آویو در سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد.مری جوانفر درباره موضوع برنامه هسته ای ایران می نویسد: " طرفداران آقای مصباح بشدت بر موضوع سازش با غرب مخالف هستند."
سرویس بین الملل پایگاه 598 - مری جوانفر تحلیلگر ایرانی اسرائیلی در حوزه خاورمیانه و نگارند کتاب های ابوالهول هسته ای ایران، محمود احمدی نژاد و کشور ایران می باشد. وی همکنون مشغول به تدریس سیاست های معاصر ایران در مرکز آموزشی چند رشته ای در هرتزلیا تل آویو در سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد.

وی در جدید ترین نوشته خود تحلیلی از فضای انتخاباتی ایران و آرایش گروه های سیاسی را در وب سایت خود ارائه داده است. وی در خصوص جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نگرش این جبهه به مبانی انقلاب مطالب قابل تاملی را نگاشته است که در ادامه می آید:

مری جوانفر در ابتدای مقاله خود اورده است: " ایران انتخابات مجلس را در پیش رو دارد. پیش از 60 گروه سیاسی در این انتخابات شرکت می کنند اما سه گروه از آنها دارای قدرت بیشتری می باشند. متحدین احمدی نژاد، طرفدادان آیه الله مصباح یزدی عضو شورای خبرگان، و جبهه متحد اصول گرایان که متشکل از نیروهای محافظه کار و قدیمی می باشد.اصلاح طلبان طرفدار میر حسین موسوی و کروبی نیز هیچ شانسی برای شرکت در انتخابات ندارند."



تحلیلگر ایرانی اسرائیلی در ادامه می آورد: "در انتخابات گذشته ی مجلس بیشتر کرسی های مجلس را به طرفداران احمدی نژاد یعنی جبهه متحد اصولگرایان داده شد تا حزب مخالف دیگر یعنی ائتلاف فراگیر اصولگرایان."

استاد دانشگاه هرتزلیا تل آویو می گوید: "دو گروه دیگر که شانس بیشتری در پیروزی انتخابات دارند جبهه پایداری آیه الله مصباح یزدی و جبهه متحد اصولگرایان که رئیس کنونی مجلس علی لاریجانی از اعضای آن می باشد. رئیس معنوی این گروه سیاسی آیه الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان می باشد. مشخص نیست که رهبر ایران کدام گروه را برنده بیشتر کرسی های مجلس بداند اما انتخابات به مسائل کلیدی مهمی مرتبط می شود ... "

مری جوانفر درباره موضوع برنامه هسته ای ایران می نویسد: " طرفداران آقای مصباح بشدت بر موضوع سازش با غرب مخالف هستند. هرچند که اصولگرایان[جبهه] دیگر نیز از برنامه های هسته ای ایران حمایت می کند اما اعضای آن نسبتا محافظه کار هستند و تمایل بیشتری به سازش با غرب دارند و خطر تندروها در این زمینه بیشتر است."

وی می نویسد: " پیروزی طرفداران تندروی مصباح یزدی می تواند اینگونه تعبیر شود که رهبر ایران احساس آسیب پذیری می کند ... و به همین خاطر به وفادارانی نیاز دارد ..."

منبع: http://the-diplomat.com/2012/03/02/what-iran%E2%80%99s-election-means/?all=true


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
حالا خطرش کجا بود؟! هرچي خوندم خطري نديدم!
پاسخ
sharmandeh
United States
۰۳:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
اینجا آخر پاراگراف یک به آخر

خطر تندروها در این زمینه بیشتر است
lركز كليك هاي ارزشي
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۱
دانلود سخنان سانسور شده رهبري در صدا و سيما
بسيار جالب
http://amin-davari.blogfa.com/
دانلود كنيد
پاسخ
ناشناس
United States
۲۱:۲۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۱
دارن خطر خروج اصلاح طلبان متصل به لیبرالیسم آمریکایی و اصولگرایان بی بخار رو از صحنه قدرت ایران احساس میکنن و این ضربه شدیدیه به غرب که خدا میدونه چقد تو اصلاح طلبان نفوذ کردن
امیدوارم جبهه پایداری واسه اقتصاد اسلامی هم برنامه داشته باشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها