کد خبر: ۵۰۰۶۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
عصبانیت کلینتون از موفقیت ایران
کاخ سفيد نيز به‌طور تلويحی از "مشوق‌هايی" سخن گفته که در صورت تلاش ایران برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به برنامه‌های اتمی خود، شامل اين کشور خواهد شد!

"صراط" - در حالی که تنها سه روز از برگزاری مذاکرات هسته ای بین سعید جلیلی و کاترین اشتون در استانبول می گذرد ايالات متحده آمريکا که از موفقیت ایران در این دور مذاکرات به شدت وحشت زده شده است می‌گويد قصد ندارد تحريم‌ها را عليه ايران لغو کند.

به گزارش سرویس سیاسی صراط هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا روز دوشنبه در برزیل گفت: "آمريکا تحريم‌ها و فشارها را عليه ايران حفظ می‌کند." و جالبتر اینکه کاخ سفيد نيز به‌طور تلويحی از "مشوق‌هايی" سخن گفته که در صورت تلاش ایران برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به برنامه‌های اتمی خود، شامل اين کشور خواهد شد!
 
وزير خارجه آمريکا گفت: "من به عمل در برابر عمل اعتقاد دارم و فکر می‌کنم مقامات ايرانی بايد جديت حود را در برطرف کردن نگرانی‌های بين‌المللی نشان دهند."
 
این در حالیست که کاترين اشتون، مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا ، مذاکرات استانبول را "مفيد و سودمند" توصيف کرد و پس از پایان این مذاکرات در نشست خبری که تدارک دیده شده بود گفت:ایران حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای را دارد و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای باید اساس مذاکرات بعدی قرار گیرد.
 
اشتون گفت: "ما توافق کرديم پيمان عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای بايد مبنای جدی تضمين اجرای تمامی تعهداتی باشد که توسط ايران پذيرفته شده است. همزمان حق ايران برای استفاده صلح‌آميز از انرژی اتمی نيز کاملاً به رسميت شناخته می‌شود."
 
بر اساس موضعگیری های اخیر مقامات آمریکا درباره ی مسائل هسته ای ایران پس از مذاکرات استانبول این طور به نظر می رسد که سناریوی وحشتناکی در حال حاضر در پنتاگون و کاخ سفید بررسی می شود که بنا بر آن اگر گفتگوهای هسته ای با ایران با شکست روبرو شده و اسرائیل حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران انجام بدهد، تهران نیز شدیدا واکنش نشان خواهد داد و آمریکا نیز چاره ای جز دفاع کردن از تنگاتنگترین متحد خود در منطقه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد داشت. چنین سناریویی درست در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اوباما هیولای وحشتناکی برای وی خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
Dr.khosravi
AUSTRIA
۱۳:۰۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
ba salam !
hamintor ke ma mikhhim az pishrafthi bedast amade nahjate estefade ra bokonim anha niz namikhhand onvane bazande dashte bashand,zemne inke bajad movazeb bashim nabajad harfhi anhara jedi begirim balakhare edea mikonand abar ghodrat hastand
پاسخ
مدیر پایگاه
سلام جناب آقای خسروی
ممنون می شویم نظرات خود را به صورت حروف فارسی بنویسید . و در صورت تکرار با عرض شرمندگی از انتشار آن معذوریم.
جدیدترین اخبار پربازدید ها