کد خبر: ۵۲۵۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
پاسخ فاطمه آلیا به شبهه افکنی ها:
فلسفه اعلام موجودیت جبهه پایداری، دو آفت انحراف و فتنه در سال‌های اخیر بود.
هم اندیشی؛ گفتگو با خانم فاطمه آلیا عضو جبهه پایداری و کاندید این جبهه در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در ادامه آمده است.

هم اندیشی: شما هدف این افراد را از این گونه حرکات و کارها چه  می بینید؟ این افراد که خودشان را مدعی حق و اصولگرایی می‌دانند چرا اینگونه تخریبهایی که مخالف توصیه های رهبری است را انجام می دهند؟

 

در فضای رقابت انتخاباتی متأسفانه علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رقابت سالمی صورت بگیرد، می‌بینیم که این رقابت سالم با همان مؤلفه‌هایی که دارد، یعنی "تقوای سیاسی"، "اخلاق سیاسی" و "تقوای انتخاباتی"، متأسفانه مخصوصاً از سوی بعضی از خواص رعایت نمی‌شود.

 

واقعاً مردم یک سوال اساسی دارند. و آن این است که "خواصی که در آستانه انتخابات موفقیت خودشان را در تخریب دیگران می‌بینند و از طرفی در جلسات تبلیغات انتخاباتی که تشریف می‌برند، واژه "التزام عملی به ولایت فقیه" را چگونه تفسیر میکنند!؟

 

زیرا گفته می‌شود که التزام عملی به ولایت فقیه فوق اطاعت از ولی‌فقیه و پیروی از ولی‌فقیه است.

 یعنی کسانی که الان در معرض رأی مردم هستند همه گفته‌اند که ملتزم به ولایت فقیه هستند.

 

اگر التزام عملی به ولایت فقیه باشد، بایستی ایجابی برخورد کنیم. یعنی هر نامزدی توانمندی خودش را مطرح کند. از دیگری صحبت نکند. از خودش صحبت کند. علاوه بر "التزام"، بایستی نسبت به آنچه که حتی ولی فقیه بر زبان نیاورده باشد.

اما ما از تمایل ایشان به آن مسئله مطلع هستیم، باید به همان تمایل و به همان اشاره هم توجه داشته باشیم و عمل کنیم. خواصی که در معرض انتخابات هستند نباید از این مسئله مهم غفلت کنند.

 

اما برای مردم هم چند ملاک داشته باشیم. مردم توجه کنند که هر کسی، هر نامزدی با هر شیوه‌ای که وارد مجلس بشود در مجلس هم با همان شیوه نمایندگی خواهد کرد.

 

یعنی اگر در تبلیغات انتخاباتی دیگران را تخریب کند برای موفقیت خودش در 4 سال مجلس هم همینطور عمل خواهد کرد یعنی کاری به مردم ندارد.

 

اگر خدای نکرده اهل اغراق، اهل اسراف -در این شرایط گرانی کشور- باشد، اگر مردم به او رأی بدهند و به مجلس راه پیدا کند، توجهی به مشکلات مردم نخواهدداشت.

یعنی آنچنان در دغدغه های شخصی و اهداف و منافع خودش غوطه‌ور است که به مشکلات مردم نمی‌رسد.

 

مردم دقت کنند. در این تبلیغات و سخنرانی‌های انتخاباتی هر کس از خودش گفت، یعنی سابقه‌اش، توانمندی‌‌اش و برنامه‌اش برای خدمت به اسلام، خدمت به نظام اسلامی، خدمت به مردم، مخصوصاً مردم محروم و مشکل‌دار را مطرح کرد، بدانند که اینها امتیاز است، اینها نمره قبولی است. اما اگر کسی شروع به تخریب کرد. این نمره منفی دارد.

 

البته اینجا یک معیاری هم وجود دارد و آن روشن‌گری‌ها است. در مورد روشن‌گری‌ها بدون اهانت، بدون تخریب، و اینکه کسی بیاید و تحلیل شرایط فتنه را به مردم ارائه بدهد یا جریان انحرافی را برای مردم معرفی بکند این خوب و طبیعی است. این رسالت بزرگ و یک کار انقلابی است.

 

به مناسبت ایام عرض می‌کنم. همان دسته‌بندی که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه مورد خطاب قرار داده­اند، در سخنرانی‌های تبلیغاتی همین دسته‌بندی تبیین بشود.

 

حضرت زهرا(س) هم اهل فتنه را مورد خطاب قرار داده‌اند و به مردم معرفی کرده اند و هم علل انحراف را اشاره فرموده اند. در بیان دسته سوم نیز به سستی یاران اسلام اشاره فرموده اند . تبیین و روشن‌گری اینها خوب و واجب است.

 

با توجه به این که، هم مشی و سلوک و هم رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راستا است روشن‌گری به تبع ایشان عمل مفید و خوبی است.

اما اهانت و مخصوصاً تهمت و تخریب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ سیاسی اشکال دارد. در واقع ما از جانب مقام معظم رهبری اجازه این طور عملکردها ار نداریم.

 

برخی از افراد سیاسی و کم تقوی، وقتی اقبال مردم از جبهه پایداری را به عنوان یک گفتمان دیدند و گفتمانی که فلسفه اعلام موجودیت آن و حرکت آن دو آفت انقلاب اسلامی (انحراف و فتنه) در سال‌های اخیر بود، به تکاپو و تخریبهای غیر منصفانه پرداختند.

یک آفت که هزینه‌های مادی و معنوی برای انقلاب اسلامی داشت فتنه سال 88 بود. فتنه‌گران، مشارکت‌کنندگان در فتنه، تقویت‌کنندگان این فتنه‌گران و ساکتین فتنه از اعضای فتنه بودند و هستند.

 

آفت دیگر انقلاب که به هر حال ضرر و زیان آن خیلی متفاوت از اولی نیست جریان انحرافی است.

معمولاً همه انقلاب‌ها و  هر راه حقیقتی در معرض انحراف توسط بعضی از کج فهم‌ها، مغرضان و بدخواهان قراردارد.

 

از صدر اسلام تاکنون، همینطور از بدو پیروزی انقلاب تاکنون این قاعده جاری است. بنی صدر با ولایت فقیه و نظام انقلاب اسلامی زاویه گرفت و به سبب آن یک خط انحرافی به وجود آمد.

 بخشی از جریان اصلاح‌طلبی و افراطیون آنها با مواضعی که داشتند، با رهبری زاویه گرفتند و در واقع یک مسیر انحرافی را شروع کردند.

 

"در واقع خود دولت سازندگی هم همینطور است. یعنی آقای هاشمی در موضع‌گیری‌هایی که اخیراً داشته‌اند و مورد اعتراض مردم قرار گرفت "

یا مواضع آنها در قضیه فتنه و سکوت در مقابل فتنه‌گران که بعضاً از خانواده خودشان و فرزندان خودشان بودند.

 

 اینها انحراف از مسیر بالنده و حرکت رو به تکامل انقلاب اسلامی است. و البته بسیار طبیعی است. این مسئله طبق همان دیدگاه ریزش و رویش انقلاب صورت می گیرد.

از این ریزش‌ها همیشه بوده و چند برابر آن رویش به وجود آمده است. در واقع این امر با تجزیه و تحلیلی که جامعه بصیر و آگاه ما دارند صورت میگیرد.

 

اما  یک جریان انحرافی خاص هم در سال‌های اخیر با مواضعی که آقای مشایی اعلام کرد مطرح است.

ترجیح مکتب ایرانی به مکتب اسلامی، با توجه به اینکه ملت ما مسلمان هستند و برای اقتدار و عزت اسلام انقلاب کردند و اعتماد دارند به این که "الاسلام یعلو و لا یعلی علیه" اسلام بر همه چیز برتری دارد و اسلام باید در ترجیح قرار بگیرد نه فکر و عبارت و واژه‌ای که در واقع در فرهنگ اسلام نیست.

مثل فرهنگ‌های قومیتی، ملی‌گرایی، افراطی هر کدام از اینها یک چارچوبی دارند و در ذیل معارف اسلامی تعریف می‌شود.

البته در اسلام به برخی مسائل تاکید شده است مثل "حب الوطن من الایمان" مخصوصاً یک وطنی که مثل جمهوری اسلامی باشد و مهد تقویت اسلام باشد ولی اینکه افرادی پیدا بشوند ترجیح بدهند و تقویت کنند و پررنگ بکنند، اینها انحراف از اسلام هست.


در واقع جبهه پایداری و گفتمان جبهه پایداری، برای ادامه راهی که سوم تیر شروع کرد، اعلام موجودیت کرد.

پدیده سوم تیر در واقع مقوم 22 بهمن است. حماسه سوم تیر مقوم 15 خرداد است. مقوم سوم خرداد است. چون در 3 تیر گفتمان حضرت امام احیاء شد.

بنابراین وقتی ما می‌گوییم 3 تیر یعنی پدیده‌ای که به وجود آمده است تا 22 بهمن پرشورتر باشد. تا 3خرداد پرشورتر باشد. تا 15 خرداد پرشورتر باشد.

 

به خاطر اینکه این حرکت و گفتمان سوم تیر که توسط جریان انحرافی در معرض لطمه خوردن بود به سلامت به راه خود ادامه دهد، در قالب جبهه پایداری به راه خود ادامه داد و همانطور که می دانید مورد استقبال نیز قرار گرفت.

 

حقیقتا پرچمی که بلند شد برای مبارزه با جریان انحرافی و مبارزه با فتنه‌گران بود. چون فتنه و جریان انحرافی تمام نمی‌شود تا زمانی که اسلام وجود دارد و انقلاب اسلامی وجود دارد ممکن است فتنه‌های پیچیده‌تر و فتنه‌های سخت‌تر از فتنه 88 به وجود بیایید و این امکان وجود دارد که مجددا افرادی که در این امتحان مردود شدند در رأس کار قرار بگیرند.

 

زیرا معلوم نیست که این افراد مجددا در فتنه‌ های جدید کمک نکنند یا ساکت نباشند. و این یا به دلیل ضعف شم سیاسی یا اصلاح‌طلبی یا غفلت و یا عدم تقوی و . . . است.

 آنچنانکه ما از خطبه فدک می‌آموزیم یا رفاه‌طلبی، یا نبود بصیرت است.

 

جبهه پایداری در این حرکت عهدی با مردم بسته است و آن این است که همواره هم در مورد فتنه‌گران و هم در مورد جریان انحرافی، چه عام و چه خاص روشن‌گری کند.

 

مواضع جبهه پایداری در پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه پایداری طی بیانیه‌ای وجود دارد. اعضای جبهه پایداری بین مردم هستند. مردم آنها را می‌شناسند و همواره از آنها سوال می‌کنند.

 

بنابراین بعضی از خواص برای بدست آوردن مثلا 4 رأی بالاتر دست به تخریب دیگران می‌زنند. البته رهبران احزاب آنها توصیه‌ کرده‌اند که در دوره دوم تخریب نکنند.

چون تخریب‌هایی که در دور اول انجام دادند به نفعشان نبود. و این بدلیل این است که مردم بسیار آگاه هستند. مردم متدین هستند. مردم اخلاق‌مدار هستند. مردم فرمایشات حضرت آقا را با دقت پیگیری و عملی می‌کنند.

وقتی حضرت آقا از تخریب راضی نیستند ، در این صورت هر نوع تخریب به ضرر تخریب کنندگان تمام می‌شود.

 

البته این توصیه برای همه است .حضرت آیت الله مصباح هم بارها و همچنین حضرت آیت الله خوشوقت -که اعضای پایداری با این دو بزرگوار ارتباط دارند- بر دو توصیه تأکید داشته و دارند.

یکی تقویت ایمان و دیگر این که دیگران را تخریب نکنند.

 

تأکید دیگر این بزرگواران بر این است که اگر در مورد تخریب قرار گرفتید پاسخ ندهید. زیرا کسی که باید قضاوت کند مردم هستند و مردم نیز غالب امور را درک کرده و می‌فهمند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها