کد خبر: ۴۹۶۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از ‌گرانی‌های موجود در کشور مهار گسیخته است، افزود: مسئولین باید به وظایف نظارتی خود در این زمینه عمل کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به تورم موجود در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از این گرانی‌ها ناشی از تورم است که باید با آن به صورت ریشه‌ای برخورد کرد.

وی با بیان اینکه برخورد ریشه‌ای با تورم به حمایت از تولید برمی‌گردد، افزود: هر صاحب‌نظر اقتصادی معتقد است که برای مبارزه با تورم باید به حمایت از تولید پرداخت.

رئیس کمیسون اصل 44 مجلس اظهار داشت: بخش دیگری از گرانی‌های موجود در جامعه ناشی از بالارفتن قیمت تمام شده تولیدکنندگان است که بخشی از این مسئله به خاطر نرخ تورم و مسائلی از این دست است و بخش دیگر آن هم ناشی از زیرساخت‌های اقتصادی است؛ یعنی هزینه‌های مالی تولیدکنندگان ما بالا و از سوی دیگر نرخ سود بانکی در کشور هم مناسب نیست.

فولادگر گفت: متاسفانه در کشور ما حق بیمه سهم کارفرما بالاست و برخی از اقلام مالیاتی نیز دارای قیمت بالایی هستند؛ بر این اساس یک بخشی از گرانی‌ها خارج از مباحث تورم مربوط به زیرساخت‌هاست.

این نماینده مجلس بهره‌وری پایین را دلیل دیگری برای گرانی کالاها عنوان کرد و افزود: کنترل این مسئله به خود تولید کننده برمی‌گردد و خود تولید کننده باید بهره‌وری را بالا ببرد.

وی اظهار داشت: مسئله بعدی نظارت است؛ بی‌نظارتی یا کم نظارتی مربوط به مسئولین است بر همین اساس باید مسئولین وظایفشان را به درستی انجام دهند.

فولادگر تاکید کرد: هر افزایش قیمتی الزاما به قیمت دلار یا قیمت هزینه‌های مالی بانک‌ها یا قیمت تمام شده کار ندارد؛ ‌خیلی از این گرانی‌ها مهار گسیخته است و در فضای این چنینی هر کسی به خود اجازه می‌دهد تا قیمت‌ها را افزایش دهد که این باید مهار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها