کد خبر: ۵۲۲۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
معاون وزیر نیرو از برنامه ریزی برای تامین برق مطمئن و پایا در تابستان امسال با همکاری بیش از 27 میلیون مشترک برق در کشور خبر داد و گفت: واژه خاموشی از فرهنگ برق کشور حذف شده است.

فارس به نقل از وزارت نبرو ،محمد بهزاد افزود: عملیات تعمیر اساسی نیروگاه ها در فروردین ماه مثل سال گذشته به پایان رسیده است و تعمیرات دوره ای نیز در اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

وی ادامه داد: وضعیت موجود شبکه نشان می دهد که هم اکنون از برق مطمئن در کشور برخوردار هستیم و هیچ گونه نگرانی برای تامین برق در تابستان وجود ندارد.

بهزاد اضافه کرد: خوشبختانه در نیروگاه ها تمام قطعه های یدکی را تامین کرده ایم و با نظارت صنعتگران برق، نیروگاه های آبی آماده تولید برق هستند ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است و امیدواریم تا پیش از آغاز پیک بار حدود یکهزار تا یکهزار و 200 مگاوات نیروگاه برق جدید نیز وارد مدار شود که مجموع ظرفیت نیروگاه های جدید از تابستان پارسال تا پیک بار امسال به پنج هزار مگاوات خواهد رسید.

وی گفت: ما در انتهای هر تابستان و با پایان شهریورماه، برنامه های جدید خود را برای تامین برق تابستان سال بعد طراحی و اجرا می کنیم و خود را برای سه ماه تابستان جدید آماده می کنیم.

وی خواستار مدیریت و صرفه جویی مصرف برق از سوی مردم شد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ها، تمام برنامه ریزی های لازم برای تابستان انجام شده اما بحث مهم و مطلب اصلی مدیریت و صرفه جویی از سوی مردم است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی تابستان گرم و طولانی، از مردم تقاضا می کنیم صرفه جویی در برق را فراموش نکنند تا به اتفاق مشترکان همچون سال گذشته، تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم و در تامین برق با مشکل مواجه نشویم.

*کاهش 10 درصدی مصرف برق خانگی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین در مورد میزان مصرف برق خانگی گفت: میزان مصرف برق خانگی از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مقایسه با گذشته 10 درصد کاهش یافته است اما همچنان تا میانگین مصرف جهانی فاصله داریم و باید مصرف برق تا 20 درصد کاهش یابد.

وی گفت: ما باید بهینه سازی در کاخانه ها و مصارف کشاورزی را نیز در نظر داشته باشیم.

به گفته بهزاد، تاکنون در مجموع برای صرفه جویی بیش از 2500 مگاوات برق خانگی و سایر مصارف برنامه ریزی شده است و باید از طریق شرکت های توزیع و برق های منطقه ای نسبت به کاهش مصرف اقدام شود.

بهزاد گفت: اگر روال گذشته را پیش بگیریم، پیک مصرف به حدود 48 هزار مگاوات خواهد رسید اما با پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده که ناشی از قانون هدفمندی یارانه ها و کاهش مصرف و صرفه جویی است، پیک تابستان امسال به 45 هزار و 500 مگاوات می رسد و به 46 هزار مگاوات نخواهیم رسید.

وی درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: وزارت نیرو برنامه های خود را به ستاد هدفمندی یارانه ها ارایه کرده و با برنامه های ما موافقت شده است و ما منتظر هستیم تا ستاد هدفمندی یارانه ها برنامه خود را ابلاغ کند تا فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها