کد خبر: ۵۲۵۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
در پی اقدام موهوم کشیش امریکایی:
"تری جونز"چندی پیش نیز اقدام مشابهی را انجام داده بود، این کشیش امریکایی در توضیح این حرکت فاشیستی خود که به مناسبت حمله امریکایی یازده سپتامبر آن را انجام داد مدعی شده است که از مسلمانان نفرت ندارد اما از سوزندان قرآن که عقاید و ایدئولوژی آن را نمی پسندد و ازآن نفرت دارد اقدام به چنین کاری دست زده است.
سرویس بین الملل پایگاه 598-"تری جونز" کشیش کلسیایی در ایالت فلوریدا باز هم در اقدامی موهوم دست به آتش زدن قرآن زد.این حرکت جوزبا که از تلوزیون های اینرنتی نیز پوشش داده شد باز هم موج جدیدی از تنش های را در میان دولت مردان و شخصیت های مذهبی بر انگیخته است.

وی چندی پیش نیز اقدام مشابهی را انجام داده بود، این کشیش امریکایی در توضیح این حرکت فاشیستی خود که به مناسبت حمله امریکایی یازده سپتامبر آن را انجام داد مدعی شده است که از مسلمانان نفرت ندارد اما از سوزندان قرآن که عقاید و ایدئولوژی آن را نمی پسندد و ازآن نفرت دارد اقدام به چنین کاری دست زده است.

"اما جونز" دختر "تری جونز" در مصاحبه ای که با مجله اشپیگل داشت پدر خود را دیوانه خواند و وی را نیازمند کمک دانست.



حال باید به این موضوع پرداخت که آیا حرکت توهین آمیز این کشیش یک اقدام خود سرانه بوده و از یک الگوی خاص پیروی می کند؟

روند اسلام ستیزی در چند دهه اخیر و به خصوص بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در غرب به شدت رو به افزایش بوده است و رسانه ها و سرمایه های دولتی دول غرب در این باره نقش اصلی را ایفا کرده اند از این رو باید به این نکته توجه داشت که حرکت ستیزه جویانه غرب یک پروسه بلند مدت و از پیش طراحی شده است.

حرکت سلمان رشدی در انتشار کتاب آیات شیطانی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد پیامدهای بسیاری منفی را علیه غرب به وجود آورد و فتوای تاریخی حضرت امام (ره) در این باره نیز عمق این نفرت را نسبت به این حرکت نشان داد، شاید به نوعی دیگر می توان گفت که این اقدام غربی ها با توجه به شعار جهانی انقلاب اسلامی ایران برای محک و سنجش خطوط قرمز آن دانست تا این کشور ها به برآوردی در خصوص آن بپردازند.

آن چیزی که به دنیا در آن زمان مخابره شد حراست شدید مسلمانان از خطوط قرمز دینی خود بود بعد از انقلاب و گذر از سال های 80 و 90 میلادی مجدداً سیر اسلام هراسی در داخل امریکا و اسلام ستیزی در خارج از آن در دستور کار قرار گرفت و موج دوم و علنی این حرکت را باید چاپ کاریکاتور حضرت محمد(ص) که توسط نشریه دانمارکی بود دانست،این اقدام نفرت برانگیز هر چند موج گسترده ای از اعتراضات خیابانی و سیاسی را برانگیخت و از سوی محافل مذهبی جهان نیز محکوم شد اما نتیجه ای که غرب از این حرکت به دست آورد را باید محافظه کاری و دوری از روند انقلابی مسلمانان دانست.

این عقب نشینی و محدود کردن به حرکات روتین شده سیاسی مانند محکوم می کنیم و... شاید سرآغازی برای حرکات بعدی غرب در خصوص حمله به مقدسات کشورهای مسلمان دانست چرا که از یک طرف این را به خوبی درک کرده بود که دیگر اقدامی سلبی رخ نمی دهد و از سوی دیگر نیز راه برای ادامه روند تخریبی خود را هموار کرده است.

به همین دلیل است که مشاهده می شود در دور متوالی یک کشیش مرتجع اقدام به آتش زدن قرآن می کند.

ژست دموکراسی خواهانه امریکا،حرکات روتین شده سیاسی کشور های اسلامی

چنانچه که اشاره شد این اقدامات را باید در راستای بر آورد عکس العمل های مسلمانان دانست.مقامات امریکایی نیز در صحبت های مختلفی این سلسله اقدامات را که با چراغ سبز خودشان است محکوم می و در رسانه های مختلف جهان نیز از مردم مسلمان جهان دلجویی می کنند چرا که کاملاً با اتخاذ این تدابیر در مقابل افکار عمومی جهان توجیهی برای عملکرد خود دارند اما آن چیزی که بسیار تامل انگیز است حرکات روتین سیاسی از سوی کشورهای مسلمان است و گوی اتفاق نیفتاده و دولت مردان این کشورها نیز دقیقاً الفاظی را به کار می برند که همان امریکایی ها به کار می برند

قبح زدایی و زمینه ایجاد حرکات رادیکالی

از دیگر نتایجی که امریکایی از این سلسله حرکات به دست می آورند قبح زدایی از مقدسات مسلمین و شکستن خطوط دینی –اعتقادی مسلمانان است چرا که علاوه بر این حرکات عیان در فضای رسانه ای نیز به شیبی ملایم همین دستور عمل در حال اجرا است.

باید گفت  که امریکایی ها با اقداماتی این چنینی به دنبال تهیج مسلمانان و عکس العمل های هیجانی هستند تا بتوانند با یک پروپاگاندای رسانه ای اولاً مسلمانان را افرادی خشن،بی منطق و خطرناک توصیف کنند و از سوی دیگر جواز حضور خود را در مناطق اسلامی و... را بگیرند.

هر چند غربیان مانند اسلاف خود مجدداً زمینه های درگیری های مذهبی را ایجاد می کنند،حرکتی که چندین بار از سوی ریاست جمهور در تریبون سازمان ملل نیز به آن اشاره کردند اما باید این درخواست را با تاکید از مسئولین اجرایی و دپیماتیک کشور داشت که در حالتی اکنون زده به سر نبرند و اقداماتی در خور را انجام دهند و از سوی دیگر مردم نیز باید به این نکته واقف باشند که این حرکات دارای اهدافی معین است که از سوی این کشورهای انجام می گیرد و باید به دیدن تمامی جوانب اقدام به حرکت زد.به هر صورت این سلسله اقدامات فاشیستی جز در بطن فرهنگ هفت تیر کش ها و کاوهای امریکایی بروز نخواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها