کد خبر: ۵۱۹۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
کوثری:
عضو جبهه متحد اصولگرایی گفت: لغو تحریم‌ها، موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و سکوت شورای امنیت در قبال جنایات صورت گرفته در بحرین باید از جمله مهمترین خواسته‌های ایران در نشست بغداد باشد.

محمد اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید از مهمترین خواسته‌های ایران در مذاکرات تیم مذاکره‌کننده با گروه 5‌+‌1 در بغداد باشد.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و نیز جنایات صورت گرفته در بحرین و سکوت جامعه جهانی، به ویژه شورای امنیت در قبال این جنایات باید از دیگر مسائل مطرح شده در این دور از گفت‌وگوها باشد.

کوثری در ادامه اظهار داشت: گروه 5‌+‌1 در واقع به دلیل به‌ هم‌ریختگی وضعیت اقتصادی اروپا و آمریکا ناچار به عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود در نشست استانبول شدند لذا آنها نیز برای برون رفت از وضعیت فعلی خود باید در نشست بغداد رفتاری منطقی داشته و از اعمال تحریم‌ها که یقیناً به ضرر خود آنهاست بپرهیزند.

عضو جبهه متحد اصولگرایی تصریح کرد: امروزه تنها اروپا و آمریکا تصمیم‌گیرنده در عرصه بین‌الملل نیستند و کشورهای دیگر به ویژه ایران در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار بوده و کشورهای غربی باید همواره این موضوع را مد‌نظر قرار دهند تا اینکه بتوانند در تعاملات خود با سایر کشورها به ویژه با جمهوری اسلامی ایران به نتیجه مطلوبی برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها