کد خبر: ۵۱۵۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «باز شدن دست ایران برای تحرک در منطقه و جهان از طریق قوی‌تر شدن بازوان ایرانی در منطقه مانند حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی در غزه، می‌تواند تهدیدی حیاتی برای موجودیت اسرائیل تلقی شود»...

بولتن نيوز: در حالی که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل پیوسته تأکید کرده‌اند هدف ایران از فعالیت هسته‌ای دستیابی به بمب اتمی است، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در اظهار نظری تازه گفت که فکر نمی‌کند «که ایران سرانجام به سوی تولید بمب اتم پیش برود».

به گزارش بولتن نيوز، ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، این سخنان را در مصاحبه‌ای با روزنامه اسرائیلی هاآرتص به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد استقلال این کشور بیان کرده است.

اظهار نظر آقای گانتس در حالی منتشر شده است که او خود اخیرا گفته بود که اسرائیل برای مقابله با شرایط پس از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای آمادگی کامل دارد و همچنین افزوده بود که «ارتش اسرائیل در هر جای جهان برای حفظ امنیت خویش حضور دارد».

در همین حال ژنرال گانتس گفته است که «رسیدن ایران به بمب اتمی برای تمامی جهان ابعاد منفی خواهد داشت و دست بازی که برای فعالیت به ایران در منطقه و جهان خواهد داد، برای هیچ کس خوب نیست».

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «باز شدن دست ایران برای تحرک در منطقه و جهان از طریق قوی‌تر شدن بازوان ایرانی در منطقه مانند حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی در غزه، می‌تواند تهدیدی حیاتی برای موجودیت اسرائیل تلقی شود».

ژنرال گانتس در برابر این پرسش روزنامه هاآرتص که آیا سال ۲۰۱۲ آنگونه که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند از نظر او نیز «سالی سرنوشت‌ساز در برابر ایران است؟»، می‌گوید: «سال ۲۰۱۲ سالی حساس هست، اما الزاماً مسئله «رفتن یا نرفتن» (به سوی حمله به ایران) نیست، زیرا این معما حتما در روز سی و یکم دسامبر ۲۰۱۲ هم به پایان نمی‌رسد».

به گفته این مقام عالی‌رتبه اسرائیلی، «ما در محدوده‌ای زمانی هستیم که باید اتفاقی بیفتد:‌ یا ایران به سوی برنامه هسته‌ای مسالمت‌جویانه و با مصارف غیرنظامی عقب‌گرد کند یا جهان که شامل اسرائیل نیز می‌شود باید با این وضع کاری بکند».



به نوشته سايت راديو فردا، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفته است که «رهبران ایران اگر به سوی تصمیم استراتژیک برای تولید بمب اتمی بروند، یقیناً اشتباهی حیاتی مرتکب می‌شوند» ولی افزوده است که دستگاه "رهبری ایران متشکل از افرادی بسیار عاقل و منطقی است". او افزوده است "آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هنوز به تصمیم نهایی قاطعی برای ساخت سلاح هسته‌ای نرسیده است. از نظر او آیت‌الله خامنه‌ای در چنین راهی "قدم آخر را برنخواهد داشت".

در این میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان دوباره بر «خطرات» ناشی از برنامه هسته‌ای ایران برای اسرائیل تأکید کرد. نتانیاهو بر لزوم برچیدن برنامه هسته‌ای ایران تأکید و شرط‌های اسرائیل از جمله لزوم برچیدن تأسیسات غنی‌سازی فردو در قم و لزوم خارج کردن همه اورانیوم ۲۰ درصدی ایران را تکرار کرد. نتانیاهو حتی گفت که غنی‌سازی اورانیوم با خلوص سه و نیم درصد از سوی ایران را نیز نباید تحمل کرد.

يادآور مي‌شود رهبر انقلاب درباره‌ي دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي، تا به حال در چند نوبت مختلف به صراحت، دستيابي ايران به آن را نفي كرده و از نظر دين اسلام، داشتن آن را حرام بر شمردند. براي مثال ایشان در پیام خود به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌اي و عدم اشاعه آن که فروردین ماه سال 90 در تهران برگزار شد، درباره تحریم استفاده از سلاح‌های اتمی فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم.»



و يا در مثالي ديگر، رهبر انقلاب در تاريخ 30/11/88 در دیدار با دست‌اندركاران ساخت ناوشكن جماران نيز به اين مساله اشاره كرده و تاكيد كردند:

«این حرف تکرارىِ از دهن افتاده‌ى مهملى که راجع به ساخت سلاح اتمى به جمهورى اسلامى نسبت میدهند، نشان‌دهنده‌ى نهایت ناتوانى اینها حتّى در زمینه‌ى تبلیغات است. جمهورى اسلامى هیچ اصرارى هم ندارد که در دفاع خودش در این قضیه خیلى احساسات به خرج بدهد؛ نه، ما اعتقاد به بمب اتم نداریم، به سلاح اتمى نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. برطبق مبانى اعتقادى ما، مبانى دینى ما، به کار بردن اینگونه وسائل کشتار جمعى اصلاً ممنوع است، حرام است؛ این، ضایع کردن حرث و نسل است که قرآن آن را ممنوع کرده؛ ما دنبال این نمیرویم. ما دنبال آن چیزى میرویم که قدرتهاى سلطه‌گر حقیقتاً از آن باید بترسند، و من اعتقادم این است الان هم از همان میترسند و آن، بیدار کردن روح حماسه و عزت اسلامى است در همه‌ى امت اسلام. ما این کار را خواهیم کرد؛ این را بدانند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها