به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی بیمه البرز، محسن پور کیانی مدیر عامل بیمه البرز صبح امروز در نشست خبری خود در آستانه روز بیمه بمناسبت رونمایی نرم افزار یاقوت البرز با اصحاب رسانه با بیان اینکه تحول دیجیتال یک ضرورت است، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به این سمت حرکت کنیم بنابراین تحول دیجیتال یک تابلو مدگرایانه نیست.
وی با تاکید بر مشتری مداری به عنوان یکی از اهداف تحول دیجیتال عنوان داشت:ایجاد تمایز در شرایط فعلی که تعداد شرکتهای بیمه افزایش یافته و عمدتا محصولات یکسانی ارائه میدهند کار سختی است، اما در نهایت قدرت تمایز بیمه گری از مسیر تحول دیجیتال میگذرد.
مدیرعامل بیمه البرز گفت:بیمه البرز با هدف ایجاد بستری بدون واسطه و همچنین تسهیل ارتباط با مشتری سه نرم افزار خود را طراحی و آماده رونمائی کرده است.
پورکیانی در ادامه این نشست به بیان آمار عملکرد شرکت متبوعش پرداخت و با اشاره به رشد ۳۵ درصدی پرتفوی بیمه البرز در هشت ماهه ۱۴۰۱ اذعان داشت: در نظر داریم سیاست توازن پرتفوی و کاهش رشتههای زیان ده را تداوم بخشیم و در این راستا سهم ۳۳ درصدی بیمه درمان را به ۲۵ درصد کاهش دادیم.
در ادامه این نشست عابدینی، معاونت فناوری اطلاعات بیمه البرز با تشریح اپلیکیشن یاقوت بیمه البرز در سه حوزه صدور، خسارت و مالی گفت: در این اپلیکیشن سوابق مشتریان قابل دسترس است از جمله در بیمه نامه، الحاقیه و … و امکان ارسال فرم پیشنهاد به صورت آنلاین فراهم شده است.
وی عنوان کرد؛ دریافت فرم پیشنهاد و امکان صدور برخط بیمه نامه و تمدید بیمه نامه در این اپلیکیشن برای مشتریان مهیاست.
معاونت فناوری اطلاعات بیمه البرز تصریح کرد:استفاده از امضاء دیجیتال در فرم پیشنهاد برای اولین بار توسط بیمه البرز پیاده سازی شده است که مورد تایید وزارت صمت و نهادهای بالادستی هم قرار دارد.
عابدینی در ادامه به حوزه خسارت اشاره کرد و افزود: در این اپلیکیشن علاوه بر مشاهده موارد خسارت قبلی، اعلام خسارت رشته درمان تکمیلتر شده است.
به گفته وی اعلام خسارت رشتههای غیر درمان از جمله خودرو در این اپلیکیشن نیز کلید خورده که با کمترین دیتاهای مورد نیاز و به صورت واکشی مکانیزه، آنالیز خسارت انجام و پرداخت صورت میگیرد.
عابدینی با بیان اینکه ارتباط زیان دیده با شرکت بیمه در زمان خسارت قطع نیست، تصریح کرد:کلیه این مراحل از همان ابتدا از کانال بیمه البرز انجام و رصد میشود.
وی با اشاره به اینکه در نرم افزار یاقوت البرز علاوه بر رویت سوابق حق بیمه، پرداخت اقساط نیز انجام میشود، متذکر شد: در پرداخت اقساط نیازی به بانک و دستگاه خودپرداز نیست و کلیه مراحل از کانال این اپ قابل انجام است.
عابدینی در ادامه ویزیت آنلاین، مشاوره بیمه، تایید اصالت بیمه نامه، مسیریابی برای رسیدن به نزدیکترین مرکز ارائه خدمت البرز و همچنین تقویم بیمه برای مشتریان را از دیگر کارکردهای اپلیکیشن مذکور نام برد.
معاونت فناوری اطلاعات شرکت بیمه البرز تاکید کرد: این اپلیکیشن رقیب شبکه فروش نیست بلکه فرصت بهینه تری برای شبکه فروش جهت ارتباط با مشتریان ایجاد میکند.
عابدینی همچنین از افتتاح باشگاه مشتریان بیمه البرز یاد کرد و گفت:این باشگاه امکان ایجاد فضای تعاملی برای مشتریان با یکدیگر و همچنین با شرکت را فراهم کرده است.
وی در ادامه به پیاده سازی سامانه یکپارچه پذیرش درمان بیمه البرز به عنوان اولین سامانه جمه آوری دیتاهای درمان صنعت بیمه اشاره کرد و گفت:در سامانه یکپارچه پذیرش درمان با HIS مراکز درمانی ارتباط وجود دارد و در صورتیکهفرد به مراکز درمانی مراجعه کند با ثبت کد ملی، خدمات مورد نیاز را دریافت میکند و استعلام لازم انجام شده و اگر مشمول پرداخت باشد، خدمات لازم را دریافت میکند.
به گفته عابدینی در این سامانه ۱۵۰۰ داروخانه و ۲۵۰۰ ازمایشگاه تحت پوشش قرار دارند.
وی در پایان افزود: این سامانه یکپارچه در این مرحله اطلاعات بیمه البرز را تجمیع میکند و در راستای خدمت رسانی به مشتریان البرز پیاده سازی شده، اما در مراحل بعدی در تلاش هستیم که این سامانه را با حضور شرکتهای بیمه دیگر نیز تکمیل کنیم.