کد خبر: ۵۲۲۰۴
زمان انتشار: ۲۱:۳۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
اسدالله بادامچيان و حميد رسايي عصر امروز با شرکت در مناظره‌اي در دانشگاه تهران به بيان مواضع جبهه پايداري و اصولگرايي پرداختند.
باشگاه خبرنگاران، در مناظره اي که به همت بسيج دانشگاه تهران با حضور اسدالله باداخچيان قائم مقام حزب موتلفه و حميد رسايي عضو جبهه پايداري در دانشگاه تهران برگزار شد، رسايي در ارتباط با انتخابات دور دوم مجلس اظهارداشت: نقش و اهميت اين دوره به خاطر تعداد کرسي هاي باقي مانده در مجلس و تاثير گذاري در مصوبات مجلس، از سوي نمايندگان تهراني بسيار زياد است.

 

وي در مورد عدم ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخاباتي گفت: در جريان فتنه به اين دليل که آنان از يک طرف با محدوديت نظام و از طرف ديگر با عدم مقبوليت مردم مواجه شدند، وارد عرصه انتخاباتي به آن صورت نشدند.

 

وي افزود: اکثريت نمايندگان را طيف اصولگرايان تشکيل دادند و به برخي از کانديداهاي جبهه متحد انتقاداتي دارم و آنها را با توجه به عملکرد گذشته شان شايسته حضور در مجلس نمي دانم.

 

رسايي ادامه داد: در هيچ نظامي نبايد مردم را مجبور کرد که از بين کساني که اصل نظام را قبول ندارند و يا کساني که مقيد به اصل نظامند، يکي را انتخاب کنند. در جريان اصلاح طلبي شاهد اين مسئله بوديم که افرادي با دوستان خارجي خود دست صلح و دوستي دادند و اين طبيعي است که آنها خارج از محدوده ما قرار بگيرند.

 

عضو جبهه پايداري افزود: تمام جريانات از هر طيفي بايد چارچوب نظام اسلامي و ولايت فقيه را قبول داشته باشند که طيف اصولگرايان چنين شاخصه اي را دارد و سعي جبهه پايداري بر اين بوده که عرصه اتخاباتي را با وجود سلائق متفاوت رقابتي کند و کساني که در اصول و آرمان ها پايداري داشته باشند و مرز بندي شفاف تري نسبت به برخي جريانات انحرافي که حاشيه هايي را براي نظام به وجود آوردند، داشته باشند. به خصوص کساني که در مجلس هشتم عملکردهاي خوبي را در ابعاد اقتصادي، هدفمندي يارانه ها، وقف دانشگاه آزاد و حقوق مادام العمر کارمندان مجلس ايفا کردند.

 

وي تصريح کرد: در بررسي عملکرد افراد حاضر در مجلس بزنگاه هايي وجود دارد که بايد افراد، احزاب، فراکسيون ها و عملکردشان را در بزنگاه مجلس سنجيد. که اين مسئله به معناي نفي ديگران به طور کامل نيست. در سنجش اين مطلب مجموعه پايداري نمره قابل قبول تري داشت.


اسدالله بادامچيان درادامه اظهارداشت: انتخابات ايران اسلامي متفاوت با غرب است؛ چون به کشورهايي که مدعي دموکراسي هستند انتخابات را يک وظيفه ملي و صحنه رقابت هاي منفعت گرايانه ايجاد مي کنند. در آنجا جنگ قدرت مطرح است.

 

وي افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران انتخابات را يک تکليف الهي مي داند. بايد در انتخابات به کساني راي بدهيد که حجت شرعيه داشته باشند و در انجام مسئوليت هايشان اهليت کافي داشته باشند.

 

وي در بررسي نامزدهاي انتخاباتي تصريح کرد: افراد نامزد در انتخابات غرب صرفا به دنبال کسب قدرتند و در ايران اسلامي شخص کانديدا بايد از صلاحيت هاي خود مطمئن شود، سپس اين مسئوليت خطير را بپذيرد.

 

قائم مقام حزب موتلفه افزود: بايد در ابتدا تفاوت هاي انتخابات اسلامي از غير اسلامي را بسنجيم تا به تکليف الهي خودعمل کنيم.

 

در ادامه حجت الاسلام حميد رسايي اظهارداشت: مجلس بايد ترکيبي از نيروهايي باشد که در بزنگاه خود را نشان دادند؛ که همين خود رابطه فعاليتشان در طول تاريخ انقلاب اسلامي ايران و در بحران هاي خارجي تحميل شده بر کشور، از جمله جنگ تحميلي، کودتاها و تحريم هاي اقتصادي است و گذر از 10 سال اول انقلاب که رويکرد دشمنان همواره به سمت ايجاد بحران از درون بود.

 

وي افزود: اولين بحران داخلي، بحران منتظري بود؛ تا 10 سال بعد از آن بحران دوم در ماجراي اصلاحات که از سال 77 ، اين واژه وارد ادبيات سياسي ايران به آن صورت شد که به دنبال اصلاح مباني ديني و اصول انقلاب بودند و جرياني که مقابل آن ايستاد جريان اصولگرايي بود.

 

وي با اشاره به بحران سوم در عرصه داخلي ايران گفت: در انتخابات دهم رياست جمهوري و مسائلي که در فتنه 88 به وجود آمد، افرادي که در هر کدام از بحران هاي بعد از انقلاب قرار گرفتند، متفاوت با قبل بودند و بسيار محکم تر ايستادند. در بحث فتنه 88، بحث شخصيت ها مطرح نبود. بلکه آنان به جان اسلام و ولايت فقيه افتادند.

 

رسايي بيان داشت: بر اساس اين قاعده که هر 10 سال يکبار بحراني از داخل شکل مي گيرد،‌ در آينده هم شاهد شکل گيري بحران هاي جديد خواهيم بود و ممکن است افرادي که اکنون در مقابل فتنه اخير ايستادگي داشتند، در فتنه آينده همراه آنان باشند. بايد در انتخاب نمايندگان دقت کافي را داشته باشيم که شاهد چنين اتفاقات تلخ در ارتباط با مواضع افرادي که گاهي ساکتين فتنه بودند و گاهي مخالف آن، نباشيم.

 

در ادامه اسدالله بادامچيان با اشاره به ماهيت رقابتي انتخابات در ايران گفت: در عرصه انتخابات ايران اخلاق اسلامي ايجاب مي کند کسي که شايسته تر است،‌انتخاب شود. افرادي که با خطوط ليبرال و وابسته به غرب بودند، براي مردم شناسايي شدند و اينکه اصلاح طلبان با مهره هاي خاکستري خود قصد ورود به عرصه انتخاباتي را داشتند که اينگونه نشد. چرا که دوره تکاملي انتخاباتي ايران، اصولگرايي است. يعني رقابتي که براي حفظ اصل انقلاب باشد.

 

وي افزود: با توجه به نظر حضرات آيات مهدوي کني و يزدي بهتر است که افرادي را که آنان در ليست خود قرار دادند، براي ورود به مجلس انتخاب کنيم.

 

بادامچيان در واکنش به سخنان رسايي در باب ساکتين فتنه گفت: در جبهه متحد اصولگرايي هيچ کسي وجود ندارد که در مقابل فتنه سکوت اختيار کرده باشد. مثل محمد رضا باهنر که از همان ابتدا مخالف با موسوي بود. افراد اصولگرا کماکان وحدت را بين خود حفظ مي کنند.

 

در ادامه رسايي با اشاره به مواضع محمدرضا باهنر تصريح کرد: باهنر در سخنراني هاي خود در جزيره کيش خاطرنشان کرده بود که موسوي اصولگراست؛ هر چند امروز آن را انکار مي کند و ادعا مي کند که از اول انقلاب با موسوي مشکل داشته است. اين در حالي است که در انتخابات قبلي گفته بود که از موسوي حمايت مي کنيم. ما اين جريان از اصولگرايي را قدرت طلبي مي دانيم.

 

وي افزود: در جبهه پايداري ما با مباني اختلاف نداريم؛ بلکه افراد در سلائق خود متفاوت هستند؛ ما عدالت را با ولايت مي خواهيم و اينکه جبهه پايداري يک تفکر است. در غير اين صورت به انحراف کشيده خواهيم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
اگر همه مطالب بیان شده در مناظره را آورده باشید، این مناظره چندان هم جنجالی نبود. جا داشت عملکردها با شفافیت بیشتر نقد می شد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها