کد خبر: ۴۹۶۰۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
همزمان با دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه که یک قطعه برلیان 5 میلیارد تومانی را ربوده بودند،‌جزئیات بیشتری از نقشه فوق حرفه ای آنها برملا شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساعت 30: 19روز 15 دردیماه سال گذشته ماموران کلانتری 102 گاندی در جریان یک فقره سرقت مسلحانه جواهرات و سنگ های قیمتی در طبقه ششم ساختمانی تجاری در منطقه میدان ونک قرار گرفتند.
با حضور ماموران در محل ارتکاب سرقت مالباخته در اظهارات اولیه خود به ماموران گفت:دو نفر با لباس نظامی و در حالیکه صورت های خود را با نقاب پوشانده و هر دو نفرشان سلاح کمری به همراه داشتند پس از ورود به دفتر با تهدید کیف سامسونیت را که یک انگشتر برلیان به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان داخلش بود همراه با جواهرات دیگری به ارزشی تقریبی 100 میلیون تومان سرقت کردند و به سرعت متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قندی زاده بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران،پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در این مرحله مالباخته در تشریح جزئیات بیشتر این سرقت به کارآگاهان گفت:در دفتر کارم مشغول کار بودم که دو نفر که یکی از آنها میانسال و دیگری جوان بودند با ورود به دفتر و به بهانه خرید مشغول نگاه کرده جواهرات و سنگ های قیمتی داخل دفتر شدند و پس از دقایقی به بهانه مشورت یک کارشناس جواهرات از دفتر خارج شدند هنوز دقایقی از خارج شدن آنها نگذشته بود که ناگهان دو نفر با لباس نظامی و در حالیکه هر دو سلاح کمری و تجهیزات نظامی بی سیم،‌شوکر برقی، اسپری اشک آور به همراه داشتند وارد دفتر شدند و یکی از آنها لباس هایم از تنم درآورده و با معرفی خود به عنوان مامور مجبورم کرد تا داخل اتاق بمانم و خودشان هم شروع به بازرسی دفتر کردند پس از چند دقیقه و با قطع شدن صدا از داخل اتاق خارج شدم و فهمیدم کیف سامسونت که انگشتر برلیان به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان داخلش بود سرقت شده است.
با آغاز تحقیقات و با توجه به شگرد استفاده شده در سرقت کارآگاهان به بررسی این فرضیه پرداختند که به احتمال فراوان در مراجعه کننده ی اولیه همدست سارقان مسلح بودند در زمان خروج از محل ضمن بازگذاشتن در برقی دفتر زمینه ورود سارقان و دیگر همدستان خود را فراهم کرده اند. کارآگاهان با توجه این فرضیه و احتمال بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مدار بسته داخل دفتر و همچنین ساختمان پرداخته و در بررسی تصاویر ضبط شده موفق به شناسایی دو مراجعه کننده به محل سرقت شدند.
کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، موفق به شناسایی یکی از دو خریدار طلا و جواهرات به نام سعید م (22ساله) و به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار شدند که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم اینرتنتی از سوی پلیس دستگیر شده بودند. ماموران در ادامه موفق به شناسایی مخفی گاه سعید در میدان هروی شدند و روز 30 دی ماه وی را دستگیر کردند.
این جوان در اعترافش پلیس گفت: حدود دو ماه پیش در یکی از هتل های تهران به صورت کاملا اتفاقی به فردی به هویت اکبر . ق (48 ساله) آشنا شد و پس از گذشت مدتی ارتباط میان ما افزایش پیدا کرد تا اینکه یک روز اکبر گفت: از طریق دو نفر از دوستانش موفق به شناسایی دفتر تجاری محل خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در محدوده میدان ونک و صورت انجام سرقت یکی از جواهرات آنجا می توانیم آن را قیمت بسیار خوبی بفروشیم من هم قبول کردم تا همراه او و دوستانش که تا پیش از آن، آنها را نمی شناختم اقدام به این سرقت نماییم.
با توحه به اطلاغات به دست آمده از سعید و کارگاهان موفق به شناسایی مخفی گاه اکبر. ق در خیابان کرمان شدند. و پی بردند او پس از سرقت از آنجا متواری شدن و آخرین بار نیز با یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکی رنگ دیده شده است.
با گذشت دو ماه از یک خوردن تحقیقات روز اول اسفند ماه یکی از واحدهای گشت پلیس آگاهی استان قزوین موفق به شناسایی خودروی اکبر ق شدند و او را بازداشت کردند با انتقال خودرو به پلیس آگاهی و انجام بازرسی های دقیق از داخل خودرو ، انگشتر برلیان چند میلیارد تومانی کشف شد.
زمانی که اکبر پشت میز بازجویی نشانده شد در اعترافاتش گفت: چندی پیش از طریق دو نفر از دوستانم به اسامی مهدی . ب و اسماعیل الف (31 ساله) که به عنوان کارگر سرکتت های خدماتی در محدوده منطقه ونک مشغول به کار بودند از وجود دفتر خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در طبقه ششم ساختمانی تجاری در محدوده میدان ونک اطلاع پیدا کردم مهدی و اسماعیل مدتی را به عنوان کارگر خدماتی در محل دفتر محل ارتکاب سرقت مشغول به کار بودند و به همین علت اطلاعات نسبتا دقیق از ساعت کاری و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای سرقت در اختیار داشتند.
در ادامه تحقیقات و در شرایطی که اکبر تلاش می کرد وانمود کند اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی استفاده شده در سرقت تقلبی است، به ناچار به واقعی بودن تمامی این تجهیزات اعتراف کرد و اظهارات خود در خصوص نحوه تهیه این تجهیزات به کارآگاهان گفت: پس از تصمیم گیری و برای اطمینان از انجام موقت از طریق یکی از دوستان در غرب کشور اقدام به خرید دو اسلحه کمری، اسپری اشک آور ، شوکر برقی و بی سیم کردم و تجهیزات را به تهران انتقال دادم در ادامه قرار شد طبق همان طرح و برنامه قبلی و به همراه سعید به عنوان خریدار جواهرات وارد دفتر شده و زمان خروج مانه بسته شدن در برقی شویم مهدی و اسماعیل نیز پس از خارج شدن ما وارد آنجا شوند و جواهرات را سرقت کنند.
با توجه به اعترافات اکبر. ق ماموران موفق به شناسایی مخفی گاه دو عضود دیگر گروه در میدان فردوسی و خیابان فدائیان اسلام شدند و در عملیات جداگانه آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: جواهرات سرقت شده و اعترافات صریح متهمان به ارتکاب سرقت مسلحانه آنها با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور بازپرس محترم پرونده متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
هم اکنون اعضای شبکه در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها