کد خبر: ۵۰۴۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام حسن محسنی در جلسه تقدیر از فعالان بسیج صاحب‏الامر (عج) سمنان اظهار داشت: اخلاق جایگاه رفیعی در سعادت بشریت دارد و پرداختن به موضوعات اخلاقی نیازی است که روز به روز اهمیت آن آشکار می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و سعادتمند داشته باشیم، باید آحاد افراد آن از سلامت روح و روان برخوردار بوده و در روابط و فعالیت‌های اجتماعی اعتدال داشته باشند.

محسنی خاطرنشان کرد: پیشوایان معصوم با گفتار، عمل و ترغیب، همواره پیروان خود را به تلاش برای کسب روزی حلال سوق داده و حلال بودن روزی را لازم دانسته‏اند.

این استاد حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه عوامل کسب توفیق الهی در آیات و روایات ذکر شده است، گفت: کسب حلال از عوامل کسب توفیق الهی بوده و مهم‏ترین خصوصیت آن نفع انسان از لحاظ مادى و معنوى است.

محسنی افزود: دومین عامل رعایت حق‏الناس و سومین عامل کسب توفیق، عفت و پاکدامنی است؛ چراکه اگر انسان پاک باشد، خداوند درهای توفیق را بر روی انسان می‏گشاید.

وی با تأکید بر اینکه تلاش بسیار اما بی‏محتوا ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ قرار گرفتن در صراط مستقیم الهی نیازمند ملاک‏های بی‏شماری مانند نماز اول وقت، عمل به واجبات و بهره‏مندی از عدل و انصاف است.

استاد حوزه علمیه سمنان افزود: ارتباط داشتن با افراد شایسته و خانواده‏های متدین نیز از عواملی است که موجب کسب توفیق الهی می‏شود.

محسنی تأکید کرد: قابلیت نداشتن انسان را از مسیر خارج می‏کند؛ ارتکاب گناه و استمرار و اصرار بر انجام آن نیز موجب فاصله و دوری انسان از خداوند و اهل بیت (ع) می‏شود.

وی در پایان گفت: علم به تنهایی فایده‏ای ندارد و عالم باید مهذب باشد؛ چراکه ممکن است که علم نفع مادی داشته باشد، اما انسان عاقبت به خیر نمی‏شود؛ بنابراین علم باید همراه و توأم با عمل باشد تا انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها