فارس، دو روز پیش گزارشی از تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در بیلبوردهای شهر تهران در سال تولید ملی، به همراه تصاویر این تبلیغات با عنوان "اینجا تهران است/این بیلبوردهای تبلیغاتی از کدام تولید حمایت میکنند؟" منتشر کرده بود که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
در این گزارش تصریح شده بود: "نگاهی به بیلبوردهای شهری که با مجوز شهرداری تهران نصب شده است، مبین این موضوع است که نه تنها عزمی برای حمایت از تولید ملی وجود ندارد بلکه همچنان تبلیغات کالاهای خارجی در و ودیوار این شهر را مزین کرده است. ظاهرا اراده ای وجود دارد تا مردم را برای خرید کالاهای خارجی ترغیب کند.
آیا حمایت از تولید داخلی باید به همین همایشها و سخنرانیها و نطقهای پر طمطراق ختم شود؟ مگر با گذشت 40 روز از سال جدید برنامهریزیهای بدنه اجرایی کشور به پایان نرسیده است؟ شهرداری با استناد به کدام بخشنامه یا دستوری مجوز نصب بیلبوردهای تبلیغ کالای خارجی را میدهد؟ تا کی باید در ورطه شعار بمانیم؟".
درپی انتشار این گزارش، امروز مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ممنوعیت تبلیغ کالاهای صددرصد خارجی از ابتدای تیرماه در بزرگراههای تهران خبر داد.
سید محمدجواد شوشتری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: در راستای راهبرد رهبر معظم انقلاب در جهت تلاش برای استقلال اقتصادی و حمایت از تولید ملی، شهرداری تهران در اولین گام، از تبلیغات محیطی در قالب بیلبورد، بنر و یا به هر شکل دیگر کالاهای صددرصد خارجی در اتوبانهای شهر تهران جلوگیری خواهد کرد.