کد خبر: ۵۱۳۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
رژیم آل سعود با بولدزورهای خود پنج روستا در استان صعده یمن را تخریب کردند تا دیوار حائلی را در مرز با این کشور احداث کند و مردم خشمگین یمن این تجاوز آشکار را یکی از دسیسه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا علیه انقلاب خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعاء، به زودی دیوار حائلی جدید در سرزمین مسلمانان و این بار نه به دست غاصبان صهیونیست بلکه مسلمان‌نماهای وهابی بنا می‌شود و این بار نه در فلسطین بلکه در جزیره العرب و در مرز سرزمین وحی با مهد تمدن عرب است.

رژیم سعودی ساخت دیوار حائلی را در مرزهایش با یمن آغاز کرده است و بسیاری از کشاورزان یمنی روستاهای مرزی را با توسل به زور مجبور به ترک دیار خود کرده است به گونه‌ای که با کشیدن سیم‌های خاردار آنها را از خانه‌ها و مزارعشان که دیوار حائل در آنجا ساخته می‌شود جدا کرده‌اند.

سکوت مرگبار دولتمردان جدید یمن در قبال تجاوز عربستان

بولدزورهای عربستان سعودی با تخریب پنج روستای یمنی در استان صعده ساخت دیوار حائل را آغاز کرده‌اند تا به همراه آن پوشالی بودن همه وعده‌های عربستان به یمنی‌ها در ارتباط با شراکت اقتصادی و الحاق تدریجی به شورای همکاری ثابت شود وعده‌هایی که علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن به خاطر آن با امضای توافقنامه مرزی جده در سال 2000 میلادی از یک سوم مساحت خاک یمن گذشت و به موجب آن عربستان بیش از 300 هزار کیلومتر مربع از خاک یمن را چپاول کرد.

دولت جدید یمن نیز که چند ماه پیش در ریاض روی کار آمد هیچ موضع رسمی در قبال اقدامات عربستان در مرز با یمن نداشته است و این امر خشم مردم یمن را که مخالف این توطئه عربستان هستند، برانگیخته است.

بنابر این این گزارش، دیوار حائل سعودی در مرز یمن سوژه خوبی برای تبلیغات صهیونیست‌ها فراهم آورده است چرا که از انگیزه های امنیتی مشابه برای ریاض و تل‌آویو سخن می‌گویند و این دیوار حائل مشابه همان دیوار نژادپرستی در سرزمین‌های اشغالی است.

السید "محمد الزوله" از چهره‌های سرشناس جنوب یمن در این باره گفت: ما واقعا ابراز تاسف می‌کنیم که کینه‌توزی و مکر و فریب حکام کشور همسایه‌مان تا به جایی رسیده است که مردم یمن را خطری برای خود می‌دانند.

وی سکوت دولت یمن در قبال اتفاقات مرزی را محکوم کرد و گفت : مواضع صادقانه به دولتمردان و انسان‌هایی صادقی نیاز دارد که سرسپرده هیچ کسی نباشند اما متاسفانه برخی نیروهای سیاسی و مردمی سرسپرده حکام سعودی هستند و حتی از آنها حقوق و دستمزد می‌گیرند بنابراین در قبال این تجاوزات عربستان هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند.

ساخت دیوار حائل توطئه کشورهای حوزه خلیج فارس با همدستی آمریکا است

این امور نشات گرفته از دسیسه کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا علیه انقلاب است دولت جدید یمن برای اینکه حمایت این کشورها را از دست ندهد جرات ندارد درباره دخالت های کشورهای خلیج فارس و آمریکایی در این کشور سخنی بگوید چرا که با این کار بقای خود را به مخاطره خواهد انداخت و دولت جدید یمن نیز امتداد رژیم سابق است.

هیج دیوار حائلی جلوی پیشروی شعله‌های آتش انقلاب را نخواهد گرفت

این فعال یمنی درباره اهداف عربستان از ساخت دیوار حائل سعودی گفت: حکام سعودی کاملا می‌دانند که انقلاب یمن به خاک کشورشان سرایت خواهد کرد و البته همین حالا نیز رسیده است آل سعود گمان می‌کند که دیوار حائل، انقلاب را از عربستان دور می‌کند در حالی که آتش انقلاب شعله‌ور شده است و هیچ دیواری نمی‌تواند مانع از پیشروی آن شود.

الزوله با اشاره به اینکه هدف دیگر حکام سعودی از ساخت دیوار حائل ممانعت از ارتباط شیعیان کشورش با شیعیان الحوثی یمن است، از مردم کشورش خواست به مقاومت یکپارچه از خاک میهن خود بپردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها