کد خبر: ۵۰۰۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
تهران غرق شد و قالیباف غافلگیر ؛ معاون استاندار همچنان غایب!
تهران یکشنبه غرق شد اما غرق بی تدبیری هایی که مدت هاست به دلیل نبود یک آزمایش عملی رخ نشان نداده بود . بسیاری از مردم دیروز فهمیدند مرز شعار و تبلیغات تا عمل چقدر است .

"صراط"؛ بارش رحمت الهی که دو سه روزی است مردم تهران را حسابی سر ذوق آورده در آخرین روزهای اولین ماه بهار گرچه شاید تنفسی دوباره به پایتخت نشینان هدیه کرد اما مشکلات زیادی را برای مسئولینی به وجود آورد که همیشه آوازه مدیریت مناسب بر شهر را در رسانه ها تکرار می کنند اما ظاهرا آواز شنیدن فقط از دور خوش است .

بارش باران و تگرگ آسمانی که روز یکشنبه ساعاتی از صبح شهروندان تهرانی را حسابی متعجب کرد گرچه شاید می توانست تنها یک رحمت الهی برای طراوت شهر تهران باشد اما به فاصله چند ساعت تبدیل به خار چشمی شد که نشان دهد شعار های برخی از مسولین شهری برای آماده بودن در هر شرایطی چقدر توخالی است . پس از آنکه از ظهر دیروز نزولات آسمانی در تهران قطع شد مسئولان شهرداری تهران بنا به عادت همیشگی که معمولا در روزهای زمستان اتفاق می افتد در مصاحبه هایی تاکید کردند که از بارش دیروز تهران غافلگیر نشده اند و تمامی اقدامات لازم را برای رفاه مردم فراهم کرده اند اما به موازات اینکه این خبر به نقل از یکی از معاونان قالیباف روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت در بسیاری از مناطق تهران سیلاب های گسترده ای به راه افتاد و سطح بسیاری از خیابان ها را آب فرا گرفت . از سوی دیگر چند ایستگاه متروی مهم که در خط 4 قطار شهری تهران و حومه قرار داشتند کاملا به زیر آب رفتند و شهروندان از همه جا بی خبر  که دل به غافلگیر نبودن شهرداری خوش کرده بودند در خیابان ها آواره ...

این تجربه به خوبی ثابت کرد که شهر تهران چقدر در مقابل حوادث غیر مترقبه آسیب پذیر است . یک غافلگیری کوچک کافی بود تا مردم بی گناه در ده ها متر زیر زمین غرق شوند . بهتر بود قالیباف و مدیرانش سری به خیابان های تهران می زدند تا ببینند که اتوبوس های تندرویی که افتخار دوران خدمتشان بود با تاخیر های بلند مدت به ایستگاه ها می رسیدند و به دلیل ازدحام جمعیت ناشی از تعطیلی مترو نمی توانستند پاسخگوی مردم باشند .

از سوی دیگر اما سکوت مرگبار برخی مسئولین نمکی شد بر زخم مردم درمانده در آب. غیبت عجیب معاون عمرانی استاندار تهران که همیشه گوش به زنگ بوده و مصاحبه های جنجالی بسیاری داشته است در نوع خود جالب توجه بود . معاون عمرانی استانداری تهران که برای بازی پرسپولیس و استقلال مصاحبه های متعددی را با رسانه ها انجام می داد پس از ماجرای بارندگی از نظرها غایب شده است! و البته شخص استاندار هم بیشتر مشغول پیگیری مسائل انتخابات مجلس!

تهران یکشنبه غرق شد اما غرق بی تدبیری هایی که مدت هاست به دلیل نبود یک آزمایش عملی رخ نشان نداده بود . بسیاری از مردم دیروز فهمیدند مرز شعار و تبلیغات تا عمل چقدر است .

تهران فهمید هیچ نشانی از یک شهر مدرن و آماده مقابله با بحران های طبیعی نیست و این یک زنگ خطر جدی برای مسئولینی است که مدیریت این شهر را به دست گرفته اند .

تصاویر زیر به خوبی اوضاع آشفته شهر را نشان می دهد و جای خالی غایبان همیشگی این لحظات را نمیان تر .










نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
چپ و راست به تهران می رسید وضعش اینه وای به روزی که نرسید
یه کم از دزدی هاتون اختلاساتون کم کنید این طور نمیشه بخدا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۳
۰
پیغمبر اسلام (ص) فرمودند فساد امت من دو چیز است قدرت و مال دنیا واقعاً چه می کنند این دوتا، مثلاً یک نفر یکی را دارد برای بدست آوردن آن یکی چه کارهایی که نمی کند آخرش هم مگه انسان چقدر عمر دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
... جاهای دیگر جزو مملکت حساب نمیشه که؟
پاسخ
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
مثل همیشه بزرگترین ضعف ومهمترین عامل فساد مالی واداری واجتماعی ضعف مدیریت و عهده دار بودن امور مهم توسط افراد ضعیف ونالایق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
كسي عكس هاي آقاي دكتر احمدي نژاد را در اين زمينه دارد؟ اون وقتي كه آمده بود و جوي هاي آب شهر را باز مي كرد را دارد؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها