کد خبر: ۵۰۵۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
رییس جمهور با تأكید بر لزوم صیانت از قانون اساسی و تبیین، ترویج و گسترش آن در میان آحاد جامعه اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های دانشگاهی، صاحبنظران و علمای مدیریتی كشور در زمینه ایجاد سازماندهی قوی برای تبیین و گسترش قانون اساسی در كشور تلاش كنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمود احمدی‌نژاد' شامگاه چهارشنبه در جلسه هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی با بیان اینكه هیچ نظم، مدیریت و حاكمیتی بدون اصول ثابت و قوانین اساسی شكل نخواهد گرفت، گفت: قانون اساسی به عنوان زیربنای انجام كارها و پیشبرد امور در جامعه، باید جامع و كامل باشد.

رییس جمهور با انتقاد از عدم تبیین، ترویج و گسترش مناسب قانون اساسی در میان آحاد جامعه بویژه در میان دانشجویان به عنوان نخبگان كشور تصریح كرد: امروز در میان دانشجویان كشور كه در رشته های مرتبط با قانون اساسی تحصیل می كنند، برخی آشنایی كافی با حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود ندارند كه باید در این زمینه و در جهت تبیین و گسترش این حقوق و مسئولیت‌های قانونی تلاش شود.

احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: هدف نهایی از اجرای قانون اساسی در كشور این است كه ما ساختار و عملكردی بوجود آوریم كه به واسطه آن كشور را خوب اداره كرده و آرمان‌های انقلاب از جمله استقرار عدالت، رشد، كمال و بالندگی جامعه و شكوفایی استعدادها را در كشور برقرار كنیم.

رییس جمهور با تأكید بر ضرورت مدیریت یكپارچه در كشور، گفت: اگر بنیان‌ها در یك جامعه محكم بوده و مسئولان آن جامعه صادقانه به مردم خدمت كنند و برقراری عدالت را در تمام فعالیت‌های خود ملاك قرار دهند نظام ما نظامی بالنده و مقتدر خواهد بود.

احمدی‌نژاد با تأكید بر لزوم توجه ویژه به حقوق اساسی مردم در تصمیم‌گیری‌ها تصریح كرد: یك حكومت اگر از حقوق مردم غافل شود، به طبقه ای جدا از مردم تبدیل می شود كه در آن فساد و تبعیض رشد خواهد كرد.

گفتنی است در جلسه هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی علاوه بر ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه هیأت، مراحل تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه تشكیلاتی و شرح وظایف هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای هیات نظارت در زمینه چگونگی نحوه نظارت و همكاری اعضاء با دبیرخانه پیشنهاداتی را ارائه كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها