کد خبر: ۵۲۴۰۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
مدیر پایگاه اینترنتی نسیم مطهر:
حجت الاسلام سید محسن طباطبایی، مدیر پایگاه اینترنتی نسیم مطهر درگفت‌و‌گو‌‌‌‌‌‏‏‏‏ با خبرنگار خبرگزاری رسا‌، با اشاره به جایگاه والای شهید مرتضی مطهری افزود: اگر انسانیت را درگرو اندیشه، فهم، پیشرفت روحی و فکری یک فرد بدانیم معلم کسی است که تلاش بسیاری را در رشد همه این ابعاد انجام می دهد.

وی در ادامه افزود: در حوزه‌های علمیه شاهد نگاه اصیل و مبنایی به این موضوع هستیم که این به دلیل حق، قدرشناسی و ادب به استاد و اعتقاد و باور به توفیقاتی است که از احترام به استاد کسب می شود.

حجت الاسلام طباطبایی، احترام به استاد را موجب رضایت خداوند و کسب توفیقات روزافزون برشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی یک احترام به استاد موجب پیشرفت علمی و معنوی و یک بی احترامی موجب سلب توفیقات و عدم پیشرت خواهد شد.

مدیر پایگاه اینترنتی نسیم مطهر آزاد بودن انتخاب استاد در دروس سطوح عالی حوزه را از نقاط قوت برشمرد و یادآور شد: این آزادی انتخاب بسیار مفید است، زیرا طلاب می توانند با استعداد و توانی که دارند به سلیقه خود استادی را انتخاب نمایند.

وی هجرت به دانشگاه و فاصله ظاهری شهید مطهری ازحوزه را پس از اجتهاد عنوان کرد و افزود: اگر طلاب می خواهند در نهاد‌های دیگر مشغول به امرتبلیغ، تحقیق و پژوهش شوند، باید بعد از اتمام سطوح عالی و شروع درس خارج باشد تا توان اداره امورعلمی و تحقیقی را داشته باشند.

حجت الاسلام طباطبایی رویکرد علمی شهید مطهری را به طلاب توصیه کرد وگفت: آشنایی طلاب و مبلغان با نیازهای جامعه امری ضروری، ولی نیازمند امور علمی و دینی قوی است تا پاسخگوی نیازهای جامعه به طور کلی باشد.

این استاد حوزه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فلسفه باید مورد توجه قرار بگیرد چون پاسخگوی نیازهای امروز جامعه فلسفه است خواستار توجه طلاب، مبلغین و محققین حوزه علمیه بر علوم کلیدی به ویژه فلسفه شد.

مدیر پایگاه اینترنتی نسیم مطهربه اخلاص، پاکی و طهارت روحی، معنوی و فکری استاد مطهری اشاره کرد و افزود: امیدوارم توجه بیشتری به آثار و اندیشه شهید مطهری شود و این اندیشه ها مورد تحلیل و آموزش عمومی قرار بگیرد.

وی در پایان عملی کردن توصیه مقام معظم رهبری را در مورد اینکه آشنایی با اندیشه شهید مطهری باید به عنوان یک برنامه ضروری برای عموم اقشار جامعه به ویژه اقشار فرهنگی، طلاب و دانشجویان قرار بگیرد، امری ضروری ولازم اجرا دانست وافزود: باید نگاه اساسی به این آثار شود و فقط به یک سری تجلیلهای مقطعی، مناسبت‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی بسنده نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها