کد خبر: ۵۰۵۵۲
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
لازم است که مسوولین فکری برای این مشکلات صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران کنند تا امنیت شغلی برای آنها فراهم شود و قبل از این که تعدیل نیرو انجام شود، فکری برای شغل و معیشت آنها شود...
به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز یکی از کارکنان سایت خبری جماران در تماس با بولتن نیوز، گفت: بیش از هفتاد درصد از کارکنان سایت خبری جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از کار برکنار شدند.


جمعی از کارکنان سایت خبری جماران که از زمان افتتاح آن تاکنون بعنوان عکاس خبری - تایپیست - جستجوگر خبر - خبرنگار و.... حضور داشته اند، از کار برکنار شده اند.






برخی کارکنان اخراج شده نیز اعلام کرده اند که دلیل اصلی اخراج آنها سیاست سایت مبنی بر تعدیل نیرو بوده است
برخی اسامی کارکنان اخراج شده این موسسه به شرح زیر است:
س . ط
ه.خ
ا. ز
م .ع
ک .د
ر. م
ا. د
د. د
یکی از کارکنان این سایت اعلام کرد: کل کارکنان رسمی این سایت خبری کمتر از 10 نفر است و این نحوه اخراج ، نشانه تعدیل نیروی شدید است و باید به موضوع رسیدگی شود. قرار شده بازرسی کل کشور و بازرسی وزارت کار در این خصوص وارد عمل شوند و موضوع را بررسی نمایند.
این درحالیست که بسیاری از این کارکنان یا در شرف ازدواج هستند یا دارای همسر و فرزند هستند و پس از دوسال اشتغال و تلاش و کار در حرم مطهر امام خمینی به هنگام برف، باران، گرما، سرما و مراسم ارتحال امام از اول اردیبهشت تا 15 خردادماه، حالا نباید در اداره مرکزی این سایت واقع در خیابان 12 فروردین  حاضر شوند.


کارکنان این وب سایت می گویند: ما در حالی بیکار می شویم که هنوز حقوق فروردین ماه 91 را نگرفته ایم و ریالی در جیب نداریم.


خبرنگاری و روزنامه نگاری از جمله شغل ها و صنف هایی  است که بیش از همه با مشکل تعدیل نیرو، اخراج، تعطیلی رسانه و نشریه و مشکلات مالی و... مواجه می شود، براین اساس لازم است که مسوولین فکری برای این مشکلات صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران کنند تا امنیت شغلی برای آنها فراهم شود و قبل از این که تعدیل نیرو انجام شود، فکری برای شغل و معیشت آنها شود.


در رابطه با تعدیل نیروی حدود 80 درصد کارکنان یک سایت خبری نیز، با این واقعیت مواجه هستیم که راهکاری برای حمایت مطلوب از این روزنامه نگاران ارائه نشده است. اگر چه بیمه بیکاری می تواند در کوتاه مدت تاحدودی مشکل را برطرف نماید اما بهترین راهکاری که می تواند این مشکلات راحل کند، تدبیر و دور اندیشی مسوولان رسانه هاست تا با ادغام آنها و کاهش هزینه های سربار وایجاد تیراژ و درآمد مناسب، مانع از تعطیلی رسانه ها و تعدیل نیروی آنها شوند.


در حالی که هنوز گلایه های مسوولان، در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت زندگی مردم در صفحه اول این وب سایت خبری می درخشد، جای این پرسش وجود دارد که چرا به وضعیت کارکنان سایت جماران زیر نظر این موسسه بی توجهی می شود. براین اساس لازم است که مسوولان موسسات فرهنگی، راهکاری برای کاهش بیکاری روزنامه نگاران ارائه دهند تا کسانی که سال ها در عرصه اطلاع رسانی کار کرده اند، امنیت شغلی را احساس کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
قضيه بوادره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها