کد خبر: ۵۱۲۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
دکتر علی اصغر زارعی در گردهمایی طلاب‌وفضلای تهرانی:
دکتر علی اصغر زارعی در پاسخ به سئوالی در خصوص نظر جبهه پایداری در خصوص ریاست مجلس اظهار داشت: رییس مجلس را باید نمایندگان انتخاب کنند و دور دوم نیز تأثیر بسزایی در این راستا خواهد داشت، اما باید افرادی در ترکیب مدیریت مجلس قرار بگیرند که شفاف و روشن موضع گرفته و بر موضع حق صریحا ایستادگی کنند و کدخدامنشی را در دستور کار خود قرار ندهند. با تجربیاتی که از نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم در دست داریم، برای جبران برخی ضعف ها به وجود یک ترکیب هماهنگ نیاز داریم .
به گزارش پایگاه 598، گردهمایی جمعی از طلاب و فضلای استان تهران دوم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از اعضای جبهه پایداری در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار گردید.

در این گردهمایی حجج اسلام سقای بی ریا، روانبخش و علی اصغر زارعی به ایراد سخنانی در خصوص ضرورت پایداری بر اصول و همچنین تحلیل برخی از مسائل اصلی کشور پرداختند.

دکتر زارعی در جمع تعدادی از طلاب و فضلای استان تهران با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دور اول اصلاح طلبان ابتدا انتخابات را تحریم کردند و تمام چشم امید آنها و آمریکا این بود که بعد از فتنه 88 ، انتخابات شور و هیجانی نداشته باشد، امام با تدبیر مقام معظم رهبری و لطف الهی، با حضور چشمگیر مردم شکست خوردند و با وجود رقابت در بدنه اصولگرایی، سبب ایجاد یک فضای رقابتی و سالم بود.

به گزارش تبیین وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نتایج حاصله در دور دوم در ترکیب مدیریت مجلس شورای اسلامی نهم و نحوه اداره آن تأثیرگذار خواهد بود و با تجربیاتی که از نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم در دست داریم، برای جبران برخی ضعف ها به وجود یک ترکیب هماهنگ نیاز داریم .

دکتر زارعی در ادامه با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات تهران رقابت عمدتا بین جبهه پایداری و جبهه متحد است، ادامه داد: چنین نیست که جبهه پایداری هیچ گروهی را به عنوان اصولگرا قبول نداشته باشد و فقط خود را اصولگرا بداند، بلکه تنها بر این باوریم در لیستی که برای جبهه پایداری ارائه کردیم، محاسنی وجود دارد، که اگر بتوان آن را خوب تبیین کرد و تمام آنها را وارد مجلس کرد،در مدیریت مجلس و پیشبرد اهداف آن بهتر است. البته ما هرگز ادعایی نداریم که اصلا در انتخاب ما اشتباهی نیست، اما سعی کردیم از بهترین گزینه ها و افراد استفاده کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گام برداشتن در جهت تحقق منویات رهبری، شناخت مشکلات مردم، تأثیرگذاری در مواضع منطقه ای و بین المللی را از ویژگی های مجلس کارآمد دانست.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر وجود افراد ناشناخته در لیست پایداری اظهار داشت: اولا از زمان اعلام موجودیت تا انتخابات فرصت آنچنانی نداشتیم و تنها در پی این بودیم که افراد اصلح را برای مردم معرفی کنیم و حتی چند نفر از دوستانی که در لیست جبهه متحد قرار گرفتند، از سوی مسئولان جبهه پایداری با آنها مکاتبه شد که حتما برای انتخابات نامنویسی کنند، ولو در جبهه پایداری نباشند، ثانیا مگر فقط باید شناخته شده ها به مجلس بروند، افرادی در مجلس حضور دارند که بیش از 24 سال در مجلس حضور دارند، اینچنین افرادی هر چه طرح و ایده داشتند ، مطرح کردند و باید افراد دیگری با ایده های جدید وارد شوند، علاوه بر اینکه ماندن افراد در مجلس برای مدت طولانی فسادهایی را به بار می آورد که نمونه های آن به وفور یافت شده است و از همین رو مانیز افراد غیرمشهوری را که اصلح تشخیص دادیم در کنار افراد مشهوری چون آقاتهرانی قرار دادیم تا شناخته شوند.

دکتر زارعی در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب آقای مرتضوی نیز گفت: این انتصاب را صحیح نمی دانستیم، چرا که اصلا سازمان تأمین اجتماعی فردی را می خواهد که اقتصادی باشد، اما استیضاح وزیر را هم کار درستی نمی دانستیم، چرا که به مصلحت کشور نبود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص نظر جبهه پایداری در خصوص حجت الاسلام ابوترابی برای ریاست مجلس گفت: رییس مجلس را باید نمایندگان انتخاب کنند و دور دوم نیز تأثیر بسزایی در این راستا خواهد داشت، اما باید افرادی در ترکیب مدیریت مجلس قرار بگیرند که شفاف و روشن موضع گرفته و بر موضع حق صریحا ایستادگی کنند و کدخدامنشی را در دستور کار خود قرار ندهند.

دکتر زارعی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص تخلفات دولت در هدفمندکردن یارانه ها اظهار داشت: دولت در برآوردهایش اشتباه کرد ، همانگونه که مجلس نیز اشتباه کرد، صرفه جویی مردم بیش از حد انتظار بود، لذا درآمدی که قرار بود از فروش حاصل شود، حاصل نشد و دولت مجبور شد برای پرداخت یارانه ها دست به ردیف های بودجه بزند، در حالیکه اگر همین مسأله را دولت با مجلس درمیان می گذاشت، وضع بهتر بود و مجلس نیز همکاری می کرد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه نباید اصل اهمیت کار هدفمندی یارانه هارا زیر سئوال برد، ادامه داد: زمانی که هدفمندی در آمریکا اجرا شد و و حتی گرانی بنزین راقطع صادرات نفت توسط اعراب ذکر کردند ، در عین حال پمپ بنزین ها به آتش کشیده شد، اما در کشورما این هدفمندی با روش بسیار خوبی انجام شد، و این نه تنها زحمات احمدی نژاد، بلکه لطف خداوند متعال بود و اگر غیر از این روش اجرا می شد، اقشار پایین جامعه نمی توانستند تحمل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۰
در خصوص مدیریت مجلس آتی آنچه مهم است کنار زدن تیم حامی فتنه یا همان ساکتین فتنه مهم است که آقای حداد گزینه امتحان داده مقبول مناسب است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها