کد خبر: ۵۱۷۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
معرفی علی مطهری از سوی روزنامه های اصلاح طلب ( اعتماد، آفتاب یزد، آرمان، هفته نامه ستاره صبح و ...) به عنوان کاندیدای خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران را باید حرکتی دیگری دانست که جدای از تبلیغ وی از سوی این رسانه های صورت گرفته است اما نکته که در این میان در حاله ای از ابهام قرار گرفته است که آیا علی مطهری برای داشتن این حمایت حاضر به پرداخت هزینه ای سیاسی شده است یا خیر؟
سرویس سیاسی پایگاه 598 - چند روزنامه اصلاح طلب که از بازماندگان نشریات زنجیره ای دوم خرداد هستند عکس و تیتر خود را به علی مطهری چهره خبرساز و پرحاشیه مجلس هشتم اختصاص دادند.

این روزنامه ها با این حرکت خود نوعی هماهنگی تبلیغاتی زیرکانه و آغاز چهره سازی و معرفی وی به سطح جامعه را آغاز کرده اند، لذا باید این حرکت را از سوی این ارگان های رسانه ای تبلیغاتی را برای علی مطهری دانست که موضع گیری های او در مجلس هشتم باعث تامل بسیاری از اصولگریان را موجب شده بود.

معرفی علی مطهری از سوی روزنامه های اصلاح طلب ( اعتماد، آفتاب یزد، آرمان، هفته نامه ستاره صبح و ...) به عنوان کاندیدای خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران را باید حرکتی دیگری دانست که جدای از تبلیغ وی از سوی این رسانه های صورت گرفته است اما نکته که در این میان در حاله ای از ابهام قرار گرفته است که آیا علی مطهری برای داشتن این حمایت حاضر به پرداخت هزینه ای سیاسی شده است یا خیر؟



حمایت هفته نامه ستاره صبح که رادیکال ترین ارگان رسانه ای دوم خرداد در کشور است و عملاً همان جریان رفرمیستی سال های اصلاحات را پیگیری می کند نیز از نکات قابل تامل این همسازی تیتر های خبری است که دقیقاً فرمول نخ نما شده روزنامه های زنجیره ای  را یاد آور می شود.

آغاز چهره سازی  انتخاباتی که شیوه ای زیرکانه و از طراوشات ژورنالیستی دوم خرداد است از چندی پیش در قالب مصاحبه های جنجالی و خبرساز آغاز شده بود چرا که قبل از این نیز همین روزنامه ها با اختصاص مطالب ویژه خود به صحبت های علی رضا محجوب دبیر خانه کارگر وی را نیز به سطح افکار عمومی معرفی کرده اند.

نکته ای که در خصوص این حرکت اصلاح طلبان وجود دارد این است که تمام این ارگان ها تمام نیروی خود را در دور دوم انتخابات بر روی چند گزینه متمرکز کرده اند که تا به صورت کلی در تهران قافیه را به رقیب اصول گرا خود نبازند.

تقلای جمعی این رسانه های از چهره سازی، تبلیغات روزنامه ای و... برای افرادی مانند علی مطهری را باید هزینه ای دانست که نتیجه مطلوب آنان را در برنخواهد گرفت شاید علی مطهری در صورت راه یابی بتواند حرکات جنجالی خود را ادامه دهد و خوراک رسانه ای این روزنامه ها را تامین کند اما نباید این را هم فراموش کرد که علی مطهری دارای چهارچوب ذهنی شکل گرفته بر اساس جریان اصول گرایی است و ارکان اصلی نظام علی الخصوص ولایت فقیه را قبول داشته و بدین منظور نمی توان وی را عضو دلخواه جریان اصلاحات دانست.

به هر صورت باید این تذکر را نیز به افرادی مانند علی مطهری داد که نباید در زمین افرادی که نگاه ابزای به اعضای خود دارند بازی کرد و نباید فراموش کرد که این هزینه رسانه ای بدون چشم داشت نخواهد بود و علی مطهری در صورت راهیابی باید گوشه چشمی نیز به خط دهی های جریان مذکور داشته باشد و آتش تهیه این جریان را تامین کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ـ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
حاله ای از ابهام نه، هاله ای از ابهام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها