کد خبر: ۵۲۰۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد از کسانی که موضوع اقدام نظامی علیه ایران را مکررا مطرح می‌کنند، تاکید کرد که چه کسی گفته که نتیجه این اقدام تضمین شده است؟
فارس، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی هاآرتص، از کسانی که تهدید نظامی علیه ایران را تکرار می‌کنند، انتقاد کرد.

پرز با بیان اینکه مذاکرات صلح [با فلسطین] را باید تا سال 2015 به پایان و به نتیجه رساند، در پاسخ به سوالی درباره وقوع جنگ در سال آینده، احتمال آن را کمتر از گذشته دانست و گفت: احتمال آن، کمتر از همیشه است. مردم همه می‌دانند که جنگ چیزی برای ما ندارد. در زندگی‌ام دوره‌هایی بوده که خودم از تندروها بودم و فکر می‌کردم که احتمال صلح وجود ندارد. دوره‌هایی هم بوده که اعتقاد داشتم فرصت برای صلح وجود دارد.

پرز اعلام کرد: وقتی همه از جنگ با ایران حرف می‌زنند من فکر می‌کنم که باید با آمریکا و جهان به جلو برویم نه بدون آنان. برخی می‌گویند که تحریم اقتصادی [علیه ایران] نتیجه [دلخواه ما] را ندارد. من می‌گویم چه کسی تضمین می‌کند که اقدام نظامی نتیجه [دلخواه ما] را دارد؟

در این مصاحبه که تحت عنوان «پیش‌بینی‌های پرز تا سال 2015» منتشر شد، از پرز سوال شد که تا این سال چه کارهایی باید تمام شود و چه کارهایی باید آغاز شود که پرز در پاسخ به آن اعلام کرد که مذاکرات صلح باید تا 2015 تمام شود زیرا خیلی طولانی شده است و از جمله اموری که باید آغاز شود، آغاز حرکت به سوی تغییر است.

پرز اعلام کرد: از لحاظ علمی-فلسفی، جهان در حال تغییر جهت دادن است. دستگاهی که چگونگی نهایت استفاده را می‌داند «سَر» است. دهه آینده همه‌ش ذخیره شده برای پژوهش‌های مغز. آمریکا عملا در حال حرکت به این سو است. امور بسیاری هست که می‌توان آن را از پژوهش‌ها کسب کرد. به نظر من اسرائیل باید درآمدهای آینده از نفت و گاز را صرف آموزش و علم[پژوهی] کند.

پرز افزود: امروز کاملا روشن شده است که سرنوشت انسان از ابتدا و از صفر تا سه سالگی تعیین می‌شود. اگر گروه‌های غذایی رایگانی در این چند سال به او ندهی، به فرزندت آسیب زده‌ای و اگر به آموزش رایگان او از سن کودکی تا سن آموزش آکادمیک توجهی نکنی، به او و آینده او و در نتیجه به آینده کشورت آسیب زده‌ای. آموزش از سن پیش‌دبستانی تا دانشگاه باید رایگان باشد تا همه آموزش ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها