کد خبر: ۴۹۶۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
مادر عمرو موسی نه تنها یهودی است بلکه یکی از هنر پیشگان بزرگ مصر نیز بوده است وی که "راقیه ابراهیم" نامگذاری شده بود اسم واقعی آن "راشیل ابراهام لیوی" بود.

ملیتانیوز، بین رئیس کشور اسرائیل شیمون پرز وکاندیدای ریاست جمهوری مصر عمرو یک مسئله مشترک وجود دارد . پرز یک مادر عرب دارد وعمرو موسی همانطور که اخیرا کشف شد مادرش یهودی است. مادر وی نه تنها یهودی است بلکه یکی از هنر پیشگان بزرگ مصر نیز هست وی که راقیه ابراهیم نامگذاری شده بود که اسم واقعی آن راشیل ابراهام لیوی بود.

 راشیل که گفته می شود با پدر موسی بطور رسمی ازدواج کرد لذا نسب یهودی دبیر کل سابق اتحادیه عرب از این زن نشأت می گیرد.

 سایتهای اینترنتی مصر می افزاید که راقیه ابراهیم یکی از مزدوران موساد بوده است که با کمک وی دانشمند اتمی مصری "سمیره موسی" در دهه پنجاه قرن گذشته ترور شد. در این راستا سایت اینترنتی محیط نوه ابراهیم  "ریتا دیوید توماس" را پیدا کرد. وی در گفتگویی با این سایتگفت که مادر بزرگش از دوستان نزدیک سمیره موسی بوده است وبنا بر یادداشت های روزاه راشیل که در کتاب خانه اش در کالیفورنیا گذاشته شده بود. در مناسبت های مختلف صاویر مختلفی از منزل سمیره موسی گرفته است وعلاوه بر آن نیز توانست  نقش کلید خانه سمیره را بر روی قطعه ای صابون نقش نماید وآن را به مزدوران موساد تحویل دهد. مدتی پس از آن هردو برای وقت گذرانی به سالن اوپرا رفتند ودر این هنگام مزدوران موساد توانستند وارد منزل سمیره شوند وپژوهش های علمی را کپی نمایند.

نهایتا راشیل به سمیره پیشنهاد داد که به آمریکا منتقل شود وبا گرفتن شناسنامه آمریکایی پژوهش های هسته ای خود را ادامه دهد ولی سمیره موسی با این مسئله مخالفت نمود وهنگامی که سمیره موسی برای دیدار از آمریکا در سال 1952 به این کشور مسافرت نمود راشیل توسط یکی از دوستان مشترک خبردار شد وبدینگونه موساد توانست این دانشمند هسته ای را ترور نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
نامادریش یهودی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها