کد خبر: ۵۰۳۴۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
در دو سه سال گذشته، همزمان با تبلیغات سنگین رسانه‌های جریان اصلی روی «خشکسالی» و احتمال «قحطی مواد غذایی» در آینده‌ی نزدیک، به طرز بسیار مشکوکی اخبار و گزارش‌ها درباره خوردن گوشت انسان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه 598، حساب توئیتری وابسته به رستوران‌های زنجیره‌ای «مرغ سرخ‌شده‌ی کنتاکی» یا همان «KFC» اخیرا تصویری را در تایم‌لاین خود منتشر کرده که جنجالی شده است. در این تصویر، انسانی شبیه یک انسان اولیه را می بینیم که در حال به نیش کشیدن تکه‌ای مرغ سوخاری است که از ظرف‌های قرمز پلاستیکی معروف کی اف سی بیرون آمده است.

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس

نکته این‌جاست که این تصویر در واقع برگرفته از نقاشی معروفی از  فرانسیس گویا، نقاش معروف اسپانیایی قرن هجدهم و نوزدهم است. در اساطیر رمی،  ساتورن، خدای زمان(در یونانی تایتان کرونوس)، مرتبط با سیاره زحل است. نقاشی گویا، ساتورن را در حال خوردن پسر خود نشان می دهد و نام تابلو اصولا «ساتورن پسرش را می خورد» است.

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس
نقاشی فرانیسیس گویا

در تصویر منتشر شده در حساب توییتری کی اف سی، جای پسر ساتورن با مرغ کنتاکی عوض شده است. گفتنی است که Saturn را شمار زیادی از اسطوره‌پژوهان و نمادشناسان، ریشه‌ی کلمه satan یا شیطان می دانند. این که کی اف سی، به این وضوح، از یک نقاشی معروف که سوژه آن کانیبالیسم(آدم‌خواری) است برای تبلیغ الهام گرفته، در خوش‌بینانه‌ترین حالت محصول یک سلیقه‌ی سیاه و روانپریشانه و در بدترین حالت، القاء آگاهانه‌ی آدم‌خواری است.

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس
ساتورن

ذکر این نکته لازم است که در دو سه سال گذشته، همزمان با تبلیغات سنگین رسانه‌های جریان اصلی روی «خشکسالی» و احتمال «قحطی مواد غذایی» در آینده‌ی نزدیک، به طرز بسیار مشکوکی اخبار و گزارش‌هایی درباره خوردن گوشت انسان، در قالب‌ها و الگوهای مختلف منتشر شد. جالب این‌جاست که ظاهرا سوئد و کشورهای اسکاندیناوی در جهت القاء آدم‌خواری به عنوان یک راه حل وارد عمل شدند. در سپتامبر 2019، یک «د انشمند» سوئدی به نام پروفسور ماگنوس سودرلوند در همایشی در مدرسه اقتصادی استکهلم پیشنهاد داد که استفاده از گوشت انسان‌های مرده، یک راه حل مناسب برای مبارزه با کمبود یا قحطی مواد غذایی در آینده است![1]

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس

در سپتامبر سال قبل، یک گروه تحقیقاتی در سوئد به سرپرستی اریک کارلسن(که همزمان مدیرعامل شرکت صنایغ غذایی سوئد میت هم هست) با حمایت فدراسیون مواد غذایی سوئد، با پیشنهاد استفاده گوشت انسان به عنوان راهکار مقابله با خشکسالی و کمبود مواد غذایی جنجال به پا کرد.[2] نکته قابل‌تامل این که در ماه اکتبر ، خبر تولید برگر گوشت انسان توسط یک شرکت مواد غذایی سوئدی خبرساز شد.[3] در سال 2020، نیویورک تایمز از جنجالی شدن طرح کشت سلول انسانی با هدف تولید استیک در لندن خبر داد.[4]

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس

آدم‌خواری در تبلیغات معروف‌ترین برند مرغ سوخاری! +عکس


[1] https://futurism.com/the-byte/scientist-cannibalism-climate-change

[2] https://www.adweek.com/brand-marketing/shock-campaign-suggests-people-go-cannibal-to-fight-climate-change/

[3] https://vegconomist.com/products-launches/oumph-reveals-first-ever-vegan-burger-to-replicate-the-taste-of-human-meat/

[4] https://www.nytimes.com/2020/12/07/arts/design/Ouroboros-Steak-design-museum.html?utm_source=ground.news&utm_medium=referral

 

منبع : مشرق
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها