کد خبر: ۵۰۸۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ادعای وزیر خارجه امارات گفت: مجلس شورای اسلامی با تشکیل فراکسیون خلیج فارس از تمامیت ارزی و یکپارچگی خاک جمهوری اسلامی ایران دفاع می کند.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اظهارات نسنجیده کشور امارات در رابطه با جزایر سه‌گانه و مواضعی که پیش از این نیز از سوی این کشور در این ارتباط اتخاذ شده بود مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا با تشکیل فراکسیون خلیج فارس در جایگاه مجلس حمایت های لازم از تمامیت ارزی و یکپارچگی خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از حمایت وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح دریغ نخواهد کرد و پیگیر مسائل تاریخی و حقوقی حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه خواهد بود.

الهیان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز در مواضع و بیانیه‌های خود همواره از حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه حمایت کرده اما اکنون با تشکیل فراکسیون خلیج فارس جایگاه ویژه‌ای را در مجلس برای این امر اختصاص داده خواهد شده و طرح استکبار برای اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه ناکام گذاشته خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: استکبار جهانی در صده‌های اخیر همواره به دنبال حذف تمدن ایرانی و اسلامی در منطقه بوده است و مجلس شورای اسلامی نیز در راستای تأکید بر حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه و حمایت از آن اقدام به تشکیل فراکسیون خلیج فارس می‌کند.

وی ادامه داد: نمایندگانی هم که به مجلس نهم راه نیافته‌اند به عنوان نماینده مردم ادوار در فراکسیون خلیج فارس حضور داشته و این فراکسیون در مجلس نهم نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها