کد خبر: ۵۲۲۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
شریعتمداری:
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: غربی‌ها قصد دارند با ایجاد شکاف در میان مسئولان، مردم را نسبت به کارآمدی آنها ناامید کنند و مهم است نمایندگان این اخبار را رصد کنند چراکه اهمیت انتخابات ایران فراتر از مرزها رفته است.

فارس،‌ حسین شریعتمداری شب گذشته با حضور در برنامه « بیست و دو » شبکه دو سیما به بررسی دومین مرحله انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی پرداخت که اهم آن در ذیل آمده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در مورد اهمیت دور دوم انتخابات گفت: دور دوم بخشی از دور اول است و نامزدهایی که هنوز  از سوی مردم انتخاب نشده‌اند می‌تواند در ترکیب مجلس نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای این دوره شبیه به دور اول است افزود: در مرحله دوم دامنه رقابت‌ها محدودتر شده چراکه در دور اول، نامزدها رقبای بیشتری داشتند؛ اما کم شدن این دامنه تاثیری منفی در شور و هیجان مرحله دوم نداشته است.

شریعتمداری همچنین در این برنامه به رفتار برخی احزاب،جبهه‌ها و جریان‌های اشاره کرد و گفت: احزاب و جبهه‌ها مثل سابق هستند اما این بار ما شاهد جبهه‌های متفاوتی بودیم. در دور اول، بعضی از نوع دولت مستعجل بودند که حذف شدند ولی امکاناتشان را به جبهه‌های نزدیک به خود منتقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: با مقایسه انتخابات 12 اسفند و  مرحله دوم می‌توان گفت آنچه که بعنوان اخلاق انتخاباتی از آن یاد می‌شد، در این دوره گستره بیشتری داشت.

شریعتمداری در جواب این سؤال؛ که چه کسی از دعواهای انتخاباتی سود می‌برد گفت: چندی پیش گزارشی از یک مرکز استراتژیک در آمریکا که برای کاخ سفید کار می‌کند که طبق اخبار به دست آماده از این رصد و تحلیل اطلاعات  متوجه شدیم آنها با زیرنظر گرفتن تک تک تحرکات کشور ما مدعی ایجاد شکاف در بدنه سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و به سران آمریکا پیشنهاد داده‌اند که نباید دولتمردان آمریکایی اظهاراتی داشته باشند که اختلافات پدید آمده کمتر شود.

وی ادامه داد:‌آنها از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک حریف قدرتمند یاد می‌کنند و معتقدند این حریف قدرتمند جای خاصی در دل مردم ایران دارد و به همین دلیل نتوانسته‌اند شکافی در بین مردم ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: آنها مطمئن هستند که ایجاد شکاف در میان مسئولان، مردم را نسبت به کارآمدی آنها ناامید می‌کند و مهم است که نمایندگان این اخبار را رصد کنند، چون اهمیت موضوع انتخابات ایران فراتر از مرزها رفته است.

شریعتمداری همچنین در مورد شعار سال جاری اظهار کرد: تولید ملی و سرمایه ملی آدرس نقطه مطلوب است و باید برای رسیدن به آن نقطه آستین همت را بالا زد. البته در این مسیر مشکلاتی نیز هست.

همچنین در پایان مدیر مسئول روزنامه کیهان در مورد عملیاتی کردن بخش سرمایه‌های ایرانی اظهار داشت: رهبر، حمایت از کار و سرمایه را سفارش می‌کنند. وظیفه مجلس هم وارد شدن به بخش عملیاتی است و نباید دقت مجلس صرف کارهای بی اهمیت شود. نمایندگان باید به طور جدی دنبال مشکلات و دغدغه‌های مردم بروند، مثل مشکل گرانی. یکی از وظایف مجلس همین است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها