کد خبر: ۵۲۷۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

عبدالهادی الخواجه فعال بحرینی كه مدت هاست در اعتراض به حكم دادگاهی در منامه دست به اعتصاب غذا زد، روز سه شنبه تاكید كرد كه به اعتصاب خود ادامه می دهد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، الخواجه در گفت و گو با شبكه تلویزیونی 'بی بی سی' تاكید كرد كه همچنان بر اعتصاب غذای خود كه از ۸۴ روز پیش آغاز شد، ادامه می دهد.

'فرانك گاردنر' خبرنگار شبكه تلویزیونی بی بی سی كه پس از تلاش های فراوان توانست تنها پنج دقیقه با الخواجه دیدار و گفت و گو كند، وضعیت جسمانی وی را نامناسب توصیف نمود و تاكید كرد كه این فعال بحرینی به شدت لاغر شده و وزن كم كرده است.

الخواجه گفت: در بیمارستان به خوبی از من رسیدگی می شود و تنها نگرانی این است كه آنها تلاش می كنند به زور به من غذا دهند.

الخواجه در یك بیمارستان نظامی بستری است كه این موضوع بر نگرانی خانواده وی و سازمان دیده بان حقوق بشر افزوده است و نگرانی زمانی تشدید شد كه این فعال بحرینی گفته است از آشامیدن آب نیز خودداری خواهد كرد.

چندی پیش 'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از درگیری ها و خشونت های جاری در بحرین، از مقامات این كشور خواست تا حقوق بشر را در كشورشان رعایت كنند.

همچنین بان نگرانی خود را از وضعیت جسمانی 'عبدالهادی الخواجه' اعلام كرد.

دبیركل سازمان ملل متحد بار دیگر از مسئولان بحرین خواست تا هر چه زودتر به وضعیت كنونی الخواجه رسیدگی و قوانین حقوق بشر را در باره وی رعایت كنند.

علاوه بر بان كی مون، بسیاری از سازمان ها و تشكل های مدافع حقوق بشر و حتی دولت دانمارك نیز چندی پیش در باره وضعیت جسمانی الخواجه ابراز نگرانی كردند و آزادی فوری وی را خواستار شده اند.

دادگاه ویژه در ژوئن سال گذشته احكام سختگیرانه ای علیه الخواجه و ۲۰ تن دیگر از مخالفان رژیم آل خلیفه صادر كرد.

هفت نفر از این محكومان به حبس ابد و سایر افراد به ۱۵ سال زندان محكوم شدند كه این موضوع با اعتراض سازمان های بشردوستانه روبرو شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها