کد خبر: ۵۰۶۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
استاندار تهران گفت: تمام شواهد و قرائن چه از لحاظ علمی و تجربی نشان می‌دهد چنانچه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌‌ها در زمان اعلام شده صورت می‌گرفت،جهش برخی قیمت‌ها و گرانی‌های بی‌ضابطه اتفاق نمی‌افتاد.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم دو نتیجه روشن و مشخص را دارد. نتیجه اول این است که قدرت خرید خانوارها بیشتر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد:‌ اقشار کم درامد و متوسط در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها شرایط بهتری پیدا خواهند کرد و نتیجه دوم مرحله هدفمند‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید است و در پی آن با واقعی شدن قیمت‌ها شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.

تمدن بیان داشت: در هر صورت دولت در اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها کاملا متوجه اقشار متوسط، کم درآمد جامعه و توده‌های مردم است.

استاندار تهران ببان داشت:‌ بعضی‌ها تلاش دارند با اخبار غیرواقعی و مصاحبه‌ها غیر صحیح مردم را نسبت به اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها نگران کنند که این اقدام نشأت گرفته از برداشت غلط و اشتباه آن‌ها راجب به قانون هدفمندی یارانه‌هاست.

تمدن بیان داشت: تمام شواهد و قرائن جه از لحاظ علمی و تجربی نشان می‌دهد چنانچه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌‌ها در زمان اعلام شده صورت می‌گرفت،جهش برخی قیمت‌ها و گرانی‌های بی‌ضابطه اتفاق نمی‌افتاد.

استاندار تهران بیان داشت: اصرار برای جلوگیری از اجرای قانون باعث بروز فضای بلاتکلیفی و افزایش شایعات گردیده است.

تمدن خاطرنشان کرد: این دو عامل خود به خود فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار داده ضمن آنکه عده‌ای سودجو و منفعت طلب نیز با استفاده از این فضا نسبت به احتکار و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها اقدام کردند که البته دولت با قدرت و قاطعیت جلوی اجهاف به مردم را خواهد گرفت.

وی افزود: مردم در اصل هدفمند‌سازی یارانه‌ها با دولت یک دل هستند بنده تصورم این است که هر چقدر براساس قانون هدفمند سازی یارانه‌ها جلو برویم برای رونق اقتصاد، از بین رفتن رانتخواری و اصلاح نظام اقتصادی کشور و همچنین برای تنظیم اصلاحات اقتصادی آثار بهتری را شاهد خواهیم بود.

تمدن بیان داشت:‌ در استان تهران منتظر هستیم هرگاه توسط ریاست جمهور اجرای مرحله دوم  قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اقدام شد در کنار مردم این قانون را اجرایی کنیم.

استاندار تهران درباره انصراف بعضی از افراد از دریافت یارانه اظهار داشت: در صورتی که ثابت شود، افرادی تمکن مالی ندارند و پیامک انصراف از یارانه دریافت کرده‌اند در صورتی که اثبات شود برابر ضوابط رسیدگی می‌شود و در یک فرایند قانونی یارانه به آنها تعلق خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها