کد خبر: ۵۰۸۳۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
سرمربي تيم فوتبال راه آهن درباره ديدارش با تيم تراكتورسازي گفت: تغيير مكان اين بازي حرف زوري بود كه مجبور شديم بپذيريم ولي با اين وجود به كسب سه امتياز بازي فكر مي‌كنيم.
ايسنا، علي دايي در نشست خبري پيش از بازي تيمش برابر تراكتورسازي با بيان اينكه تراكتورسازي نيازي به تعريف او ندارد گفت: تراكتورسازي امسال با توجه به شرايطي كه دارد مدعي عنوان قهرماني است و طرفدارانش نيز جزو بهترين‌هاي ايران هستند.اين تيم همچنين كادر فني خوبي دارد كه در چند سال گذشته نتايج خوبي كسب كرده است. در مجموع بايد بگويم كه ما در درجه اول به امتياز اين بازي نياز مبرم داريم تا بتوانيم موقعيت خود را در جدول بهتر كنيم. ما پيش از اين هم گفته بوديم كه 6 فينال تا پايان ليگ داريم كه خوشبختانه دوتايش را برده‌ايم و به دنبال پيروزي در چهار فينال بعدي هستيم.

در ادامه خبرنگاري از دايي پرسيد گويا با مسئله تغيير مكان و زمان بازي كنار آمده است كه وي گفت: بحث كنار آمدن نيست بلكه حرف زوري است كه ما مجبوريم آن را بپذيريم. متاسفانه تصميم‌هاي جانبدارانه‌اي از يك تيم خاص گرفته مي‌شود كه اين اتفاق‌ها مي‌افتد. ما بايد امروز با تراكتورسازي بازي مي‌كرديم و تمرين‌هايمان را هم بر همين اساس برنامه‌ريزي كرده بوديم اما تغيير زمان بازي برنامه تمرين و استراحت ما را به هم ريخت.

دايي ادامه داد: متاسفانه تصميم‌هايي گرفته مي‌شود كه پشت آن تفكر حرفه‌اي نيست. ما بارها گفته‌ايم كه تيمي نيستيم كه فقط 10 درصد ورزشگاه را به حريف بدهيم و گفته‌ايم كه تمام ورزشگاه را به آن‌ها مي‌دهيم اما حرف من اين است كه اگر بحث تامين امنيت مطرح است، زمين اكباتان محيط بسته‌اي دارد و بهتر مي‌شود امنيتش را حفظ كرد اما ورزشگاه تختي بي‌در و پيكر است و تا دلتان بخواهد راه دررو دارد ضمن اينكه ما چه ميزباني هستيم كه نه زمين مال ماست و نه روز بازي. من راجع به روز برگزاري بازي هم حرف دارم. آيين‌نامه ليگ مي‌گويد كه بازي‌هاي سه هفته آخر بايد همزمان باشد نه چهار هفته پاياني ضمن اينكه اگر قرار است بازي‌ها همزمان باشد، چرا فقط بازي‌هاي صدرنشينان اين گونه است و بازي تيم‌هايي كه براي ماندن در ليگ برتر مي‌جنگند همزمان برگزار نمي‌شود؟ به عنوان نمونه شهرداري تبريز ديروز حريفش را برده و اين مسئله حتما به ما استرس وارد مي‌كند. متاسفانه اينجا تنها جايي است كه زور مي‌گويند واگر ما در اعتراض به اين مسئله بازي نكنيم، همه تيم‌هاي پايين جدول را خوشحال كرده‌ايم.

سرمربي راه‌آهن در ادامه با بيان اينكه خودش آذري است و به تيم تراكتورسازي علاقه دارد، اظهار كرد: من دوست دارم تراكتورسازي در همه بازي‌هايش به جز آن‌هايي كه با ما دارد پيروز باشد چون مي‌دانم كه در صورت صعود اين تيم به آسيا تماشاگران چنان ورزشگاه يادگار امام را پر مي‌كنند كه ديگر جاي سوزن انداختن نباشد. مشكل اين است كه آقايان تصميم‌گيرنده هر روز يك چيز مي‌گويند. آقاي بهروان يك روز مي‌گويد از هيچ چيز خبر ندارد و روز ديگر مي‌گويد بهترين تصميم را گرفته است و من از خدا مي‌خواستم كه به جاي تختي در تبريز بازي مي‌كرديم چون اكنون مجبور هستيم براي بازي در تهران، 22 ميليون تومان بابت زمين بازي و هتل بپردازيم كه در صورت انجام بازي در تبريز هزينه‌مان نهايتا 12 ميليون مي‌شد.

وي ادامه داد: شايد تصميم سازمان ليگ براي تراكتورسازي بهترين تصميم بوده باشد اما براي ما بهترين تصميم نبوده است. سوال من اين است كه سازمان ليگ زمين بازي را عوض مي‌كند، چرا هزينه‌اش را ما بايد بدهيم. مگر ما در خانه خود پول مي‌داديم و بازي برگزار مي‌كرديم؟ اين چه ميزباني است كه ما مجبور هستيم براي بازي پول بدهيم آن وقت مي‌گويند بهترين تصميم را گرفته‌اند! من مي‌گويم كه بله براي فكر‌هايي كه خودتان كرده‌ايد و لابي‌هايي كه انجام داده‌ايد بهترين تصميم را گرفته‌ايد.

در ادامه خبرنگاري از دايي پرسيد چرا صحبت‌هايش را جايي مطرح نمي‌كند كه وي در پاسخ گفت: بارها و بارها حرف‌هايم را زده‌ام اما شما چند نفر را مي‌شناسيد كه در چهار يا پنج سال اخير پاسخ درستي گرفته‌ باشد، هيچ كس در قبال مطبوعات و رسانه‌ها پاسخگو نيست چون تفكر حرفه‌اي پشت تصميم‌هايشان نيست اگر اتفاقي هم بيفتد خودشان بايد پاسخگو باشند كه البته هيچ وقت پاسخگو نيستند.

علي دايي پيش از نشست خبري بازي راه آهن- تراكتورسازي

دايي در ادامه درباره شايعه پيوستنش به سايپا در فصل آينده و صحبت‌هايش با آرش كوشا گفت: اصلا و ابدا قصد چنين كاري را ندارم. من تا وقتي به راه آهن تعهد دارم با جاي ديگر مذاكره نمي‌كنم. ملاقاتم با كوشا هم پس از نشست خبري بازي‌مان با سايپا انجام شد چون وي يكي از دوستان قديمي من است كه هميشه به من لطف داشته است. من اگر مي‌خواستم براي پيوستن به سايپا با وي مذاكره كنم، در برابر چشمان خبرنگاران و عكاسان، به صورت علني با وي جلسه نمي‌گذاشتم.

در ادامه خبرنگار ديگري از دايي درباره كيفيت زمين ورزشگاه تختي و دليل دخالت نكردن مسئولان استاني در رابطه با اين تيم سوال كرد كه سرمربي راه آهن پاسخ داد: كيفيت زمين چمن ورزشگاه خودمان اكنون آنقدر خوب شده است كه جزو بهترين زمين‌هاي ايران است اما استاديوم تختي علاوه بر زمين نامناسب، براي ما غريبه است. حرف ديگر من اين است كه متاسفانه كلانشهر بودن تهران باعث شده است كه مسئولان استاني كمتر به تيم‌هايي مثل راه آهن و نفت تهران توجه كنند. اگر چنين اتفاقي در يك شهر كوچك رخ مي‌داد، استاندار و نمايندگان آن شهر و هر كسي كه داشتند،دخالت مي‌كردند. تيم‌هاي تهراني فقط استقلال و پرسپوليس نيستند و بايد همه تيم‌ها را به يك چشم ديد.

در ادامه خبرنگاري از دايي پرسيد كه آيا اين مسئله و ديدارهاي تداركاتي كم تيم ملي تا پيش از آغاز رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني به بي برنامگي فدراسيون فوتبال باز نمي‌گردد گفت: ما همه حرف‌ها را زده‌ايم و اكنون ديگر بايد مسئولين به فكر باشند. تازه اين‌ها در حالي است كه در زمان حضور من در تيم ملي اوضاع بسيار بدتر بود و يك دهم توجه‌هايي كه امروز به تيم ملي مي‌شود، در آن زمان به اين تيم نمي‌شد.

سرمربي راه آهن در ادامه درباره آخرين وضعيت شكايت اين باشگاه مبني بر تغيير نتيجه ديدار با مس سرچشمه گفت: ما پيگيري‌هاي خودمان را انجام مي‌دهيم و اگر نتيجه لازم را نگيريم به AFC و فيفا شكايت مي‌كنيم. مسئولان انضباطي فدراسيون بر طبق كدام قانون و آيين‌نامه گفته‌اند كه نتيجه بازي ما و مس همان است كه بود. متاسفانه ما آنقدر قانون‌گريزيم كه در آيين‌نامه‌ها هم يك راه فرار براي خودمان مي‌گذاريم. ما اكنون نسبت به اين پرونده نااميد نيستيم اما از مسئولان كميته انضباطي مي‌خواهيم كه براي بررسي درست و كارشناسانه اين مسئله از نماينده باشگاه ما هم دعوت كنند و توضيح‌هاي او را هم بشنوند.

دايي در ادامه درباره مسئله‌اي كه پيش از اين در رابطه با مالكان جديد باشگاه راه آهن مطرح كرده و گفته بود كه سازمان خصوصي سازي هنوز به طور رسمي باشگاه را به آن‌ها انتقال نداده است گفت: سازمان خصوصي سازي گفته است كه مدارك مالكان باشگاه ناقص بوده در حالي كه اصلا و ابدا چنين چيزي نيست. اين هم جزو جواب‌هايي است كه مي‌خواهند با آن رسانه‌ها را از مسئله دور كنند. سازمان بورس و خصوصي سازي در هنگام واگذاري راه آهن اشتباه بزرگي مرتكب شد و آن اين بود كه باشگاه را پيش از آن كه به يك شركت سهامي خاص تبديل كند، واگذار كرد. مالكين باشگاه هم بر اساس مواردي كه آقايان اعلام كردند، باشگاه را خريدند. چطور وقتي از مالكين جديد پول مي‌گرفتند، مدارك‌شان ناقص نبود ولي حالا كه مي‌خواهند باشگاه را به آن‌ها واگذار كنند، مدارك ناقص است؟ مسئولين خصوصي سازي گاف بزرگي داده‌اند كه در آن درمانده‌اند و خودشان بايد آن‌ را حل كنند.

وي در پايان گفت: با برخوردهايي كه با مالكان باشگاه راه آهن و افراد نظير آن‌ها مي‌شود، تمام كساني كه علاقه به سرمايه‌گذاري در فوتبال دارند فراري مي‌شوند. شما ببينيد كه كشور تركيه چطور فوتبالش را خصوصي كرد و دولت چه كمك‌هايي به باشگاه‌هايش انجام داد. متاسفانه در كشور ما چنين اتفاقي نمي‌افتد چون كسي دلش براي جوانان و مردمي كه به فوتبال علاقه دارند نمي‌سوزد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها