کد خبر: ۵۲۳۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
سفير ايران در عراق گفت: هياتي ايراني براي بررسي شرايط و مكان برگزاري مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد به زودي به عراق سفر مي‌كند.
ایسنا، حسن دانايي‌فر، سفير ايران در عراق،  با اشاره به نزديك شدن به زمان برگزاري مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد و آمادگي كشور ميزبان در اين رابطه اظهار كرد: هياتي از اتحاديه اروپا به بغداد آمده و شرايط برگزاري مذاكرات مذكور و مكان آن را مورد بررسي قرار دادند و مكان در نظر گرفته شده را تاييد كردند.
 
وي ادامه داد: هم‌چنين قرار است در روز‌هاي آينده هياتي از ايران براي بررسي شرايط و مكان در نظر گرفته شده براي برگزاري مذاكرات به بغداد آمده و در جريان پيشنهاد‌هاي ميزبان براي برگزاري مذاكرات قرار گيرند.
 
دانايي‌فر خاطر نشان كرد: وزارت خارجه عراق اقدامات لازم جهت برگزاري اين مذاكرات را هماهنگ كرده‌ است و نيز مساله حضور رسانه‌هاي مختلف جهت پوشش اين مذاكرات و اسكانشان را ‌در دستور كار قرار داده است.
 
سفير ايران در عراق در ادامه درباره برخي اخبار مبني بر اين‌كه ايران درخواست تحويل تعدادي از اعضاي منافقين از عراق را مطرح كرده است با بيان اين‌كه تعدادي از سران گروهك منافقين در دادگاه‌هاي ايران به عنوان جنايتكار و كساني كه مرتكب قتل و كشتار نسبت به مردم ايران شده‌اند، پرونده و شاكي خصوصي داشته و نيز محكوم شده‌اند و حتي برخي از آن‌ها در دادگاه‌هاي ‌عراق نسبت به جنايت در عراق مجكوم شده‌اند، گفت: ايران از دو سال قبل تقاضاي تحويل اين افراد را مطرح كرده است.
 
دانايي‌فر درباره ديدار مقتدي صدر با رييس اقليم كردستان عراق اظهار كرد: رفت و آمد رهبران سياسي در داخل عراق هميشه به رفع مشكلات موجود در عراق كمك كرده است و ديدار مذكور در اين چارچوب قابل توجه است.
 
سفير ايران در عراق با اشاره به انفجار‌هاي اخير در عراق و برخي تحليل‌ها مبني بر اين‌كه اين‌ها براي ناامن نشان دادن فضاي عراق در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 است، افزود: اين اقدامات در عراق مسير خاصي را طي مي‌كند و برخي سعي دارند عراق را به طور كلي ناامن نشان دهند.
 
وي اضافه كرد: برگزاري مذاكرات ايران و 1+5 در عراق رويداد مهمي است كه ممكن است برخي از آن ناراحت باشند در عين حال معتقدم تلاش‌هايي صورت مي‌گيرد تا دولت عراق را از برقراري امنيت ناتوان جلوه دهند.
 
دانايي‌فر در ادامه درباره سفر نوري المالكي به ايران خاطر نشان كرد: عمده بحث‌ در اين ديدار مسايل اقتصادي بود. يكي از موضوعات مورد بحث نشست اقتصادي به مناسبت روز بازرگاني عراق با حضور وزير مربوطه اين بخش در تهران بود كه به زودي در تهران با حضور تجار و سرمايه‌گذاران ايراني كه تمايل دارند در عراق سرمايه‌گذاري كنند برگزار مي‌شود.
 
وي با اشاره به مسايل منطقه‌اي مورد علاقه دو طرف به ويژه مساله سوريه گفت: در اين نشست درباره اوضاع منطقه‌اي و بيداري اسلامي بحث و گفت‌وگو شد و بر اين‌كه مساله سوريه بايد از طريق مذاكره و مسالمت‌آميز حل و فصل شود تاكيد شد. هم‌چنين دو طرف بر اين‌كه در مساله سوريه نبايد دخالت خارجي صورت گيرد.
 
دانايي‌فر گفت: دو طرف تاكيد كردند كه نبايد معارضان سوريه مسلح شوند و بايد از تشديد و دامنه دار شدن جنگ داخلي اجتناب كرد. هم‌چنين توجه به انجام اصلاحاتي كه منجر به بازگرداندن امنيت بيش‌تر در داخل سوريه شود مورد تاكيد قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها