به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی: در این نوشتار به وجوب حجاب در اسلام، مقابله دشمنان با حجاب اسلامی، مقابله منحرفان، تلاش برای اجر امر الهی، تهاجم منحرفان (حمله مساله داران و پوشش رسانههای زنجیری) پرداخته شده و سخن تحلیلی و جمع بندی ارایه گردیده است.
شیطان و شیاطین انسی بدنبال زدن ریشههای احکام مسلم اسلامی برای اهداف شیطانی خویش میباشند؛ و در این جدال حق وباطل یک بار دیگر مساله حجاب زیر حمله منحرفان قرار گرفته است.
سخن نخست: وجوب حجاب در اسلام
در قرآن این کلمه در هفت مورد بهکار رفته و در اینجا منظور از حجاب، پوشش اسلامی زن، بهعنوان یکی از احکام وجوبی اسلام میباشد. با نزول آیه ۳۱ سوره نورحجاب بر زنان با ایمان واجب شده است: ". زینتهای خود را جز آنچه، بهطور طبیعی و عادی، نمایان است آشکار نسازند، روسریها را بر گریبانهای خویش فرو اندازند. "
(یکی از منابع: ویکی فقه، https://fa.wikifeqh.ir/%D۸%AD%D۸%AC%D۸%A۷%D۸%A۸#foot۸)
سخن دوم: مقابله دشمنان با حجاب اسلامی
دشمنان جهانی اسلام و نظام ستم شاهی و ایادی انان چندین دهه میباشد که در حال تلاش برای حذف حجاب از میان مسلمانان بوده، ومحور این ضدیت با اسلام، بهائیان میباشند. گزارش از جلسه محفلی بهائیاندر سال ۱۳۵۰ در تلاش برای حذف حجاب از جامعه ایران شیعه توسط شنودهای ساواک یکی از اسناد این مدعاست: (فرقه نیوز: http://ferghenews.com/۰۰۰۴JR)
سخن سوم: مقابله منحرفان
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این حکم شرعی در قوانین آمده و پوشش در جامعه الزامی شده است. لکن دشمنان منحرف علیه آن تلاشهای زیادی کرده اند. ازجمله دراغتشاشات ۱۴۰۱ بدان تهاجم شده و یکی دستاوردهای آن بوجود آمدن پدیده بی حجابی و بی حیایی شد. (فارس؛ ۱۴۰۱-۸-۱۲)
سخن چهارم: تلاش برای اجر امر الهی
رهبرانقلاب در سخنانان مقاطع مختلف زمانی تاکیداتی بر این مهم داشته اند. در اخرین دیدار خود با اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی ۱۴۰۱ به مسئله حجاب پرداختند و گفتند: " حجاب بیتردید یک ضرورت شرعی و خدشهناپذیر است. " (پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب https://khl.ink/f/۵۱۶۴۷)
براساس رسالت دینی، علمای اسلام نسبت به آسیبهای اجتماعی هشدارهای لازم داده میشود. نماینده، ولی فقیه در استان البرز، امام جمعه کرج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خصوص حجاب در نماز جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ مواردی با موضوعات:" تحقیر و خدشهدار شدن شخصیت زن در اجتماع ممنوع است / حجاب، مهمترین عامل حفظ بانوان است / اگر حجاب برود عفت میرود / خطاب به مجریان قانون: قانون را اجرا کنید و از هیچچیز نترسید / برای کشف حجاب باید طبق قانون عمل کرد / برای ضعیف الحجابها باید برنامههای ایجابی و اقناعی داشت / بیان میفرمایند. (پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه کرج، http://emamjomekaraj.ir/?p=۴۱۲۴۱)
نامه پدر شهید عجمیان خطاب به نماینده، ولی فقیه در استان البرز: قدردانی خود را از مردم انقلابی و ولایتمدار استان البرز با حضور مجاهدی وارسته و فقیه عالیقدری همچون امام جمعه کرج که در مسیر انقلاب اسلامی و با استعانت از مقتدایمان پرچمدار این حرکت عظیم است، اعلام داشته و شکرگزار درگاه خداوند متعال میباشیم. (خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۲۴ دی ۱۴۰۱، https://irna.ir/xjLvrp)
سخن پنجم: تهاجم منحرفان
منحرفان که از هر پدیدای بدنبال ماهی گیری برای اهداف پلید خویش میباشد، این بار نیز در حرکتی برنامه ریزی شده فردای آنروز تهاجم خویش را انجام دادند.
حرکت اول: حمله مساله داران
دونفر (اقای ابطحی و اقای زید ابادی) که مساله و سابقه دار میباشند، در یک کانال غیر رسمی با تحریف لفظی سخنان ایشان در خطبههای نماز جمعه بی پروا به مواضع به حق وی میتازند.
نفر اول که عضو مجمع روحانیون مبارز! بوده و بعلت فعالیت در فتنه ۱۳۸۸ سابقه دستگیری و بازداشت میباشد.
نفردوم اصلاحطلب و نزدیک به جریان ملی مذهبی بوده و بعلت مشارکت در فتنه پرخسارت ۱۳۸۸ به زندان و تبعید و محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم شده و در سال ۱۳۹۴ مورد عفو عید فطر قرار گرفته و در ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با سیاست مثلاخداحافظی کرده بود.
حرکت دوم: پوشش رسانههای زنجیری
بیش از ۳۰ لشکر رسانه زنجیری همسو با دشمنان به نقل آن دو فرد با تیتر سازی آنرا برجسته کرده و پوشش خبری میدهند. (پایگاه اطلاع رسانی جماران، دنیای اقتصاد، آرمان شرق، صاحب خبر، اقتصاد نیوز، سایت الف، منیبان، انصاف نیوز، افتاب نیوز، ایران پرسمان، عرشه آنلاین، خبر آنلاین، روز، نامه نیوز، اصفهان نیوز، فرارو، سرپوش، رویداد ۲۴، ۵۵ آنلاین؛ برترینها، ملت بیدار آنلاین، نواندیش ایرانیان، گیلان بهتر نوین، پرسش، برخط نیوز، ویستا، تربیون، اطلس خبر، خبر فوری، خبر فارسی، قطره، خبربان، خبر پو، و..)
برخی از تیترسازیهای تهاجمی علیه امام جمعه محترم کرج منتشر شده توسط رسانههای زنجیری فوق برای ذهنیت سازی در جامعه:
سخن تحلیلی و جمع بندی
سخن پایانی
-ضرورت دارد با اقای ابطحی که به ظاهر روحانی بوده، ولی بر خلاف احکام صریح قرانی، مواضع به سخره گرفتن ایه حجاب را دارند، توسط دادگاه روحانیت برخورد لازم صورت گیرد.
-ضرورت دارد با اقای زید ابادی که بر خلاف احکام صریح قرانی و تاکیدات رهبر انقلاب، مواضع به سخره گرفتن آیه حجاب و تخریب شخصیتهای دینی و انقلابی را دارند، توسط دادگاه انقلاب برخورد لازم صورت گیرد.
-با رسانههایی که بنام امام خمینی بوده، ولی به رسالت خویش در دفاع از خط امام نه تنها تلاش نکرده، بلکه محفلی برای دامن زدن به این خطوط انحرافی هستند، تذکرات قانونی صورت گیرد.
-با رسانههای بی هویت و بی بته در این رویه سازیهای خلاف قانون و شرع برخوردهای قانونی صورت گیرد.
برای خنثی سازی بخشی از تخریبهای صورت گرفته، لازم است براساس قانون مطبوعات، جوابیه آن نیز توسط همان سایتهای خبری انتشار یابد.
********************************
پیوست:
نفر اول: حمله آقای ابطحی
کنایه معنادار ابطحی به بارش برف در اوضاع بیحجابی
محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در توییتر خود نوشت: روزی که امام جمعهای میگفت دلیل قطع نزولات آسمانی وضعیت بد حجاب است، فکر اینجا را نمیکرد که در اوجکم حجابی و بی حجابی در امسال چنین برف کم نظیری بیاید.
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاحطلب نوشت:
روزی که امام جمعهای میگفت دلیل قطع نزولات آسمانی وضعیت بدحجاب است، فکر اینجا را نمیکرد که در اوج کمحجابی و بیحجابی در امسال چنین برف کمنظیری بیاید. خرافه را بنام دین ترویج نکنید# والا به مولا (دنیای اقتصاد، ۲۶ دی ۱۴۰۱) بهمراه تصویری از برفی بودن شهر
نفر دوم: حمله اقای زید آبادی
در پاسخ به اظهارات امام جمعه کرج، رابطه سُستی حجاب و کاهش برف و باران از دید زیدآبادی!
احمد زیدآبادی روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نسبت به اظهارات امام جمعه کرج در خصوص کاهش بارشها در نتیجه سستی حجاب واکنش نشان داد.
به گزارش جماران، زیدآبادی در این باره در کانال خود نوشت:
امام جمعۀ کرج کاهش برف و باران را نتیجۀ "وضعیت افتضاح حجاب" دانسته است!
حالا فرض کنیم اصلاً خدا میزان بارش برف و باران را به میزان حجاب بانوان گره زده است! و همینطور فرض کنیم که در جوامعی که بانوان حجاب را رعایت نمیکنند، یا اصلاً برف و باران نمیبارد و همه در خشکسالی و قحطی در حال تسلیم جانِ شیرین خود به جان آفرین هستند و یا اینکه خدا در آن جوامع به دلیل اینکه "کافرند" بین میزان بارش و سطح حجاب پیوندی نزده و در ناز و نعمت رهایشان کرده است تا به فسق و فجور ادامه دهند و مکافات آن را در سرای آخرت تحمل کنند. به عبارت دیگر، فرض میگیریم که خداوند این رابطۀ علّی بین بارش و حجاب را مخصوص کشورهای مسلمان و علیالخصوص برای"ایران اسلامی و شیعه" وضع کرده است.
خب، حالا میتوان از امام جمعۀ کرج پرسید؛ چند درصد زنان ایران به باور او حجابشان "افتضاح" است؟ اگر بگوید اکثریتشان که در آن صورت معنای روشن حرفش این است که اکثریت جامعه به نظام جمهوری اسلامی پشت کردهاند و این نظام فقط متکی به اقلیتی از مردم است. او قطعاً این حرف را نخواهد زد، زیرا چنین حرفی به معنای نفی مشروعیت و یا به قول خودشان عدم مقبولیت نظام از سوی مردم است. اما اگر امام جمعۀ کرج آنچه را "حجاب افتضاح" نامیده است به اقلیت یا "اقلیت ناچیزی" از زنان ایران نسبت میدهد و قطع و کاهش نزولات آسمانی را هم به رفتار همین "اقلیت" یا "اقلیت ناچیز" مربوط میداند، در آن صورت؛ مگر وی معتقد نیست که خدا رحمتش بر غضبش سبقت دارد؟ خدایی که رحمتش بر غضبش سبقت دارد، چطور "اکثریتِ باحجاب" را به واسطۀ "اقلیت بیحجاب" مجازات میکند و برف و باران را از همگان دریغ میدارد؟
حالا آمدیم و در باقیماندۀ زمستان، ابرهای بارور آسمان ایران را در نوردیدند و سبب بارش کمسابقهای از برف و باران در سراسر کشور شدند. در آن صورت، آیا امام جمعۀ کرج میپذیرد این بارشها را باید به پای "وضعیت افتضاح حجاب" نوشت؟ اگر بپذیرد که باید مروّج کشف حجاب شود و اگر نپذیرد ادعای خود را در مورد پیوند بارش و حجاب نفی کرده است!
با این حال روشن است که او نه میپذیرد و نه به اشکال ادعای خود اذعان میکند. در صورت افزایش بارش برف و باران در باقیماندۀ سال، او احتمالاً آن را به "تضرع مؤمنین" و توجهات خاص خداوند و اولیائش به "کشور شیعه" مربوط خواهد دانست و کوچکترین اشارهای هم به آنچه امروز گفته است، نخواهد کرد! (جماران و اعتماد و ..، ۲۵ دی، ۱۴۰۱)