به گزارش پایگاه 598، به نقل از خودروکار، یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است. چنانچه لاستیک ها را هم از اجزاء این بخش محسوب کنیم، بنابراین:
1) مجموعه جلوبندی شامل سیبکها، چپقیها، اتصالات چندگانه، میله تعادل، طبق و... بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری مسیر حداکثر هر 20000 کیلومتر نیاز به بازدید و سرویس دارند.
2) هر دو هفته یکبار فشار باد تایرها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم نمایید که این عمل باید هنگامی که لاستیکها سرد هستند و در شروع حرکت صورت گیرد.
3) بین هر 8000 تا 10000 کیلومتر کارکرد رینگها ولاستیکها را مجددا بالانس کرده و آنها را بصورت ضربدری با یکدیگر جابجا نمایید ولی چنانچه جهت گردش در آنها تعریض شده است، به تعویض تایرهای محور جلو با محور عقب در همان سمت اکتفا کنید.
4) کمک فنرها تضمینکننده نرمی و سواری راحت خودرو هستند، برای اینکه همیشه در بهترین حالت باشند، پس از پیمودن هر 20000 کیلومتر آنها را از لحاظ نشت روغن و صحت عملکرد بازدید نمایید.
5) بسته به نوع لاستیکها برای جلوگیری از هر نوع پیشامد ناگوار، بین 50000 تا 60000 کیلومتر تایرهای جدید را با لاستیکهای فرسوده عوض کنید.
6) به یاد داشته باشید که همواره در هر محور از لاستیکهای هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده نمایید.
7) بازدید میزان گیریس بلبرینگ چرخها می بایست باتوجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستور کمپانی سازنده صورت گیرد.