به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، محمد مهدی طهرانچی در مورد اثرات زیان بخش آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور گفت: آنچنان که مشاهده شد آموزش مجازی چه در حوزه آموزشی و چه در حوزه تربیتی چنان که باید از راندمان مناسبی برخوردار نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با آموزش مجازی در طی دو سال بحران کرونا در آینده شاهد ضعف بنیه علمی کشور به واسطه افت آموزشی صورت گرفته در این ایام نخواهیم بود،گفت: این موضوع واقعیت دارد که در آینده مشکلاتی گریبانگیر نظام آموزش عالی خواهد شد، اما با این حال در مدت دوسال آموزش مجازی دانشجویان ما توانسته اند خود را برسانند مشکل عمده دانش آموزانی هستند که در این دوسال به واسطه آموزش حضوری دچار مشکلات آموزشی و پرورشی شده اند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمی توان منکر مشکلات آموزش مجازی شد، در سالهای آینده حتما ما مواجه هستیم با کسانی که در این دو سال گذشته در مدرسه آموزش مجازی را گذرانده اند، شما تصور کنید که دانش آموز اول و دوم ابتدایی ما در طی ۲۰ سال آینده بخواهد به مقاطع بالاتر دانشگاهی مثلا دکتری ورود پیدا کند از این رو حتما و قطعا مشکلاتی پیش روی آموزش عالی خواهد بود چرا که این ضعف به هر حال خود را یک جا نشان خواهد داد .
طهرانچی گفت: تجربه قبلی بشر در جنگ جهانی نیز همین را نشان داده است که وقتی فضا برای آموزش بسته میشود اثرات طولانی مدت آن تا سالها میتواند آثار زیان باری به همراه بیاورد.
وی در پایان در راستای کاستن از معضلات این امر گفت: از این رو باید اجازه دهیم آموزش تا حد ممکن و در مناطقی که امکان آن وجود دارد حضوری شود، دانش آموزان و دانشجویان به مکان های آموزشی ورود پیدا کنند و سپس برای جبران افت تحصیلی و مرتفع ساختن نقایص آموزشی تصمیم گیری کنیم.