کد خبر: ۵۲۶۷۹
زمان انتشار: ۰۲:۰۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
نتايج تحقيقات جديد حاكي از آن است مهرباني و سخاوت ارثي است و با تربيت پدر و مادر در افراد ايجاد نمي شود.
به گزارش اينديپندنت، پيش از اين محققان نشان داده بودند كه دو هورمون «اوكسيتوسين» و «اسوپرسين» هم در روابط نزديك افراد و هم در شرايط آزمايشگاهي باعث ايجاد رفتار مثبت اجتماعي يا مهرباني مي شود.
حالا روانشناسان دانشگاه بوفالو در ايالت نيويورك و همكارانشان در دانشگاه «ارواين» كاليفرنيا ابتدا نتيجه يك نظرسنجي سراسري را بررسي كرده اند كه در آن افراد نظر خود را دوباره انجام وظيفه نسبت به جامعه، و نگاه شان نسبت به خوبي يا بدي اطرافيان و دنيايي را كه در آن زندگي مي كنند مطرح كرده اند.
711نفر از اين افراد نمونه آب دهان خودرا هم آزمايش هاي DNA ارائه كرده بودند تا محققان بتوانند ميزان اكسيتوسين و واسپرسين در ژن هاي آنها را اندازه گيري كنند.
آنها به اين نتيجه رسيدند وجود اين ژن ها در كنار نگاهي مثبت به دنياي اطراف باعث دست و دلبازي افراد مي شود.
دكتر ميشل پالين استاد روانشناسي دانشگاه بوفالو ادعا نمي كند كه ژن خوبي را در انسان كشف كرده بلكه ادعاي آنها پيدا كردن ژني است كه تا حد زيادي در اين نوع رفتار تأثير مي گذارد.
به گفته وي كساني كه دنياي اطراف خود را بي رحم و ترسناك بدانند كمتر به ديگران كمك مي كنند مگر اينكه گيرنده هاي ژنتيكي در بدنشان باشد كه با اين دو هورمون عجين شده.
درواقع هورمون ها باعث مي شود افراد به حس ترس و تهديد از سوي دنياي اطراف خود گله كنند و با خيال راحت به ديگران مهرباني يا كمك كنند.
به گفته اين روانشناس اگر يكي از همسايگان شما خوش برخورد و دست و دلباز است و ديگري بيشتر خسيس و خودخواه، ساختار DNA آنها مي تواند اين تفاوت را به راحتي توضيح دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها