به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در پی تأخیر بیش از 10 ساعته چندین پرواز تهران - بغداد و تهران - نجف شرکت هواپیمایی آتا که با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد و فرودگاه امام خمینی(ره) و نجف همراه شد، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.
سید اکبر حسینیموخر، بازرسکل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تأخیر بیش از 10 ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی کل کشور جلسهای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهیهای این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.
وی افزود: حسب جلسه مذکور، مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن 30 درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یکطرفه سفر مشهد هدیه دهد.
بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی قرار گرفته و مورد تجدیدنظر قرارگیرد.
وی تأکید کرد: با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران وظایف قانونی خود را عمل نکردهاند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.
بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی به مسافران محترم هوایی نیز این اطمینان را داد که سازمان بازرسی مدافع حقوق ایشان بوده و رعایت حقوق مسافر را در پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی و شرکتها مطالبه میکند.
حسینیموخر در نهایت از همه شرکتهای هواپیمایی خواست تا با رعایت حقوق مسافر نسبت به بازگرداندن اعتماد به این صنعت نهایت تلاش خود را کنند.
گفتنی است؛ در شرایطی که قرار بود پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه امام خمینی(ره) به نجف ساعت 23 تاریخ 19 مرداد انجام شود با حدود 12 ساعت تأخیر در ساعت 11 روز بعد انجام شد.