کد خبر: ۵۲۳۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

نمایندگان وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در حرکات یکضرب دسته فوق سنگین به یک مدال طلا و یک برنز رسیدند.

به گزارش فارس ، چهل ‌و سومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت‌های یک ضرب فوق سنگین و کسب مدال‌های طلا و برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.
 
در رقابت‌های امروز بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان به همراه سجاد انوشیروانی، نایب قهرمان جهان به مصاف رقبای خود رفتند. در استارت لیست اعلام شده سلیمی در رده اول قرار داشت و انوشیروانی در مکان سوم.
 
بخت اول قهرمانی فوق سنگین وزنه‌برداری مسابقات در رکوردگیری یک ماه پیش توانست در یکضرب 203 کیلو را بلند کرده و در دوضرب نیز پس از بلند کردن وزنه 240 و 255 کیلویی دو بار در مهار وزنه 261 کیلویی ناکام ماند. انوشیروانی نیز در این رقابت در یکضرب وزنه 195 کیلویی را بالای سر برد و در دوضرب نیز موفق به مهار 230 کیلو شد.
 
در استارت لیست اولیه پس از سلیمی، سانگ جین جئون از کره جنوبی با رکورد ورودی 420 کیلوگرم در مکان دوم قرار داشت.
 
بر اساس اسکوربورد این رقابت‌ها سجاد انوشیروانی با انتخاب وزنه 188 کیلوگرم و بهداد سلیمی با انتخاب وزنه 196 کیلوگرم، کار خود را در رقابت با دیگر سنگین وزن های آسیا آغاز کردند و پس از این دو وزنه بردار شایسته کشورمان سانگ گان جون از کره جنوبی قرار داشت که برای حرکت نخست او وزنه 180 کیلوگرمی انتخاب شده بود.
 
انوشیروانی در حرکت اول وزنه 188 کیلویی را بالای سر برد. وی برای حرکت دوم وزنه 193 کیلویی را انتخاب و در مهار آن باز هم موفق عمل کرد. در انتخاب حرکت سوم سجاد انوشیروانی ابتدا وزنه 195 کیلویی را انتخاب کرد اما با ارتقای یک کیلویی آن باعث شد تا ابتدا سلیمی برای دفعه اول روی تخته بیاید. سلیمی در مهار وزنه 196 کیلویی موفق بود تا پس از وی، انوشیروانی برای زدن همین مقدار وزنه روی تخته بیاید. در نهایت انوشیروانی که نتواست وزنه سوم را بالای سر ببرد با همان وزنه 193 کیلویی پس از وزنه‌بردار کره‌ای که وزنه 200 کیلو را بالای سر برده بود به عنوان سومی یکضرب رسید.
 
سلیمی نیز در حرکت دوم خود وزنه 201 کیلویی را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه 206 کیلویی را به راحتی مهار کرد تا کار برای قهرمانی به حرکات دوضرب کشیده شود.
 
در صورتی که انوشیروانی بتواند مدال نقره دوضرب و مجموع را در کنار 3 مدال طلای سلیمی کسب کند، ایران قهرمان آسیا می‌شود در غیر این صورت میزبان در خانه جشن قهرمانی برگزار خواهد کرد.
 
در حرکت دوضرب نیز که تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود انتخاب اولیه برای سجاد انوشیروانی وزنه 223 و برای بهداد سلیمی وزنه 241 کیلوگرم است. ضمن اینکه دو وزنه بردار از کره جنوبی و تایوان هم با وزنه 220 کیلویی کار خود را شروع می کنند. البته مربیان تیم‌ها تا قبل از روی تخته رفتن وزنه بردارانشان می توانند این وزنه ها را ارتقا بدهند، اما اجازه کم کردن آنها را ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها