کد خبر: ۵۲۴۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
جبهه پایداری به اعضای مجمع تشخیص احترام می‌گذارد
کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم با تأکید بر اینکه بین این جبهه و جریان انحرافی خطی به رنگ "خون" وجود دارد، گفت: در مقایسه آقای حدادعادل با لاریجانی، نظر پایداری بر ریاست حدادعادل بر مجلس نهم است.

فارس، علی خطیبی کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم عصر امروز (دوشنبه) در نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اظهار داشت: دور اول انتخابات مجلس نهم با مشارکت بیش از 65 درصد مردم برگزار شد.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری نیز مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بود که به لطف خدا این اتفاق افتاد و انشاءالله تأثیر این مشارکت گسترده ملت پای صندوق‌های رأی را طی چهار سال آینده خواهیم دید، آنچه که مهم است، مشارکت مردم است.

خطیبی با ذکر این نکته که رقابتی شدن انتخابات از دیگر موضوعاتی مهمی بود که رهبر انقلاب روی آن تأکید داشتند، گفت: وجود رقابت سالم در درون خانواده نظام با حفظ شاخص‌های انقلاب جزو خواسته‌های مقام معظم رهبری بود و مشارکت گسترده ملت‌های صندوق‌های رأی و آرای مردم پشتوانه نظام شد، این مشارکت ثمره زود بازدهی داشت و در اجلاس 1+5 در ترکیه به واسطه مشارکت مردم در انتخابات، گفتمان غربی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و اقتدار نظام اسلامی افزایش یافت و این چیزی نیست جزء لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس نهم از اهمیت ویژه‌ای برخورد است که ثمرات آن در مجلس آینده وجود خواهد داشت، در پاسخ به پرسشی درباره عدم تمایل جبهه پایداری به ایجاد وحدت، توضیح داد: این یک دروغ بزرگی بود که در رسانه‌ها منتشر شد، اگر جبهه پایداری دنبال سهم‌خواهی بود، شرایط سهم او را جبهه متحد اصولگرایان پذیرفته بود، جبهه پایداری برای وحدت دو شرط گذاشت، یک شرط ایجابی و یک شرط سلبی، شرط ایجابی این بود که سهم او را در حکمیت و شورای اجرایی افزایش دهند که پذیرفتند، ولی جبهه پایداری به این دلیل نتوانست با دوستان متحد وحدت کند که آن شرط سلبی رعایت نشد، ما فکر می‌کنیم افرادی که جزو ساکتین فتنه بودند و با سکوتشان باعث شدند فتنه 88 پیچیده‌تر شود، این افراد صلاحیت پرچمداری اصولگرایی را در کشور ندارند و ما به خاطر این شرط بود که با جبهه متحد وحدت نکردیم.

"ما نمی‌توانیم در یک میز کنار فردی بنشینیم که در ختم فرد زنده‌ای در فتنه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد، ما نمی‌توانیم افرادی را که در فتنه 88 جزو خواص بودند و نه تنها 'أین عمار' مقام معظم رهبری را لبیک نگفتند، بلکه ساکت شدند و با سکوت‌شان باعث شدند که فضای فتنه پیچیده‌تر شود و 8 ماه به طول انجامد، ما این افراد را دارای صلاحیت پرچمداری اصولگرایی نمی‌دانیم."

این کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم با تأکید بر اینکه اصولگرایی فقط شعار نیست بلکه اصولگرایی منوط به اعمال افراد است، تصریح کرد: مادامی که این شرط بر این افراد مترتب نشود، جبهه پایداری روی نظر و مواضع خودش حضور دارد، البته برخی دوستان گفتند که توبه کردند اما توبه نیز شرایطی دارد و باید در بزنگاه‌های دیگری اقدامات افراد را ببینیم که چگونه موضع‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: یک بار مردم اعتماد کردند و پرچم اصولگرایی را دست افرادی دادند که این افراد به بیراهه رفتند و این پرچم را به بیراهه بردند ولو اینکه بعدا گفتند اشتباه کردیم، چه تضمینی وجود دارد که یک بار دیگر نیز نگویند که اشتباه کرده‌ایم، فتنه 88 برای تمام مردم ما شناخته شده بود، فضا فتنه‌گونه بود، اما تا بعد از 9 دی زبان عده‌ای باز نشد، این جزو شروطی بود که جبهه پایداری گذاشته و گفته بود که ما با جریان ساکتین فتنه و ساکتین انحراف نمی‌توانیم سر یک میز بنشینیم، اما جبهه متحد این شرط را نپذیرفت و جبهه پایداری ناچار به ارائه لیست جداگانه انتخاباتی شد وگرنه بنا بر صدور لیست جداگانه در انتخابات نداشت.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه تلاشی که جبهه پایداری برای وحدت کرد، خیلی بیشتر از آنچه بود که در رسانه‌ها مطرح شد، توضیح داد: به طرق مختلف تلاش و مذاکرات صورت گرفت تا وحدت حاصل شود و عده‌ای در لیست اصولگرایی قرار نگیرند، چراکه جامعه قبول نمی‌کند، اما اینگونه نشد.

خطیبی در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره نظر جبهه پایداری در مورد اقدامات دولت، گفت: نظر جبهه پایداری این است که دولت یکسری اقدامات مثبتی دارد که این اقدامات باید مورد حمایت قرار گیرد و یکسری اقدامات منفی نیز دارد که باید مورد نقد و بررسی و انتقاد قرار گیرد، ولی اگر قرار است، انتقادی انجام شود، این انتقاد باید دلسوزانه باشد نه کینه‌توزانه.

"ما با توجه به انحرافی که در دولت دهم صورت گرفت، دیگر خیلی تمایلی نداریم، ما فکر می‌کنیم گفتمانی که مردم در این دولت به آن اقبال زیادی نشان دادند، بعد از خانه‌نشینی 11 روزه رئیس‌جمهور به بیراهه کشیده شده و تا زمانی که آن انحراف پاک نشود و دوباره حرکت در مسیر ولایت اثبات نشود، به نظرم جبهه پایداری همان گفتمان انتقادی نسبت به دولت ادامه خواهد داد."

وی اضافه کرد: انتقادات جبهه پایداری نسبت به انتقادات مجلس کمتر است و ما می‌گویم انتقاد جبهه پایداری دلسوزانه است و می‌خواهیم دولت در سال‌های آخر فرود خوبی داشته باشد، اما عده‌ای این موضوع را نمی‌خواهند.

خطیبی با تأکید بر اینکه گفتمان خالص در دولت دهم به بیراهه کشیده شده است، متذکر شد: انتقاداتی که در مجلس نسبت به دولت مطرح می‌شود، واقعاً کینه‌توزانه است، ولی جبهه پایداری می‌خواهد نقاط ضعف و قوت دولت را با یکدیگر در نظر بگیرد.

وی با اشاره به حکم اخیر رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: جبهه پایداری به تک تک افرادی که در مجمع تشخیص مصلحت وارد شدند، احترام می‌گذارد و حرمت آنان را واجب می‌داند و تقاضایمان نیز این است که همه ارکان نظام به این موضوع قائل باشند، باید گفتمان‌های مختلف در مجمع تشخیص حضور داشته باشند و رهبری در این زمینه تدبیر می‌کنند و این تدبیری رهبری برای مجمع تشخیص است.

علی خطیبی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی که موضوع جوان بودن او برای ورود به مجلس را مورد سؤال قرار می‌داد، گفت: جوان بودن جرم و گناه نیست بلکه فرصت است.

وی با طرح سؤالاتی افزود: تجربه جنگ را چه کسانی به پیروزی و سرانجام رساندند؟ مگر عملیات بیت‌المقدس را همین جوانان به سرانجام نرساندند؟ بسیاری از کسانی که هم‌اکنون در کرسی‌های سیاسی کشور حضور دارند و حاضر نیستند کنار بروند، مگر از جوانی وارد این حوزه نشدند؟ مجلس باید مطالبه به حق مردم را در دستورکار خود قرار دهد و نباید منازعات سیاسی سرلوحه و خط مشی مجلس باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم همچنین تصریح کرد: عده‌ای اصولگرا در مجلس هستند که به جای پیگیری حقوق مردم "حقوق دانشگاه آزاد" را پیگیری می‌کنند، امروز مشکل بیکاری، معضل اول جوانان ماست اما برخی حقوق مادام‌العمر برای پست‌های سیاسی کشور تصویب می‌کنند و این جای سؤال و تأمل دارد.

وی همچنین به برنامه‌های خود برای مجلس آینده اشاره و تصریح کرد: بنده می‌خواهم در پیگیری مطالبات جوانان و دانشگاهیان تمام تلاش و سعی خود را به کار گیرم، چراکه فناوری هسته‌ای این کشور را همین جوانان به وجود آوردند، بنابراین جوان بودن بد نیست و همه ما می‌دانیم که امروز سهم ایران در دنیا از نظر علمی بیش از یک درصد است؛ ما معتقدیم شاخصه‌های قدرت در دنیا عوض شده و اِلمان‌های علمی هم یکی از شاخصه‌های قدرت به شمار می‌آید.

"مجلس باید در وضع قوانین و تسهیل مقررات به این موضوع توجه داشته باشد و آن را لحاظ کند، به نظرم افرادی که به مشکلات جوانان آشنا باشند و روحیه مطالبه‌گری داشته باشند، می‌توانند در این زمینه بیشتر مفید باشند."

این کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم همچنین متذکر شد: در لیست جبهه پایداری پزشک، گرایشات اقتصادی خوب، ورزشکاران، فرهنگیان و دانشمندان هسته‌ای وجود دارد و به نظرم درجه نخبه‌ای پایداری با هیچ یک از لیست‌ها قابل مقایسه نیست، به نظر می‌رسد نخبگی کاندیداها در جبهه پایداری از جبهه متحد اصولگرایان چند پله بالاتر است.

وی ادامه داد: ما اساساً این نگاه را قبول نداریم که علما در حد افرادی مانند حضرات آیات مهدوی‌کنی و مصباح‌یزدی که سرمایه‌های نظام اسلامی هستند، خرج انتخابات شوند.

خطیبی اضافه کرد: شأن آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله مصباح‌یزدی فراتر از این موضوعات است، اما آنچه که در این میان مهم است، این است که آیت‌الله مصباح‌یزدی لیست جبهه پایداری را هم تأیید کرد و هم خود از مؤسسین این جبهه بوده است و نظارت و هدایت آیت‌الله مصباح‌یزدی تقریباً تمام و کمال بوده است، وقتی آیت‌الله مصباح‌یزدی از قم به تهران می‌آید و به لیست 30 نفره پایداری رأی می‌دهد، این به چه معناست؟

وی بر همین اساس یادآور شد: ما بنا نداریم این افراد را هزینه انتخابات کنیم چراکه شخصیت آنان باید حفظ شود و احترام ویژه‌ای هم برای آیت‌الله مهدوی‌کنی قائلم، جزو آرزوهای ما بود که حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری شود که به لطف خدا این اتفاق افتاد، اما کج سلیقگی سیاسی برخی از اطرافیون این بزرگان منجر به این می‌شود که شأنیت این علما زیر سؤال برود و خواهش ما این است که گروه‌های مختلف بیشتر به اثبات وجود خودشان می‌پردازند و برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

خطیبی ادامه داد: خیلی خرج کردن از علما را صلاح نمی‌دانیم وگرنه حمایت آیت‌الله مصباح‌یزدی از جبهه پایداری صد در صد است، اعضای جبهه پایداری در مجلس هشتم حضور داشتند و این افراد نسبت به تصویب حقوق مادام‌العمر برای مقامات سیاسی و موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد بیشترین اعتراضات را کردند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه جبهه پایداری هیچ ارتباطی با کانون‌های قدرت و ثروت خارج از مجلس ندارد، توضیح داد: در اینکه نمایندگان مجلس باید ساده زیست باشند تردیدی نیست ولی امروز برخی از نمایندگان ما چنین وضعیتی ندارد و به اشرافی‌گری روی آوردند، وقتی طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان ماه‌هاست در راهروهای مجلس خاک می‌خورد ما چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

"بین جیب نماینده و دهان او ارتباط معکوس وجود دارد، اگر جیب آنها بسته باشد، دهانشان باز است و می‌توانند اعتراض و سخنانشان را برای احقاق حقوق مردم مطرح کنند، اما وای از روزی که جیب نماینده باز است، در این صورت اتفاقاتی چون وقف اموال دانشگاه می‌افتد."

به گفته وی، تعداد قابل توجهی از کاندیداهای جبهه پایداری در شهرستان‌ها توانستند وارد مجلس نهم شوند و حتی تعداد زیادی از نمایندگان مستقل نیز تقاضای پیوستن به جبهه پایداری را مطرح کردند. 

علی خطیبی در بخش پایانی سخنانش درباره اظهارات حجت‌الاسلام حسینیان در خصوص ریاست زنان بر مجلس نهم، گفت: آقای حسینیان آن موقع مزاح کردند اما این مسئله درگیر فضاسازی سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. تعداد خانم‌ها از تعداد کرسی‌های هیئت رئیسه کمتر است.

وی درباره نظر جبهه پایداری برای ریاست مجلس نهم گفت: جبهه پایداری نظرش بر این است که فردی دیگری غیر از آقای لاریجانی در کرسی ریاست قرار گیرد و تلاش می‌کند که این اتفاق بیفتد تا فرد که صراحت لهجه بیشتری دارد، رئیس مجلس نهم شود.

علی خطیبی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که نظر جبهه پایداری را درباره ریاست حداد عادل بر مجلس نهم جویا شد، توضیح داد: در مقایسه آقای حدادعادل با لاریجانی، نظر پایداری بر ریاست حدادعادل بر مجلس نهم است.

این کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم درباره موضع این جبهه نسبت به جریان انحرافی در دولت، گفت: یک دیدگاه واحد در جبهه پایداری وجود دارد و آن مقابله با جریان انحرافی است.

وی در خاتمه تأکید کرد که بین جبهه پایداری و جریان انحرافی دولت خطی است به رنگ "خون" و سعی می‌کنیم بر این موضع خود باقی بمانیم و امیدواریم کسانی که وارد مجلس نهم می‌شوند، تابع ولایت فقیه بوده و ولایت‌مدار باشند چرا که امروز در گفتمان اصولگرایی و زمان شعار دادن "ما حامی ولایتیم" گذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها